Gde se u avionu najmanje osećaju turbulencije?
"Dame i gospodo, molimo vežite pojaseve", rečenica je koja kod nekih putnika stvara nervozu u avionu. Turbulencije nisu uopšte prijatne posebno za one koji se boje letenja ili imaju osetljiv želudac - ali ne podrhtava u svakom delu aviona podjednako.
Pa gde je najbolje sediti kako bi se turbulencije najmanje osećale? "Zapravo najmanje pokreta osećate u sredini aviona", objašnjava profesor Andreas Stromajer sa instituta za aerodinamiku Univerziteta u Štutgartu. Avion se najmanje njiše na mestu gde su krila spojena s trupom pa putnici smešteni blizu sredine aviona imaju najmanji osećaj zanošenja.
S druge strane turbulencije se najviše osećaju u repu aviona. Kad pilot upravlja vertikalnim stabilizatorima putnik na samom kraju aviona može da ima osećaj da je pomeren posebno zbog toga što je spoljašnji oklop aviona pomalo elastičan. Zato se osećaj pojačava pri turbulencijama.
Sedište u repu aviona manje je poželjno i tokom poletanja. "Kada avion podigne nos oni na kraju aviona imaju osećaj da padaju u liftu", kaže Stromajer.
Ostaje još jedno pitanje: Kad sedite na sredini aviona da li je bolje biti blizu prolaza ili prozora? "Sedenje uz prozor pojačava osećaj dizanja ili spuštanja kad avion počne da zaokreće", kaže Stromajer. Međutim, kod ljudi koji se boje letenja često je bolje sediti uz prozor kako bi gledali horizont što može ublažiti mučninu jer oči tako imaju tačku u daljini na koju se koncentrišu. Zato je za teskobne sedište uz prozor u sredini aviona najbolje rešenje.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar