Nova studija: Više vremena provedenog na raskrsnici spasava živote

Davanje pešacima prednosti od sedam sekundi na semaforima može smanjiti broj povreda i smrtnih slučajeva za trećinu.
Nova studija: Više vremena provedenog na raskrsnici spasava živote
Foto: 021.rs (Ilustracija)
Ova mera bezbednosti, za pešake, može značiti razliku između života i smrti. Ujedno, predstavlja jednu od najpovoljnijih i najlakših intervencija koje bi se mogle šire primenjivati, piše Forbes Srbija.
 
To su glavni nalazi nove studije koju je objavila Škola javnog zdravlja Mejlman pri Univerzitetu Kolumbija. 
Studija je objavljena u časopisu "Nature Cities". Istraživanje je pokazalo kašnjenje od sedam sekundi za vozače rezultira smanjenjem ukupnog broja povreda pešaka. I smrtonosnih i onih bez smrtnog ishoda - za 33 odsto na raskrsnicama u Njujorku.
 
"Ideja je da se pešacima da vremena da stignu do centra raskrsnice, gde su vidljiviji. Većina nesreća između pešaka i vozila dešava se blizu ivičnjaka, gde vozači teže uočavaju ljude koji prelaze ulicu", rekao je Kristofer Morison, glavni autor studije i vanredni profesor epidemiologije na Školi Mejlman.
Kašnjenja ili davanje duže vremenske prednosti, poznate kao "vodeći intervali za pešake" (Leading Pedestrian Intervals - LPIs), omogućavaju pešacima da počnu da prelaze ulicu pre nego što vozila dobiju zeleno svetlo za skretanje, obično dajući prednost od sedam do 11 sekundi, u zavisnosti od veličine raskrsnice.
 
U okviru studije pod nazivom "Efikasnost vodećih intervala za pešake u cilju njihove bezbednosti u gradovima", istraživači su analizirali 6.003 raskrsnice u Njujorku u periodu od 2013. do 2018. Od ukupnog broja analiziranih raskrsnica, skoro polovina imala je instalirane vodeće intervale za pešake.
Istraživači su se fokusirali na povrede pešaka koje se dešavaju u krugu od 30 metara od raskrsnica sa semaforima.
 
Prema studiji, smanjenje povreda pešaka bilo je konzistentno na svim tipovima raskrsnica, a najizraženiji efekat zabeležen je tokom dana, kada je broj smrtonosnih nesreća sa pešacima opao za 65 odsto.
 
"Kao neko ko živi u gradu, dobro je znati da intervencije poput LPI, koje sprovodi Odeljenje za saobraćaj u Njujorku (NYCDOT), doprinose bezbednosti pešaka", izjavio je Sideš Zadej, koautor studije i doktorand epidemiologije u Kolumbija Mejlman školi.
 
U izveštaju se navodi da je Njujork bio jedan od prvih gradova u SAD-u koji je prihvatio pristup Vision Zero ili Safe System i koncept bezbednosti i dizajna na putevima, koji uzima u obzir ljudsku grešku. Ovaj pristup je prvi put primenjen u Švedskoj 1990-ih.
 
Cilj ove inicijative je eliminacija svih smrtnih slučajeva i ozbiljnih povreda u saobraćaju stvaranjem višeslojnih sistema zaštite, tako da ukoliko jedan sloj zakaže, drugi preuzimaju i ublažavaju posledice nesreće. Poboljšanja su usmerena ka: bezbednijim ljudima, bezbednijim putevima, bezbednijim vozilima, bezbednijim brzinama i boljom negom nakon nesreće.
 
U okviru ove zaštitne mreže, vodeći intervali za pešake - zajedno sa drugim jeftinim merama kao što su ležeći policajci i tretmani za smirivanje skretanja poput gumenih "ležećih policajaca" - "čine centralni deo gradske strategije za bezbednost pešaka", navode istraživači.
 
"LPI su jedna od najpristupačnijih i najprimenljivijih saobraćajnih bezbednosnih mera. Kašnjenje od sedam sekundi za vozače može značiti razliku između života i smrti za pešake. Naši nalazi pokazuju da ova mera funkcioniše - i trebalo bi je uvesti u što više gradova", rekao je Morison, glavni autor studije. 
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Italija: Lagao da je slep i primao penziju 50 godina

Muškarac iz italijanskog grada Vićence, koji je primao invalidsku penziju više od 50 godina i za to vreme od države dobio milion evra, optužen je za prevaru nakon što je utvrđeno da je lagao da je slep.