Autor: Index.hr

Život
29.01.2024.
07:47
Ako svakodnevno vozite gradom, onda svakodnevno i desetine puta stanete na crveno svetlo. Međutim, radite li to dobro?
  • To je to

    30.01.2024 08:29
    Nemate pojma i neznate nista.?
  • Taxi

    29.01.2024 18:03
    @talac i ostali neuki
    "ko vas uopšte tera da pomerate auto za tih 5-6 metara?"
    Saobraćaj je "kolektivni ugođaj", a ne samoživo bahaćenje.
    Zašto se pomerati?
    Iz prostog razloga, da i druga vozila priđu raskrsnici i na vreme se prestroje. Ako stojite u proširenju u srednjoj traci, ometate one iza sebe koji idu levo ili desno, a tamo nema vozila ispred. Zapamtite, niste sami, nego ste bezobrazni.
  • Iki

    29.01.2024 16:45
    @svasta
    Motor radi na nizbrdicu, ako vam je tako lakše da razumete. :D
  • @Iki

    29.01.2024 15:22
    Molim vas da hitno patentirate taj prvi na svetu perpetuum mobile, motor koji radi bez potrošnje goriva. Nažalost, izgleda niste dobili taj kec kada ste trebali pa danas bez trunke osnovnog znanja o zakonima fizike ste umislili da ste na poziciji da drugima udeljujete ocenu znanja.
  • Iki

    29.01.2024 14:41
    @svasta
    Bas svasta. Sedi, kec.
  • svašta

    29.01.2024 13:17
    Neverovatni su mi ovi koji pišu da prilikom kočenja motorom dizne prestaju da ubrizgavaju gorivo.
    To se gospodo ne dešava nikad dok motor radi, jer da ne ubrizgavaju ugasio bi se.
    Nebitno je da li se spuštate niz venac ili prilazite raskrsnici.
  • S21

    29.01.2024 12:13
    @9
    Razmisli zašto broj kilometara do pumpe raste.

    Raste jer bord pravi projekciju dometa na osnovu režima vožnje. A, pošto voziš dugo (npr. spust) sa potrošnjom nula ili blizu nje, bord tu celu vožnju tretira kao ekonomičnu i nižu od prethodne na osnovu koje je računao domet.
  • Talac

    29.01.2024 10:56
    E Boško, Boško... Reklo bi se da nisi baš u materiji. A i ovi što su ti dali pluseve... Nema potrošnje kada auto koči motorom. I drugo, ko vas uopšte tera da pomerate auto za tih 5-6 metara? Čuvajte kvačilo i krećite kada može da se stvarno krene.
  • 9

    29.01.2024 10:48
    Stručnjak do stručnjaka
    Pri kočenju motorom displej pokazuje potrošnju "0" ako li otvorite bilo koji stručni članak Boscha na ovu temu pročitaće te da se dizna u ovom režimu otvara na svaki treći takt. Oni ljudi nemaju razloga da lažu čitav svet i koncepciju rada motora i dizel i benz. Što znači da se gorivo realno troši. Ako li probate na spustu niz Venac sa isključivo kočenjem motorom na nekim modelima potrošnja ide u "-" ,a br kilometara do pumpe raste . Tako da ne verujete baš svemu što stručnjaci pišu.
  • AA

    29.01.2024 10:18
    @Bosko

    Prilicno si samouveren za nekog ko ne zna. Mislim na deo oko potrosnje goriva...
  • Verica

    29.01.2024 10:03
    Savet nije za prepametne
    "Boško,pravi si gradski Fandjo".
  • warf

    29.01.2024 10:01
    Ne znam kako je u drugim automobilima, to kocenje motorom u Skodi bas ne funkcionise kao u teoriji. Kola samo u drugoj brzini osetno usporavaju...U svim višim brzinama je neznatno. Morao bi da pocnes da usporavas sa kilometar...
  • mile

    29.01.2024 09:53
    Baš me interesuje koji je ovo "stručnjak " rekao.Ili pišete samo radi pisanja .Ne postoji isključivo pravilo, vozim 40 godina i svašta sam vozio i ne bih se baš složio.
  • Mirko

    29.01.2024 09:49
    ...Turbo motori...?
    Većina "novijih" (u zadnjih 10ak godina) motora su neki tubro *, i preporučuje se da se "šalta" na do 1700-2000 obrtaja. Ako pustim gas, to je max 1500. Kad krenem da stiskam kočnicu, to je već oko 1200. Gde je "prostor" da ja neko vreme kočim motorom? :) Ima da "zaštuca" samo tako...
    To možda stoji ko vozi drugačije, pa krene sa 4000+ obrtaja u taj "posao", i ima jedno 200m za sve... Ali u gradskoj vožnji, sve ređi su slučajevi da se neko ne ubaci, ako ima prostora, i slično - što remeti taj ceo proces...

    I još jedna stvar, možda grešim - jeVtinije su kočnice pa i diskovi nego generalna motora. Jer, kočenje motorom zahteva rad motora - možda "u prazno", ali se haba. Šta je jeftinije habati?
  • S21

    29.01.2024 09:43
    @Boško
    Potrošnja na leru, nebitno da li je vozilo u mestu ili pokrenu je 0.5-1l/h, dok je pri kočenju motorom prekinut rad dizni tj. cut-off i potrošnja goriva je 0 (nula).
  • opcija

    29.01.2024 09:15
    a da uopste onda ni ne stanemo na semaforu?
  • ///

    29.01.2024 09:12
    @Bosko
    Nisi u pravu. U leru troši više, nego kad kociš motorom.
  • Najveća

    29.01.2024 09:01
    Greška koju prave novosađani je što uopšte sedaju za volan
  • Majkić

    29.01.2024 08:58
    Najjači su oni što koče na zeleni blink pa ga zakucaju u mestu prw žutog svetla. Semafor je sasvim dobar bukvarski primer da ovu zemlju vode plitki ljudi, da budem politički korektan. Šta je poenta treperuceg zelenog i žutog svetla? Nema je, onda se lepo produži žuto svetlo za taj vremenski interval koliko blinka zeleno. Drugo jel interval blinkajućeg zelenog dodat na vremenski period zelenog svetla ili je oduzet od njega? Naravno da je oduzet od vremena upaljenog zelenog svetla.

    I za kraj kada su tako pametni zašto nemamo rreperuće crveno pre nego što uključi žuto? Ist je funkcija treperelo zeleno ili crveno, ničemu me služi sem da buni ljude.
  • Zare

    29.01.2024 08:50
    Najgori su oni neodlucni koji pred smaforom prvo dodaju gas pa naglo zakoce! Inace, trebalo bi uvek kociti motorom a kocnice po potrebi, bez obzira da li je auto s motorom napred ili nazad. Zanimljiv je beogradski stil voznje gde se svi zalecu na semafor iako je crveno i to samo zato sto im se uvaljuje neko isprd njih i semafora.
  • Mare

    29.01.2024 08:43
    Zadnja vuča i doboši za prave vozače! Većina nije nikad ni vozila automobil sa zadnjim pogonom pa ni ne poznaje taj lep osećaj kad autobil "gura" a ne "vuče"
  • Rođenje legende

    29.01.2024 08:31
    I ovakvim stilom vožnje se rodila najveća pošast u srpskog naroda posle promaje-crknut plivajući zamajac. Sve sami Šumaheri a spaljuju kvačila neznanjem..
  • Boško

    29.01.2024 08:16
    Ko je "savetnik"?
    Zaustavljanje zavisi od uslova, mesta, udaljenosti od semafora, drugih vozila...
    Ovo je pisano za test uslove i "sam na putu", što nije realno.
    Takođe ne stoji nebuloza " u leru je i potrošnja goriva veća nego kad automobil koči sam, odnosno motorom."
    Veliki problem neukih vozača po gradu je zaustavljanje na semaforu 5-6metara od vozila ispred. Tek kad stane još vozila iza, onda pametnjaković-ka, pomeri auto za taj razmak. Nakon toga, sva ostala vozila se pomeraju. Pored starta sa semafora, ovo je najveće zagađenje i potrošnja i goriva i habanja delova.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna