Nova studija: Više vremena provedenog na raskrsnici spasava živote

Davanje pešacima prednosti od sedam sekundi na semaforima može smanjiti broj povreda i smrtnih slučajeva za trećinu.
Nova studija: Više vremena provedenog na raskrsnici spasava živote
Foto: 021.rs (Ilustracija)
Ova mera bezbednosti, za pešake, može značiti razliku između života i smrti. Ujedno, predstavlja jednu od najpovoljnijih i najlakših intervencija koje bi se mogle šire primenjivati, piše Forbes Srbija.
 
To su glavni nalazi nove studije koju je objavila Škola javnog zdravlja Mejlman pri Univerzitetu Kolumbija. 
Studija je objavljena u časopisu "Nature Cities". Istraživanje je pokazalo kašnjenje od sedam sekundi za vozače rezultira smanjenjem ukupnog broja povreda pešaka. I smrtonosnih i onih bez smrtnog ishoda - za 33 odsto na raskrsnicama u Njujorku.
 
"Ideja je da se pešacima da vremena da stignu do centra raskrsnice, gde su vidljiviji. Većina nesreća između pešaka i vozila dešava se blizu ivičnjaka, gde vozači teže uočavaju ljude koji prelaze ulicu", rekao je Kristofer Morison, glavni autor studije i vanredni profesor epidemiologije na Školi Mejlman.
Kašnjenja ili davanje duže vremenske prednosti, poznate kao "vodeći intervali za pešake" (Leading Pedestrian Intervals - LPIs), omogućavaju pešacima da počnu da prelaze ulicu pre nego što vozila dobiju zeleno svetlo za skretanje, obično dajući prednost od sedam do 11 sekundi, u zavisnosti od veličine raskrsnice.
 
U okviru studije pod nazivom "Efikasnost vodećih intervala za pešake u cilju njihove bezbednosti u gradovima", istraživači su analizirali 6.003 raskrsnice u Njujorku u periodu od 2013. do 2018. Od ukupnog broja analiziranih raskrsnica, skoro polovina imala je instalirane vodeće intervale za pešake.
Istraživači su se fokusirali na povrede pešaka koje se dešavaju u krugu od 30 metara od raskrsnica sa semaforima.
 
Prema studiji, smanjenje povreda pešaka bilo je konzistentno na svim tipovima raskrsnica, a najizraženiji efekat zabeležen je tokom dana, kada je broj smrtonosnih nesreća sa pešacima opao za 65 odsto.
 
"Kao neko ko živi u gradu, dobro je znati da intervencije poput LPI, koje sprovodi Odeljenje za saobraćaj u Njujorku (NYCDOT), doprinose bezbednosti pešaka", izjavio je Sideš Zadej, koautor studije i doktorand epidemiologije u Kolumbija Mejlman školi.
 
U izveštaju se navodi da je Njujork bio jedan od prvih gradova u SAD-u koji je prihvatio pristup Vision Zero ili Safe System i koncept bezbednosti i dizajna na putevima, koji uzima u obzir ljudsku grešku. Ovaj pristup je prvi put primenjen u Švedskoj 1990-ih.
 
Cilj ove inicijative je eliminacija svih smrtnih slučajeva i ozbiljnih povreda u saobraćaju stvaranjem višeslojnih sistema zaštite, tako da ukoliko jedan sloj zakaže, drugi preuzimaju i ublažavaju posledice nesreće. Poboljšanja su usmerena ka: bezbednijim ljudima, bezbednijim putevima, bezbednijim vozilima, bezbednijim brzinama i boljom negom nakon nesreće.
 
U okviru ove zaštitne mreže, vodeći intervali za pešake - zajedno sa drugim jeftinim merama kao što su ležeći policajci i tretmani za smirivanje skretanja poput gumenih "ležećih policajaca" - "čine centralni deo gradske strategije za bezbednost pešaka", navode istraživači.
 
"LPI su jedna od najpristupačnijih i najprimenljivijih saobraćajnih bezbednosnih mera. Kašnjenje od sedam sekundi za vozače može značiti razliku između života i smrti za pešake. Naši nalazi pokazuju da ova mera funkcioniše - i trebalo bi je uvesti u što više gradova", rekao je Morison, glavni autor studije. 
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin