Menu 021

Šoping centri - turističke atrakcije

Za 50 godina otkako su se iz Amerike proširili po celom svetu, šoping-centri u nekim gradovima postali su prepoznatljivi simboli koje godišnje posete milioni turista. Zbog arhitektonske raskoši i bogatstva ponude, molovi su odavno prestali da budu samo mesta za kupovinu i postali zabavni parkovi, u kojima je provod zagarantovan.
Život 06.02.2009. | 11:44

 

Otvaranja luksuznih trgovačkih centara postala su društveni događaj od velike važnosti, pa ne čudi da je najveći evropski centar krajem prošle godine u Londonu otvorio gradonačelnik Boris Džonson. “Vestfild London” na gotovo 150.000 kvadrata ima oko trista prodavnica, a očekuje se da bi godišnje trebalo da ga posećuje 21 milion ljudi. Planiranje i izgradnja trajali su gotovo četiri godine, a troškovi gradnje dosegli su 1,7 milijardi funti. Manija izgradnje luksuznih trgovačkih centara posebno je zahvatila prenaseljene zemlje poput Kine, Indije, Brazila i Rusije, gde je rastuća srednja klasa željna luksuznih proizvoda koji su joj pre desetak godina bili potpuno nepoznati.

Ipak, u raskoši su najdalje otišli bogati Arapi. Po veličini i broju butika najimpresivniji na svetu je novootvoreni „Dubai mol" sa oko 1.200 lokala, od čega 160 kafića i restorana. O raskoši i zastupljenim velikim imenima modne industrije nepotrebno je govoriti, ali zanimljiv je podatak da uz klizalište, centar ima ogroman akvarijum s više od 30.000 morskih životinja i prvo zimsko odmaralište u unutrašnjosti na Bliskom istoku. Po izboru „Forbsa", mesto koje se u Dubaiju mora videti je „Vafi mol", u obliku piramide, ukrašen hijeroglifima i kipovima faraona na zlatom obloženim stubovima. Uz predstavnike evropske visoke mode, zastupljeni su i arapski brendovi , a u ponudi je i 30 restorana s hranom iz celog sveta.

Na Bliskom istoku ljubitelji šopinga ne bi smeli da propuste ni „Vilađo" u katarskoj Dohi. Pod plafonom ofarbanim poput neba, građevina od belog mermera izgleda poput filmskog seta ili Diznijevog tematskog parka. Međutim, umesto likova iz crtaća, ovde ćete naći više od 200 butika.

Po „Forbsovom" izboru, na popisu najboljih šoping-centara nalazi se i „GPO" u Melburnu. Ova neorenesansna građevina više je od stotinu godina služila kao pošta, a nakon požara u kojem se gotovo urušila, uređena je kao luksuzni trgovački centar. Posle toga prepoznatljiva je kao središnje mesto lokalnih dizajnera kao što su Vejn Kuper, Leona Edmiston i bikini brend „Zimerman".

“Midtaun centar” u Tokiju u čak šest zgrada posetiocima nudi očaravajuću kombinaciju dizajna, umetnosti, mode, hrane, užitka i biznisa. Što se modnih kuća tiče, zastupljene su sve modne marke. Jednako je veliki i gastronomski izbor, pa u pauzi za ručak možete da izaberete da li želite da jedete u tradicionalnom japanskom restoranu ili francuskom bistrou. U centru možete da se upoznate i s novitetima japanskog industrijskog dizajna, a na kraju celodnevnog obilaska prespavate u luksuznom hotelu “Ric-Karlton”.

S više od 24 miliona posetilaca godišnje, centar “Galerija” u Hjustonu jedno je od najvećih teksaških turističkih atrakcija. Modna ponuda je mešavina visoke i pristupačnije urbane mode, a uz 375 trgovina centar ima niz zabavnih sadržaja poput klizališta, luksuznih i jednostavnih restorana i čak dva hotela. Iako znatno manji, sa „svega" 50 trgovina, „Šops" unutar „Tajm Vorner centra" u Njujorku takođe se uvrstio na ovaj popis, u prvom redu zbog kombinacije vrhunskih butika za najizbirljivije i vrhunske gastronomske ponude. Profil posetilaca najbolje opisuje podatak da probanje sušija u poznatom restoranu „Masa" košta „skromnih" 400 dolara.

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest