Od sledeće nedelje očitavanje struje na drugačiji način: Ovo je sve što treba da znate

Od 1. juna menja se način očitavanja brojila.
Od sledeće nedelje očitavanje struje na drugačiji način: Ovo je sve što treba da znate
Foto: Pixabay
U Elektrodistribuciji Srbije kažu za Euronews Srbija da od tada počinje primena člana 197a Zakona o energetici o obračunskom periodu, koji u skladu sa evropskom praksom predviđa očitavanje brojila najmanje jednom godišnje. 
 
Kako navode, u interesu građana i kompanije, poslovnom odlukom EDS, taj rok je skraćen i strujna brojila će se očitavati jednom u tri meseca. 
 
Međutim, postoje i izuzeci. To su korisnici koji imaju pametna brojila i komercijalni kupci, za koje će EDS svakog meseca očitavati potrošnju električne energije.
Zakon predviđa i mogućnost da korisnik sam dostavlja stanje brojila i tako prihvati ulogu samočitača, kažu u Elektrodistribuciji.  
 
Korisnici mogu samostalno da prijave stanje brojila od 1. do 6. u mesecu preko aplikacije ED Srbije, sajta elektrodistribucija.rs, mejlom, telefonom i na šalterima EDS.   
 
Od 1. juna može se prijaviti stanje i preko novoformiranog kontakt centra na besplatan broj telefona 0800 360 300.
Računi će i dalje stizati na mesečnom nivou 
 
Kako navode u EDS-u, jednom u tri meseca radnici EDS očitaće sva brojila na terenu, a u periodu između dva čitanja, ukoliko korisnik ne prijavi stanje, ili brojilo ne bude terenski očitano, primenjivaće se tačka 3. iz člana 197a Zakona o energetici. 
 
To, kako objašnjavaju u Elektrodistribuciji, znači da će se u kombinaciji sa istorijskim podacima o potrošnji korisnika iz prethodnih meseci i uz primenu softverskih modela raditi svođenje na mesečnu potrošnju.
 
EDS će, kao i do sada, svakog meseca snabdevaču slati podatke za izradu računa, koji će, kao i do sada svakog meseca biti dostavljani korisnicima.
Detaljno uputstvo za aplikaciju 
 
Aplikaciju za mobilne telefone ED Srbije razvili su zaposleni u EDS i može se besplatno instalirati iz Google Play prodavnice.
 
Kada otvori aplikaciju, korisnik treba da odabere polje svetlo plave boje "Prijava stanja brojila". 
 
Potom treba izabrati opštinu iz padajućeg menija ili ukucati ime opštine u polje za pretragu. 
 
Aplikacija automatski prepoznaje koji podatak je neophodan za nastavak prijave stanja.
 
• Za teritoriju Beograda potrebno je uneti ED broj (osim za opštinu Lazarevac koja se nalazi na teritoriji Beograda ali ukucava Šifru mernog mesta), koji se nalazi u gornjem levom uglu računa za struju.
 
• Za ostale opštine u Srbiji neophodno je tačno uneti šifru mernog mesta, koja se nalazi u gornjem levom uglu računa za struju. Nakon unosa šifre ili ED broja treba pritisnuti polje "sledeći korak".
 
Posle toga je potrebno popuniti polja označena zvezdicom, uneti ime i prezime, i u polja za tarife uneti broj do zareza. 
 
Nakon toga, potrebno je odabrati datum kada je brojilo slikano i kliknuti OK. 
 
Zatim je potrebno kliknuti na polje (SLIKA), izabrati iz galerije telefona i dodati sliku brojila. 
 
Korisnik će dobiti obaveštenje da je slika uspešno dodata.
 
Stanja u poljima za unos tarife moraju biti ista kao i stanja prikazana na slici/slikama brojila. 
 
Unosi se isključivo broj do zareza, odnosno do crvenog kvadratića na analognim brojilima.
 
 
Korisnik može uneti i mejl adresu i telefon, koji nisu obavezni.
 
Ukoliko su podaci ispravno uneti, treba odabrati dugme "pošaljite prijavu".
 
Može se prijaviti stanje za više brojila sa jednog telefona.
 
Detaljno uputstvo o slanju stanja putem aplikacije ED Srbije možete se naći na sajtu elektrodistribucija.rs i YouTube kanalu EDS.
 
Trenutno je aplikacija dostupna za korisnike sa Android telefonima, a dok ne bude završena verzija za IOS, vlasnici ajfona mogu koristiti prijavu stanja putem sajta Elektrodistribucije Srbije.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Nemanja

    28.05.2025 18:47
    Ne dolazi u obzir
    Najbolje da mi radimo vaš posao za koji vas plaćamo. Smanjite onda mesečni račun i ukinite one takse za održavanje i sl.
  • Fuj

    28.05.2025 16:52
    Duduci
    U doba opšte digitalizacije i kompjuterizacije, kada je u Srbiji svaki drugi zaposleni IT stručnjak, nazadnjaci prave budalaštine po hiljaditi put.
  • ///

    28.05.2025 14:10
    ED zaposleni su razvili aplikaciju za Android,a IOS će kasnije.
    Lepo sto postoji,i treba da postoji.
    Ali, znaju li svi i imaju li svi to sto tražite? Imaju li svi mogućnosti za prebacivanje fotografije sa telefona u kompjuter i slanje stanja na racunu. Da li treba da obucite gradjane i da kupite opremu odgovarajuću da bi vam slali kako kažete fotografije?
    Većina nas znamo kako se to radi,ali ima i onih koji ne znaju.
    Nisu imali gde da nauče i mogućnosti nisu svima iste.
    Šta ćete raditi ako ne dobijete odgovor od svakog strujomera kakav očekujete?
    Šta ćete raditi?
    Zbog toga sto niste napravili drugu opciju i što ste selektivni u startu,od mene nećete dobiti resenje za vasu situaciju koju namećete.
    Posto nemam kome da se žalim i nemam nista napismeno sta treba da uradim, smatram da vam je projekat propao u startu.
    Zbog uslovljavanja.
    A,naravno da necu dozvoliti da mi proizvoljno očitavate strujomer. Pratim očitavanje već dugoo…

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija