
Polovina nemačkih auto-puteva ima oštećenja, a nema novca za obnovu
Polovina nemačkih auto-puteva ima oštećenja, mostovi su u lošem stanju, a saobraćajni zastoji dostigli su rekordne nivoe.

Foto: Pixabay
Slavni "autobanovi", simboli slobodne vožnje, u ozbiljnim su problemima.
Krajem leta u Berlinu je nakon 12 godina gradnje otvorena deonica gradskog auto-puta A100, duga 3,2 kilometra, koja povezuje čvor Neukölln s čvorom Treptow. Radi se o najskupljoj deonici auto-puta u Nemačkoj jer je koštala preko 720 miliona evra, odnosno 225 miliona evra po kilometru.
Cilj izgradnje bio je da se poboljša saobraćajna povezanost s istočnim delom Berlina i smanje gužve u centru grada.
Otvaranje nove deonice, međutim, u fokus nemačke javnosti stavilo je stanje znamenitih nemačkih "autobanova".
Najveći problem su mostovi
Nemačka, poznata po svojoj mreži od 13.200 kilometara auto-puteva bez opšteg ograničenja brzine na mnogim deonicama, suočava se s ozbiljnim problemima. Prema podacima Saveznog ministarstva saobraćaja i autokluba ADAC-a, stanje je kritično: polovina puteva ima oštećenja, mostovi su u lošem stanju, a saobraćajni zastoji su dostigli rekordne nivoe.
Ovo je posledica godina nedovoljnih ulaganja, gustog saobraćaja i radova na putevima. Najalarmantnija je situacija s mostovima jer je većina izgrađena do polovine osamdesetih godina prošlog veka, a sada su preopterećeni i čak 5.000 hitno mora biti obnovljeno ili ponovo izgrađeno.
Ostali problemi su nedostatak novca za održavanje i racionalizacija troškova. Uticaj vremenskih uslova postao je takođe problem jer porast temperatura dovodi, posebno kod starijih betonskih segmenata, do pukotina. Veliki promet, bitno veći od onog za koji su auto-putevi prvobitno bili projektovani, dodatno ubrzava habanje.
Brojni projekti obnove su odloženi
Prema portalu Global Highways, specijalizovanom za auto-puteve, Nemačka se, uprkos planu vlade o fondu za infrastrukturu vrednom 500 milijardi evra, suočava s ogromnim manjkom od 15 milijardi evra u budžetu za auto-puteve u periodu od 2026. do 2029.
To ima ozbiljne implikacije, a brojne deonice auto-puteva koje čekaju obnovu verovatno će se suočiti s velikim kašnjenjima. Iako su mnogi projekti planirani i imaju potrebna odobrenja, sada će biti odloženi. Manjak će uticati na novogradnju, kao i na radove na održavanju i popravkama ključnih saveznih puteva i auto-puteva.
U Nemačkoj postoje 74 velika projekta auto-puteva na koja će uticati problemi s finaniranjem. Jedna od ključnih ruta koje zahtevaju nadogradnju je auto-put A8 koja povezuje Štutgart sa Minhenom u južnoj Nemačkoj.
Auto-putevi ostaju besplatni
Nemački kancelar Fririh Merc, govoreći o budžetu za sledeću godinu, najavio je kako neće moći da izdvoje novac za auto-puteve koliko bi trebalo jer "javna ulaganja ne mogu sama da pokriju ono što je Nemačkoj potrebno i ne mogu nadoknaditi sve ono što smo propustili poslednjih godina."
Zato je rekao kako se razmišlja o privatnim investitorima u infrastrukturu.
"Planiramo da zajedno s ministarstvom saobraćaja u većoj meri pokrenemo javno-privatna partnerstva", rekao je nemački kancelar. I uprkos manjku novca auto-putevi će i dalje ostati besplatni za obične putničke automobile i motocikle.
Postojao je plan vlade Angele Merkel da se uvede naplata putarine koju bi realno plaćali samo strani vozači, ali je Evropski sud pravde 2019. presudio da takav predlog, u kom bi Nemci dobijali otpis poreza kojim bi se kompenzovala naplata, diskriminiše vozače iz drugih EU zemalja.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Život - Magazin
Šta je "Pravilo 20 sekundi" koje se primenjuje na nemačkim auto-putevima za vožnju u levoj traci?
07.10.2025.•
18
Na srpskim auto-putevima česta je pojava da vozači ostaju u levoj traci i nakon završenog preticanja, iako je desna traka potpuno slobodna.
Španija kažnjava korišćenje ogledala na viziru za sunce u vozilima
07.10.2025.•
0
Španska saobraćajna uprava (DGT) saopštila je da korišćenje ogledala ugrađenog u vizir za sunce tokom vožnje, pa čak i dok automobil stoji na semaforu, postaje kažnjivo.
Na današnji dan: Ugušen Prvi srpski ustanak, otet brod "Akile Lauro", umro Jovan Soldatović
07.10.2025.•
1
Pregled najznačajnijih dešavanja kroz istoriju na današnji dan, 7. oktobar, u svetu i kod nas.
Naučnici iz leda izvadili mikrobe stare preko 40.000 godina
06.10.2025.•
0
Naučnici su iz slojeva leda u tundrama Aljaske izvadili mikrobe od kojih su neki stari i preko 40.000 godina.
Na današnji dan: Austrougarska anektirala BiH, počela era zvučnog filma, Nemet imenovan za kardinala
06.10.2025.•
0
Pregled najznačajnijih dešavanja kroz istoriju na današnji dan, 6. oktobar u svetu i kod nas.
Oblast u Finskoj kandidat za novu "plavu zonu" - mesto gde ljudi žive duže
05.10.2025.•
0
Područja poznata kao plave zone već godinama privlače pažnju jer u njima ljudi prosečno žive duže i zdravije nego drugde u svetu.
Švajcarski glečeri izgubili tri odsto mase u 2025.
05.10.2025.•
0
Glečeri u Švajcarskoj izgubili su tri odsto zapremine ove godine, što je četvrti najveći godišnji pad zabeležen do sada, saopštili su švajcarski glaciolozi.
Finci traže da se u stambenim zonama brzina vozila ograniči na 20 km/h
05.10.2025.•
2
Finska politička stranka Zelenih želi da uvede ograničenje od 20 km/h u stambenim zonama.
Uz pomoć veštačke inteligencije identifikovan nacista sa fotografije Holokausta
05.10.2025.•
1
Nemački istoričar Jirgen Mateus, koji živi u SAD, izjavio je da je uz pomoć veštačke inteligencije (AI) identifikovao nacističkog vojnika prikazanog na jednoj od najpoznatijih fotografija Holokausta.
Na današnji dan: Petooktobarska revolucija u Srbiji, umro Stiv Džobs, emitovani prvi Pajtonovci
05.10.2025.•
1
Pregled najznačajnijih događaja na današnji dan, 5. oktobar, u svetu i kod nas.
Na današnji dan: Sud poništio izbore na kojima je pobedio Koštunica, umrli Dženis Džoplin i Rembrant
04.10.2025.•
1
Pregled najznačajnijih dešavanja kroz istoriju u svetu i kod nas na današnji dan, 4. oktobar.
Žena prvi put na čelu Anglikanske crkve
03.10.2025.•
0
Prvi put na čelo Anglikanske crkve dolazi žena - Sara Mulali (63) koja je danas imenovana za narednog Kenterberijskog nadbiskupa.
Na današnji dan: Rođen Jesenjin, nastala Kraljevina Jugoslavija, SOS postao međunarodni signal za pomoć
03.10.2025.•
0
Pregled najznačajnijih dešavanja kroz istoriju u svetu i kod nas na današnji dan, 3. oktobar.
Puškom za uspavljivanje pucao na psa, ali je umesto životinje pogodio čoveka
02.10.2025.•
3
Policija u Osijeku podneće krivičnu prijavu protiv 39-godišnjaka iz Baranje kog sumnjiči da je puškom za uspavljivanje pucao na psa, ali je umesto životinje pogodio čoveka.
Sve češće biramo kineske brendove automobila - razlozi su opravdani
02.10.2025.•
0
Neko će reći da je u pitanju navika, neko će to nazvati prestižom, a neretko se radi samo o inerciji. Stvari se menjaju, pa se ljudi sve češće odlučuju na vožnju kineskih brendova automobila.
Na današnji dan: Rođen Mahatma Gandi, Zrenjanin dobio današnje ime, umro Rok Hadson
02.10.2025.•
0
Pregled najznačajnijih dešavanja kroz istoriju u svetu i kod nas na današnji dan, 2. oktobar.
Kada uneti biljke sa terase unutra kako bi preživele zimu?
01.10.2025.•
1
Kako dani postaju sve kraći, a hladniji talas sve više stiže, važno je obratiti pažnju na negu biljaka koje uzgajamo na balkonu, terasi ili u bašti.
Nije teško biti fin: Maniri koje su neki zaboravili
01.10.2025.•
0
U današnje vreme, negde između notifikacija, poruka i beskrajnog skrolovanja, mali gestovi lepog ponašanja nekako su nam izmakli.
Na današnji dan: Umro Pavle Vuisić, Radio Beograd počeo da emituje program
01.10.2025.•
0
Pregled najznačajnijih dešavanja kroz istoriju u svetu i kod nas na današnji dan, 1. oktobar.
Na današnji dan: Upotrebljena anestezija za vađenje zuba, rođen Milan Rakić, Nikson posetio Beograd
30.09.2025.•
1
Pregled najznačajnijih dešavanja kroz istoriju u svetu i kod nas na današnji dan, 30. septembar.
Komentari 4
Prolaznik
debeli šef
Predrag
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar