Štutgart zabranjuje stare dizelaše

Štutgart je drugi nemački grad koji će zabraniti vozila sa starim dizel motorima.
Štutgart zabranjuje stare dizelaše
Foto: Pixabay
Početkom iduće godine u Štutgartu će biti zabranjen promet vozilima s Euro 4 ili starijim standardom emisije. Zvuči paradoksalno, ali time gradske vlasti žele da izbegnu uvođenje većih zabrana.
 
Ranije ove godine Hamburg je najavio zabranu vozila čiji motori ne udovoljavaju Euro 6 normi, a to znači vozilima proizvedenim pre 2014. godine. U Štutgartu koji je sedište Mercedesa i Poršea nastoje da na putevima zadrže Euro 5 vozila i posežu za drugim merama poput popularizacije javnog prevoza. Vozila s Euro 5 normom su počela da se proizvode 2009. godine, a njihov udeo na gradskim ulicama je značajan.
 
Ako ove mere ne urode plodom, odnosno do polovine sledeće godine nivo zagađenja ne padne na normalu zabrana će se proširiti i na Euro 5 vozila, i to već od 2020. godine. A u tom slučaju možemo očekivati još povoljniju ponudu starih dizelaša u regiji koja će sigurno udomiti veliki deo u Nemačkoj nepoželjnih automobila.
 
Podsetimo, stare dizelaše iz svojih središta će do 2025. proterati između ostalih Pariz, Madrid, Atina, a verovatno će se u međuvremenu pojaviti i neki novi.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Šta stoji iza "turbo uzleta" Pro Tenta?

Iako je Pro Tent na kraju 2022. godine imao više od 8.600 radnika, najveći broj njih samo je formalno zaposlen u ovom preduzeću, a suštinski radi u Elektroprivredi Srbije.

Srbija nasuprot svetskog trenda

Nema države koja se ne hvališe najboljim kompanijama, stoga se i prave liste najvećih, bilo prema ukupnom poslovnom prihodu, bilo prema profitabilnosti.

Koja država EU je najzaduženija?

Javni dug zemalja Evrozone je na kraju četvrtog tromesečja 2023. godine pao sa 89,9 odsto u prethodnom kvartalu na 88,6 odsto, objavio je Evrostat.