
Helsinki već godinu dana bez ijedne žrtve u saobraćaju

Poslednja nesreća s fatalnim ishodom dogodila se početkom jula 2024, a gradske vlasti i policija smatraju ovu statistiku izuzetnom.
Stručnjaci ističu da iza ovakvog uspeha stoji kombinacija mera koje se u Helsinkiju primenjuju godinama. Ograničenja brzine su među ključnim faktorima: danas više od 50 odsto ulica ima ograničenje od 30 km/h, dok je nekada većina gradskih saobraćajnica imala dozvoljenu brzinu od 50 km/h.
Ove godine uvedene su i dodatne mere - u blizini škola brzina je dodatno ograničena na 30 km/h, a novi propisi će biti u punoj primeni s početkom školske godine.
Modernizacija ulica, razvoj biciklističke i pešačke infrastrukture te bolja saradnja s policijom doprineli su poboljšanjima. Automatski sistemi za nadzor i povećan broj kamera dodatno su pojačali kontrolu nad vozačima.
Napredak je vidljiv i u brojkama: dok je krajem 1980-ih Helsinki godišnje beležio blizu 1.000 nesreća s povređenima i do 30 smrtnih slučajeva, u protekloj godini ih je bilo samo 277 s povredama - ali nijedna sa smrtnim ishodom.
Prema rečima Ronija Utriainena, saobraćajnog inženjera u gradskom Odeljenju za urbanu okolinu, važnu ulogu imaju i sami građani:
"Zasluge pripadaju i vozačima, i biciklistima, i pešacima. Svi smo deo rešenja", istakao je on.
Pohvalio je i visok nivo javnog prevoza, koji smanjuje upotrebu automobila, te naveo da je u Helsinkiju već 2019. zabeležena godina bez poginulih pešaka.
Električni trotineti, iako su se pojavili naglo pre pet godina, sada su pod većom regulacijom, a njihova upotreba više ne predstavlja toliki izazov zahvaljujući novim pravilima i urbanom dizajnu.
Ovaj rezultat uklapa se u širi evropski cilj poznat kao "Vizija nula", čiji je krajnji cilj nula smrtnih slučajeva na putevima do 2050. godine.
Komentari 13
Slanobarka
Aleksej
logika
nego Helsinki je de facto ukinuo saobracaj, sledeci korak bi bilo da guraju vozaci automobile verovatno, a Novi Sad ukida parking mesta, sto ce dovesti do toga da ce sektasi samo da voze...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar