Do Trsta, Pariza, Ciriha, Atine...vozom?

Putnici iz Srbije uskoro bi mogli u Evropu da putuju i vozom.
Putnici iz Srbije uskoro bi mogli u Evropu da putuju i vozom.

Generalni direktor "Železnica Srbije" Dragoljub Simonović izjavio je danas da će u modernizaciju pruga u narednom periodu biti uloženo 1,4 milijarde evra i najavio da će ove nedelje započeti pregovore o kreditu za nabavku 20 novih vagona.

Reč je o vagonima koji se ne bi koristili za unutrašnji saobraćaj već za međunarodni, a plan je da se povrate izgubljene linije na potezu Beograd-Trst, Beograd-Pariz, Beograd-Cirih i Beograd-Atina.

"Mi sada nemamo mogućnost da konkurišemo na tim prugama. Dobili smo dopis iz Češke da će nam ugasiti voz za Češku, jer nemamo standarde koje propisuje Evropska unija, nemamo vagon koji može da ide 160 kilometara na sat", rekao je Simonović.

On je izrazio očekivanje da će se do juna nabaviti 60 novih vagona, a da ćemo sledeće godine imati 60 novih vozova.

"Planiramo da sledeće godine železnica bude vidno drugačija, da će imati brzine od 120 do 160 km/h, a da ćemo 2016.godine imati železnicu koja će biti ponos Srbije", kazao je prvi čovek srpskih železnica i dodao da će se nastaviti modernizacija na delu pruge Beograd-Novi Sad i Beograd-Bar.

Simonović očekuje da će 500 od 770 kilometara na Koridoru 10 biti potpuno nova pruga na kojoj će se razvijati brzine od 100 do 160 km/h i istakao da se pregovara sa kineskim kompanijama o modernizaciji pruge Beograd-Subotica.

  • 11.03.2014 13:35
    E moj Simonoviću ni železničku azbuku ne znaš!
    Za vreme sakncija međunarodne zajednice u periodu id 1992.- 1995. godine uvedeni su vozovi za Cirih, Minhen, Veneciju i Beč i sa svim glavnim gradovima država u okruženju uvedeni su IinterCity vozovi. Zahvaljujući menadžerisanju zadanja 3 generalna direktora i postavljanjem "stručnih partijskih kadrova" izgubili smo sve te vozove.

    Nikada nećemo imati vozove za Pariz i Atinu jer se odavno koncept prevoza putnika svodi na dnevnu i noću ponudu.

    Formiranje vozova sa klasičnom garniturom u dnevnoj ponudu je skupo i ekonomski neopravdano. Sa sa aspekta investicija, održavanja, komfora i potrošnje energije puno su racionalnija rešenja elektromotornih vozova.
  • Bs

    11.03.2014 11:23
    !...nemamo vagon koji može da ide 160 kilometara na sat." A lokomotivu imamo? Prugu imamo? Šine nisu ukradene? Pragovi nisu truli? Da nije to možda, slučajno, predizborno obećanje?
    P.S. Ja sam muzejski radnik te sam, prirodno, ponosan na našu železnicu već dvadesetak godina.
  • Scotch Bonnet

    11.03.2014 10:53
    Niko se ne seca vise
    Sta bi sa onim Milosevicevim projektom Brze Pruge Srbije?

    A da, to je otislo na ratove u Hrvatskoj i Bosni.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Svađa na letu ga koštala 20.000 dolara

Britanac koji je zbog svađalačkog ponašanja primorao posadu na letu Junajted erlajnsa da preusmeri sletanje na drugu lokaciju, mora da plati više od 20.000 dolara avio-kompaniji.