Trećina Evropljana je gojazna, do kraja 2009. godine više od polovine neće znati šta će s viškom kilograma.
Evropski proizvođači dijetalne hrane i pića u narednih nekoliko godina mogu očekivati sve "deblje" čekove od svojih kupaca, jer oni postaju sve gojazniji i zabrinutiji za svoj izgled, upozorava se u nedavno objavljenom istraživanju.
Okruženi i svakodnevno "bombardovani" medijskom slikom o "idealnom telu", Evropljani će postajati sve zabrinutiji za svoj fizički izgled i trošiće sve više para da bi postali vitkiji i bliži idealnom izgledu, tvrdi se u studiji britanske agencije Datamonitor.
Jedna trećina zapadnih Evropljana, podseća se u studiji, već je gojazna, a do 2010. godine prekomernu težinu imaće polovina žitelja našeg kontinenta. Nemci, Italijani i Španci će biti najdeblji, od toga 50 odsto "medicinski pregojazni", a to znači oboleli od obesitasa, dok će 40 odsto Francuza i Britanaca biti "kabastiji" od ostalih.
"Ishrana savremenog čoveka je sve kaloričnija, iako ljudi u toku dana troše sve manje kalorija", otkrio je u studiji dijetetičar Endrju Rasel. "Već gojazni, ali i oni koji strahuju da bi to postali pa ne pitaju koliko košta da bi izbegli 'sudbinu' trošiće sve više para na dijetalnu hranu i kućne uređaje za vežbanje i održavanje vitkosti", tvrdi Rasel.
Istraživanje, ističe on, pokazuje da će se do kraja ove godine na tržištu dijetalne hrane i pića obrtati blizu 100 milijardi evra. Najprofitabilnija grupa za ovu industriju biće kupci "normalne težine", spremni da drže dijetu i vežbaju, jer raspolažu voljom i željom da promene sopstveni način života. Oni su, zapravo, rukovođeni "samooptuživanjem" i osećanjem krivice u suočavanju s divnim telima koja svakodnevno sreću u medijima.
Ipak, tvrde stručnjaci, ima malo izgleda da se najgojazniji odluče na rigoroznu dijetu i vežbanje, jer se uljuljkuju uverenjem da eventualni "rezultati nisu vredni napora i volje" niti da postoje dobri razlozi da se lišavaju zadovoljstva "ukusnog zalogaja".
I dok industrija dijetalne hrane i pića već sa zadovoljstvom trlja ruke u očekivanju profita, proizvođači alkoholnih pića moćiće samo da "rone suze".
Rasel tvrdi da će sve izraženija želja ljudi da počnu zdrav život obeshrabrivati ljubitelje "dobre kapljice" da posežu za čašicom a to će, izračunato je, zaradu industrije alkoholnih pića do kraja decenije smanjiti za najmanje pet milijardi evra.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar