Fijat sedište seli u Holandiju, da li ostaje u Srbiji
Ekonomista Stojan Stamenković ocenio je danas da je pitanje da li će Fijat posle isteka ugovora 2018. godine i dalje ostati u Srbiji. "Čini mi se da ugovor ističe 2018. godine i nisam siguran da li će se produžiti ili će Fijat konačno otići odavde. Ja ne vidim tu neku perspektivu za rast proizvodnje", rekao je Stamenkovi. Dodao je da međugodišnja poređenja pokazuju pad proizvodnje motornih vozila i prikolica za blizu sedam odsto u julu i za devet odsto u sedmomesečnom periodu. "Nakon ukidanja treće smene u kompaniji Fijat ne može se očekivati poboljšanje u ovoj oblasti", rekao je Stamenković.
Naveo je da trend ove oblasti u poslednja tri meseca stagnira na nivou koji je za oko 11 odsto niži od prošlogodišnjeg proseka, a proizvodnja je sada niža od one maksimalne, dostignute sredinom 2013. godine za više od 40 odsto. Prema njegovim rečima, vrednost izvoza motornih vozila i prikolica u periodu januar-jul bila oko 1,2 milijarde evra (mesečni prosek bio 174,5 miliona evra), a u julu je ta vrednost redukovana na 132 miliona evra što je za 39,4 odsto manje nego u julu 2013. godine.
Trpi svaki posao u kome politika preteže nad ekonomijom, pa tako trpi i fabrika automobila, nekadašnja "Zastava", koja je 2008, u jeku takmičenja Borisa Tadića i Tomislava Nikolića za predsednika Srbije, bila predmet dogovora naše države i Fijata, piše Politika.
Zahvaljujući najavljenom dolasku italijanskog giganta u našu zemlju, Tadić je u drugom krugu izbora nadmašio opozicionog kandidata Nikolića za oko 200.000 glasova, iako je aktuelni predsednik u prvom krugu vodio upravo sa tom, ne baš malom, razlikom. Ta politička kombinatorika, piše Politika, kojoj je kumovala Evropska unija, dovela je, s jeseni 2008, do potpisivanja ugovora između Vlade Srbije i Fijata o formiranju zajedničkog privrednog društva "Fijat automobili Srbija". Osam godina kasnije, kao da ni "Fijat“, ni naša država ne znaju šta bi sa fabrikom u Kragujevcu, koja posrće iz dana u dan, gubeći jedno za drugim tržište kome nema šta novo da ponudi, osim već ostarelog modela "500-L", iz milošte i nade nazvanog "veliki fića".
Kako stvari stoje, suvlasnici ove kompanije, koja je u međuvremenu, posle ozbiljnog upliva "Fijata" na američko tržište, promenila ime u "Fijat-Krajsler automobili Srbija“, jedva čekaju 31. decembra 2018, kada ističe ugovor koji su slavodobitnički potpisali, forsirajući medijske napise o "poslu veka" koji će, u privrednom smislu, potpuno preporoditi našu zemlju. Zajednička kompanija naše države i Fijata i danas je najveći pojedinačni izvoznik, ali sa ozbiljnom tendencijom pada plasmana automobila na strana tržišta, koja se meri godišnjim umanjenjem prihoda za oko 200 miliona evra.
Komentari 10
@Neko-straŠno
PS-moja opcija nije ni jedna ni druga, iste barabe...
mile
D
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar