Autor: Yumama

Život
17.07.2016.
16:13
U medijima se nedavno pojavila vest da je šestogodišnji dečak S.J. pretrpeo nasilje od strane vaspitača u vrtiću "Oblačak" na Zvezdari u Beogradu. Ipak, ova vest pogodila je vaspitačicu iz Beograda A.S, koja je odlučila da se putem društvene mreže Fejsbuk obrati javnosti i na neki način stane u odbranu svoje profesije, budući da ovo nije prvi put da roditelji optužuju vaspitače.
  • Frau Gabriela

    20.07.2016 22:35
    Jula
    Frajlice, Vi ste kanda pobrkali lončiće.
    Nisu prioritet mame ni one zaposlene, ni one nezaposlene, a ni vaspitačice.
    Prioritet su deca.
    Sva UPISANA DECA imaju pravo da pohadjaju vrtić u radno vreme vrtića koje je od 6-18 časova radnim danima. Vrtić je predškolska ustanova, a ne škola i vrtić NEMA ŠKOLSKI RASPUST.
    Ne može vaspitačica vršiti diskriminaciju dece i odredjivati koje dete će koliko vremena provoditi u vrtiću po kriterijumu -kako mi se svidja mama.
    Svako zlostavljanje deteta-treba obavezno prijaviti bez obzira ko ga vrši-roditelji,komšije,vaspitačice.
    Da se svašta na ovu temu priča-priča se. Ista priča unazad dvadesetak godina.Vaspitačice bi što manje da se umore,a i mame bi isto ....
  • Jula

    20.07.2016 15:17
    Kad neko odabere da se predstavi kao frau Gabrijela, ne treba ni očekivati da će nešto pametno da kaže. Draga besposlena tračaro što voli da viri u tuđ tanjir (kako ste se sami nadimkom predstavili), mislite li da je normalno da besposlene mame koje radije idu na Štrand nego da se bave sopstvenom decom uzimaju mesto u vrtiću zaposlenim mamama? Da ima mesta za sve, ni po' jada, ali pošto nema, neki prioriteti se moraju znati. U drugi problem, što ljudi prave decu kojoj posle ne žele da posvete pažnju već očekuju od institucija da ih vaspitaju i obrazuju, da ne ulazimo.
  • Mima

    20.07.2016 13:20
    E zbog svega navedenog muž i ja smo odlučili da osnujemo porodicu u jednom mestu u blizini Novog Sada, gde imamo baku i deku za čuvanje dece, gde ima vrtić u kojem nema gužve, gde ne plaćam 100 stavki na računu za informatiku, gde ima mesta za parking.... Sto puta sam rekla da neću da budem deo ovog cirkusa - da tražim vezu za vrtić iako sam zaposlena, da gledam kako mesto dobijaju deca čije mame celo pre podne idu po manikirima, kafićima, da moram pokupiti dete oko 14h kad to radi i većina a radim do 16h - pitam se kako? Kad konkurišete za vrtić ima deset stavki da označite kakav je status deteta - da li je ometeno, da li je iz "socijalno nestimulatine sredine", da li imate preporuku centra za socijalni rad, tek na 11. mestu se nalazi polje da označite da oba detetova roditelja rade. Pa to bi valjda trebalo da bude na prvom mestu! U nekim vrtićima na periferiji grada dosta dece iz "nestimulativnih sredina" je dobilo mesto, pretpostavljam da njihove majke ne rade niti su radile, nego rađaju svake godine po jedno dete, ali zato deca zaposlenih roditelja ne mogu dobiti mesto. Vaspitačice bi možda kvalitetnije radile sa decom da ih u grupi ima manje.
  • Uh

    20.07.2016 11:55
    Ja samo da kažem, moje dete je išlo u vrtić Kalimero na Limanu. Ne znam za vaša iskustva, ali moje dete je tamo držano bez tečnosti! Donesem flašicu i ona je na kraju neotvorena, za svih 6h provedenih tamo! Znam da ne pije iz solja, već na tu flašicu i lepo naglasim. Vaspitačice su mi odgovorile, pa dale smo mu iz drugih flašica. Ajde i da je to tačno, koliko je to higijenski? Ali nije tačno, jer je moj tada dvogodišnjak morao popiti čitavu flašicu posle. Problem je što je premalo vaspitačica na malo dece pa ih ni ne osuđujem. Samo ne volim kad neko laže. A još jedna stvar, dovedem svoje zdravo dete a zateknem petoro slinave, zreo kašalj kako jedva stoje. To kad sam videla, odlučila sam da radim od kuće i spavam jako malo. Idem na igrališta sa njim pa bar mogu da odem ako vidim neko bolesno dete. Još nešto, interesantno je da toliko volite decu da ih terate da spavaju u 11h. Kako je to prirodno? Na silu ih terate da spavaju dva sata, gde je igra, zanimacija? Pa to moze i kod mene. Ako uzmemo da tri obroka oduzmu sat vremena, koliko se oni uopšte igraju tamo? Samo ko mora će voditi decu tamo. Slabo je tu igre, jako slabo. Neka hvala, neće mi oni čuvati dete.
  • Andrea

    19.07.2016 18:25
    Vrtic
    @ Frau Gabrijela. Ni ja ni moja deca, pa cak niko ni u familiji, ne radimo u vrticima, radimo sasvim druge poslove. A najsmesnije je to da te nezaposlene mame, koje branite, uopste i ne placaju vaspitacice, koje im cuvaju decu, ili ih placaju jako malo, jer Boze moj, one ne rade, nemaju novaca. Pa prema tome, u pravu su vaspitacice sto ih ogovaraju sto po dete dolaze pravo sa Stranda i to na kraju radnog vremena vrtica. Znam i ja mnoge takve mame iz moje okoline.
  • Frau Gabriela

    19.07.2016 16:43
    Andrea
    U kom vrtiću radite draga moja savršena Andrea? Vaša predivna fakultetski obrazovana deca rade sa decom , pretpostavljam?
    Draga moja, nikoga ne napadam, ja se samo raspitujem i pomažem svojim preporukama vaspitačicama koje ne vole da čuvaju decu.
    Ako zavide nekim majkama na lepom životu-neka daju otkaz, lepo se udaju, rode decu, upišu ih u vrtić i provode vreme na drugi način,a ne čuvajući TUDJU decu.
    Vaspitačice za svoj posao PRIMAJU PLATU, pa neka ga onda obavljaju!
    Ja OBAVLJAM svoj posao i ne zanima me šta za to vreme radi onaj koji me plaća!
    A vaspitačice kanda zanima.........
  • Andrea

    19.07.2016 15:02
    Vrtic
    Odgovor svim frau Gabrijelama, komsinicama i slicnima koji napadaju vaspitacice. Imam dvoje odrasle, fakultetski obrazovane dece, imam dve divne unuke i sve su njih odgojile i podigle divne vaspitacice i uciteljice, hvala im mnogo. Moja deca su cak i u skoli isla u produzeni boravak jer ja radim od devetnaeste godine i nije imao ko da ih cuva, a obe beke su bile 100 km. daleko. I zaista, nikada, nikada nisam imala primedbe na ponasanje ni vaspitacica, ni ucitelja, ni profesora, kako u odnosu na moju decu, tako i u odnosu sada na moje unuke. Logicno je da u vrtic treba da idu deca onih roditelja koji rade, pogotovo kod nas, gde ne mogu biti upsana sva deca, jer nema mesta. Pa tek kada se u vrtic upisu sva deca, ciji roditelji rade, onda primati decu ciji roditelji ne rade. Da paradoks bude veci, nezaposleni roditelji cak ni ne placaju vrtic, jer Boze moj, oni ne rade, a zato deca zaposlenih majki cesto nemaju mesto u vrticu. A vaspitacice su ljudi kao i svi mi. Mozda je danas neku od njih ostavio muz, ili momak, mozda joj je dete bolesno, zida kucu, nema novaca, SVI smo u problemima. Nije tacno da ne vole decu, ali i one imaju svoje probleme. U jednom seoskom vrticu novosadske opstine, vaspitacice upravo KRECE VRTIC I FARBAJU ULICNU OGRADU. Onako sve sa diplomom fakulteta. Kada sam to videla rekla sam da ce sada sigurno moleri predavati istoriju a zidari lepo pisanje.
  • Vlada

