Lafufu kopije preplavile Kinu: Lažni Labubu izaziva masovnu pomamu i akcije vlasti

Na prometnoj pijaci u jednoj varošici kineske provincije Hebej, popularna lutka Labubu više nije dragoceni kolekcionarski predmet u staklenim vitrinama.
Lafufu kopije preplavile Kinu: Lažni Labubu izaziva masovnu pomamu i akcije vlasti
Foto: Screenshot (Youtube/Good Morning America)
Umesto toga, vreće pune kopija - poznatih pod nadimkom Lafufu, prodaju se na gomilu, poput krompira ili kupusa.
 
Prave Labubu lutke, brenda Pop Mart, stekle su kultni status poslednjih meseci i dovele do eksplozije profita kompanije od skoro 400 odsto u prvoj polovini godine. Istovremeno, tržište preplavljuju jeftine imitacije - Lafufu ali i varijante nazvane Lagogo, Lababa i Lapupu.
Proizvode ih male fabrike u provincijama Guangdong i Hebej, a prodaju se masovno u Kini i inostranstvu. Vlasti SAD i Velike Britanije upozorile su potrošače da su kopije lošeg kvaliteta i da sadrže sitne delove koji predstavljaju opasnost od gušenja za decu. 
 
Kineske vlasti su od početka godine zaplenile više od 1,8 miliona komada namenjenih izvozu.
Državni mediji u Kini naglašavaju da masovna pojava lažnjaka ugrožava domaću inovaciju. 
 
"Bez zaštite intelektualne svojine nema održive konkurentnosti", navodi se u komentaru agencije Sinhua, koja je istakla Labubu kao primer kineskog kreativnog uspeha.
 
Iako su originali i dalje rasprodati na zvaničnom sajtu, njihova cena rapidno raste na sekundarnom tržištu. Lutka koja u startu košta 99 juana (oko 14 dolara), u preprodaji dostiže i 1.400 juana (195 dolara). Novi set od 199 juana preprodaje se i za više od 2.000 juana (278 dolara). U Sjedinjenim Državama cene su u proseku dvostruko više nego u Kini.
Za mnoge kupce, međutim, presudna je cena - i dodatne funkcije koje nude falsifikati. Neke Lafufu verzije pevaju, plešu ili svetle, što originali ne rade. 
 
"Kupujem kopije jer su zabavnije i koštaju deset puta manje", rekla je Danijel Hors, majka iz Teksasa, koja je na buvljaku platila svog Lafufua 20 dolara.
 
Jedan proizvođač iz Dunguana priznao je da je u julu, na vrhuncu potražnje, prodao i do 160.000 lažnih Labubu lutaka mesečno, zarađujući više od dva miliona juana (278.000 dolara). Više od 40 odsto njihove proizvodnje odlazi na tržište SAD.
 
Uprkos sve češćim zaplenama na aerodromima i pojačanom nadzoru, trgovina cveta. Kompanija Pop Mart čak je registrovala i naziv Lafufu kao zaštitni znak - kako bi se odbranila od poplave kopija.
 
Za deo kupaca, međutim, kupovina Lafufua je i svojevrsni protest. 
 
"Original je preskup i sav taj hajp je preteran. Kupovina kopije je moj način da se pobunim", kaže Mao Mao, poslastičarka iz Fudžijana.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Zabava - Zanimljivosti

MI6 će preko dark weba tražiti nove doušnike

Britanski špijuni koristiće dark web za regrutovanje doušnika i za primanje tajnih informacija od agenata u Rusiji i širom sveta, saopštilo je britansko ministarstvo spoljnjih poslova.