    19.07.2016 09:55
    Kanda nam se Komšinica našla uvređena što bi neko drugi na Štrand, a ne ona, komotna i nezaposlena, kojoj se ne čuva sopstveno dete.

    Menjaj posao kad ne voliš decu, ne znam što si ih i pravila.
  • Denis

    19.07.2016 00:45
    Nema nikakvog razloga da za posao vaspitača se traži viša škola. To je posao za one sa završenom srednjom stručnom školom s tim da kod nas, koliko znam, više i nema srednjih vaspitačkih škola, što je apsurd.
  • Frau Gabrijela

    18.07.2016 23:16
    Vrtić
    Znači Vi preporučujete da decu do 6 godina čuvaju roditelji,te da vrtić deca pohadjaju SAMO KAD MORAJU tj, samo predškolci?
    Pa onda vrtiće treba ukinuti!
    Predškolci mogu pohadjati pripremni razred i u osnovnoj školi. Šta će nam onda vaspitačice i vrtići?Šta će nam vaspitačica koja ne voli decu i ne ceni svoj posao?
    Draga gospodjo, ja bih Vas otpustila.
    Iz Vas izbija frustracija i bes što obavljate svoj posao koji se sastoji u čuvanju i edukaciji male dece , a želite neki tudji život.
    Imate izbor,dajte otkaz. udajte se bogato,upišite svoje dete u vrtić, pa na Štrand!
  • Komšinica

    18.07.2016 22:22
    Vrtić
    Ipak sam ja u pravu, Vi bi da nezaposlene mame ne dovode decu leti u vrtić, kako bi Vama bilo lakše, jer svakako primate platu, bez obzira na broj dece koja dolaze!
    Sve u zbirnu grupu, pa umesto tri plaćene vaspitačice koje bi trebalo da su prisutne,radi jedna, a ostale po platu, pa na Štrand! I naravno vrtić koji radi do šest poslepodne očekujete da bude prazan u 14 časova, sve u interesu deteta i vaše udobnosti.
    Menjajte posao, vi ne volite decu.
  • Sima Strahota

    18.07.2016 22:00
    Kontra-istina
    Podrzavam sve sto je napisala vaspitacica, imao sam i ja decu u predskolskoj i placao punu cenu dok su roditelji sa maksimalnom participacijom dolazili po decu u mercedesima i BMWima. Ipak, ostaje pitanje da li je bilo nasilja ili ne. Misljenje vaspitacice o bahatim roditeljima ne eliminise mogucnost postojanja bahatih vaspitaca. To ne sme da se izrodi u situaciju "mi protiv njih" ... deca moraju biti zasticena.
  • za Komsinicu

    18.07.2016 17:53
    Vrtic
    Draga gospodjo Komsinice, vrtic, tj predskolsko obrazovanje obavezno je samo za PREDSKOLCE, a ostali mogu, i ne moraju da idu u vrtic. Socijalizaciji mogu da ih nauce roditelji, ako ne rade, pa imaju dodatnih 8 sati za svoje dete. Da piske i peru ruke, da jedu, i sve ostalo, uce ih valjda roditelji.
    Svakako, deca vole da su najvise u drustvu druge dece, ali uloga mama u razdoblju 1-6 godina, dok ne predju u obaveznu preskolsku grupu, nije da ih ostavi na cuvanje vrticu, a ona ako ne radi da ide na Strand. Neka povede i dete, pa nek dete tamo trckara, igra se s drugom decom, pentra se po spravama za decu ( to rade i u vrticu).
    to cuvanje podrazumeva da oni u vrticu i nauce nesto, sve to bi mogli i kod kuce, kad bi im mame pevale, ili tate, recitovale, citale, itd. Ali vecina, cini se, to ipak ne radi. Ili bar ne oni zbog kojih ste se vi najvise nasli uvredjeni (mozda i vi idete na Strand?). Pozdrav.
  • Rusofil_IQ0

    18.07.2016 06:29
    Odlican tekst!
    Svaka budala moze da npravi dete tu netreba nista pameti ni truda!
    Ali od deteta napravit coveka e to je vec POSAO!

    I ne valja generalizovat nisu ovakve majke vec i ocevi, ima ih masa bahatih koji su napravili decu jer eto desilo se ili ocekivali su svi pa aj de da nastancaju par komada a i nije lose ako su na socijali!!!!

    A to da se ne prijavljuje pa ne sme a i ne bi vredelo, ovo je korumpirana zemlja gde se istina UNISTAVA i gura pod tepih!
  • Komšinica

    17.07.2016 23:58
    NSS
    Najsmešniji su komentari vaspitačica koje se žale na mame koje dovode decu redovno u vrtić, umesto da ih same čuvaju ,igraju se sa njima ,vode ih na plažu,godišnji odmor i slično.
    Pa vrtić valjda tome i služi-da ga dete pohadja. Radi socijalizacije,druženja sa ostalom decom i sl., zar ne? I kakve veze ima to da li je mama zaposlena ili nije? I dete nezaposlene mame treba da pohadja vrtić, ili bi mu to vaspitačice zabranile?
    Kanda vaspitačice najviše vole mame koje dete upišu u vrtić ali ga ne dovode u toku letnjeg i zimskog školskog raspusta uopšte, a ostalim danima povremeno i preuzimaju ga najkasnije do 14 časova! To su odgovorne mame koje plaćaju vrtić i vaspitačicu,ali dete uglavnom čuvaju same!
  • kokolo moj

    17.07.2016 22:59
    24 sata
    slazem se da ima i losih roditelja i vaspitaca ali se pri tome zaboravlja jedna vazna stvar a to je da si roditelj 24 sata, da kuvas , peres , peglas, spremas a vi gospodo vaspitaci delite vec gotovo, skupljate se u gomilice kad su deca napolju, pijete kafu pusite a eventualno jedna pazi svu decu[zivim pored vrtica] a pri tome ste placeni kako tako , i uglavnom vas i roditelji posebno nagradjuju iliti podmicuju i vi se naravno ne bunite.Ne bi trebalo da se mogu upisivati i deca ciji roditelji ne rade a da nema mesta za decu onih koji rade bar dok se situacija ne popravi. Nije lako raditi sa mnogo dece, slabo ste placeni ali ko nije i vi ste odabrali da radite taj posao i radite ga najbolje sto mozete ibice sve uredu.
  • Dobro bi bilo

    17.07.2016 21:49
    A kome da prijave? Niko nista nece preduzeti. Opsta kriza drustva. Vise nema ni normalne misli, a to je osnovno.
  • /

    17.07.2016 21:30
    /
    da nastavimo,
    prijavite obzirom da socijalni rad i sudstvo kod razvoda decu prepusti takvim majkama.
    a uz pink su mediji prenatrpani kako su samo ocevi zli
  • nss

    17.07.2016 21:24
    nss
    citam komentare gde se naravno ponovo prozivaju i optuzuju vaspitaci sto ne prijavljuju roditelje i tvrdi kako radimo bez emocija...pa upravo o tome sam malopre pisala....roditelji nemaju emocija za svoje rodjeno dete a ne spada u zlostavljanje taj nedostatak empatije...ne mozete zakonom naterati roditelja da provodi vise vremena sa detetom nego u kaficu ili na plazi,da cita detetu price umesto sto gleda farmu i parove,da se igra sa njim umesto sto mu uvali komjuter sa igricama...porodica kao institucija je zakrzljala kao i sve u ovoj zemlji....cudne vrednosti i cudni ljudi su dobili na znacaju
  • nss

    17.07.2016 21:12
    nss
    i ja sam vaspitac sa 35 god radnog staza i imam pravo da tvrdim da su deca uvek ista,slatka i draga i da nema lose dece,mogu biti samo bolesni ili zdravi...ali roditelji su iz godine u godinu sve teza kategorija za odrzavanje...u vrticimna su deca uglavnom majki koje sede kod kuce ili imaju jednu bebu pa ne mogu da se bore sa dvoje dece kao da ih je neko terao da radjaju drugo,razmazeni i nadobudni jer im je drustvo omogucilo da se bez ikakvog postovanja istresaju...licno sam prosle nedelje prezivela horor jer su brata i sestru blizance u vrticu zaboravili roditelji alkoholicari vec poznati socijalnoj sluzbi,licno sam dozivela da se jedna mlada i nezaposlena majka izdere na mene sto gacice njenog deteta nisu proprane pa je to izvor bakerija u ormaricu a pri tom ih je licno bacila u kontejner jer se gadi,dolaze na kraju radnog vremena sa plaze po rodjeno dete koje kljuca u vrticu bez dana godisnjeg odmora i odatle najcesce odlaze pravac na prvi cas u skolu....i da znate pod hitno treba poceti prijavljivati roditelje za zanemarivanje dece jer ocekuju da vrtici i skole urade sve umesto njih....uzas u cega se pretvorila ova mlada generacija...sramota
  • karakter

    17.07.2016 20:52
    Jedina istina je da sa obe strane ima previse bahatih i primitivnih. To smo mi.
  • Dunja

    17.07.2016 20:27
    samo da pojasnimo neke stvari, pošto se ovde svašta piše i komentariše, a ljudi baš nisu u temi:
    - svako dete može da bude upisano u vrtić, bez obzira da li mama radi ili ide na Štrand. Ovi komentari su zaista debilni, odakle nekom pravo da procenjuje da li je ona došla od kuće, da li je radila treću smenu, ili ne radi uopšte?!
    - svaka sumnja na nasilje, zlostavljanje ili zanemarivanje je ZAKONSKA OBAVEZA svakog zaposlednog da prijavi. Postoje dokumenti kao što su Opšti protokol, posebni protoko i priručnik o postupanju.... koji tačno regulišu šta, ko i kada MORA da prijavi i da reaguje. E, sad što naši vaspitači, ali i prosvetni radnici ne znaju za protokole i šta oni treba i moraju da rade...to je nešto drugo i samim ovim tekstom, ali i pojedinim komentarima dokazuju upravo to: NE ZNAJU I NEĆE DA SE BAVE SVOJIM POSLOM.

    Nisam ni načijoj strani, ono što moramo da znamo jesu propisi koji regulišu oblast kojom se bavimo, da radimo svoj posao najbolje što znamo ( a ne da pratimo koja mama je došla našminkana a koja nije, koja je došla sa bazena a koja sa posla....), i da RADIMO U INTERESU DETETA.
    oprostite dragi moji ali da bi ušli u raspravu i komentare, morate znati o čemu pričate/pišete.
  • LOL

    17.07.2016 19:47
    U pravu ste , ali, zar vi kao vaspitač ne osećate moralnu obavezu da prijavite takvog roditelja? Kolko ima problematičnih roditelja tolko ima i onih koji se bave decom a trebalo bi da su daleko od njih. Dosta vaspitača radi taj posao kao da je običan posao od 8 sati , bez emocija i posvete samo da se odradi(što rad sa decom nikako nije). I ja sam se kao roditelj nagledao svačega i takvih o kojima vi govorite i ovakvih o kojima ja govorim. Jednom prilikom sam došao po dete najavljen pre vremena pruzimanja i video sam vaspitačicu koja je histerično vukla uplakano dete po podu od sobe do vc da ga umije? To nije jedini incident bio sa njom , na kraju je dobila otkaz ali su se roditelji više od godinu dana borili za to. Jedna od mlađih vaspitačica u našem zabavištu je dolazila na posao pod uticajem svega i savčega nakon izlaska pa je takođe više puta viđena da spava na dečijem krevetu za vreme radnog vremena, ona i dalje radi ali je premeštena.Jedna od pripravnica u sobi mog deteta pre par godina je moje dete ispustila na glavu(dobilo je potres mozga)nisu prijavile već mi je higijeničarka rekla šta se desilo pa sam ga vodio u hitnu. Jednom prilikom sam prolazeći u toku prepodneva pored zgrade zabavišta nabasao na dete od 3/4god kako se šeta stotinjak metara od ustanove.Uhvatio sam dete odveo ga u zgradu, nastala je cela pometnja jer dete nije znalo da kaže iz koje je sobe a niko nije primetio da nedostaje, mogu ovako do sutra..........
  • ns

    17.07.2016 19:37
    odgovor na to šta bi bilo: pa recimo bio bi red kakav takav u društvu i porodici, neprijavljivanje tako ozbiljnih stvari je prekršaj a korišćenje tog neprijavljivanja za neku kompenzaciju kad je vaspitač prijavljen je zamena teza. šta sad svako ko je u naš grad došao iz recimo Sarajeva treba ladno da prođe pored nekog koga kolju na sred ulice i nikom ne prijavi jer bože moj i '93 je video kako raketa raznosi 20 ljudi odjednom i nije nikom imao da prijavi pa što bi sad jedno malo klanje, katastrofa su i ti roditelji što zapuštaju decu i ti vaspitači što ne prijavljuju!
  • Aero casper

    17.07.2016 19:23
    Pa ja ću vas da prijavim
    Zato što ništa od gore navedenog ne prijavljujete, imate pedadoge i psihologe u tim zabavištima, pa prvo prijavite njima, pa ako nema napretka, oni prijavljuju dalje socijalnim službama. Ako ne prijavljujete vama trebadati otkaz i prijavu...
  • mama

    17.07.2016 19:11
    istina je
    Istina je sto kaze ova zena. Ista stvar u Novom Sadu. Najmanje pola mama u nasoj grupi ne radi,a u vrtic se dete cak ni zaposlenih roditelja ne moze upisati. Deca ovih mama su redovna cele godine, i kad su gripe, i kad su raspusti, i boginje,, i leti i zimi. Uvek su doterane i odmorne,nasminkane i nalakirane, nasmejane kad kao i ja sto dolazim s posla, dolaze po svoju decu pravo sa - Stranda.
    I to u kupacim kostimima i s peskirima.
    Svacega se ti vaspitaci nagledaju...
  • /

    17.07.2016 18:49
    /
    pa prijavite.
  • Koko

    17.07.2016 18:01
    ?!
    Čekajte, poštovana vaspitačice, a što ne prijavite sve to o čemu govorite? Vidite ali ćutite jer mislite da odogvorni imaju previše posla,d a da ih ne opteretite??? Bolje da niste stavili ovaj status, jer ovako ispadate saučesnik u tom zanemarivanju o kojem govorite, a koje, pretpostavljam, imate zakonsku obavezu da prijavite nadležnima... Sram vas bilo!
  • Chiske

    17.07.2016 17:24
    ?
    Koliko sam ja razumeo iz ovog teksta vi vaspitaci ne prijavljujete zlostavljanje, jel?
  • acca

    17.07.2016 16:55
    nisam roditelj volim decu ali valjda zbog toga posmatram ponasanje roditela i video sam par strasnih scena na ulici, a narocito pre podne po bastama kafica. gospodjo na vasoj sam strani i podrzavam istinu

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna