Nešto "ubija" galaksije u našem komšiluku

Naučnici su ispitivali 11.000 galaksija u našem "komšiluku" i otkrili da se gasovi u ovoj oblasti, "krvotok" formiranja novih zvezda, iz nekog razloga gube.
U istraživanju, objavljenom 17. januara, naučnici zaključuju da gasove "gutaju" veliki "oblaci" tamne materije koji okružuju ove galaksije. Studija objavljena u stručnom časopisu "Monthly Notices of the Royal Astronomical Society" zasnovana je na podacima dobijenim iz Međunarodnog centra za radio-astronomska istraživanja (ICRAR) u Australiji.

Kad se u galaksijama ne nalazi dovoljno gasa, one ne mogu da stvaraju nove zvezde.

"Gasovi diktiraju život galaksije, jer se postojeće zvezde hlade i stare. Ako uklonite glavno gorivo za stvaranje novih zvezda, vi ubijate galaksiju i pretvarate je u mrtav objekat", kaže astronom Tobi Braun, vođa ove studije.

On je uporedio ovaj brzi proces sa još jednim načinom na koji izumiru galaksije, a koji je poznat kao gušenje.

"Do gušenja dolazi kada se gasovi potroše na formiranje novih zvezda i to pre nego što uspeju da se nadoknade. Tako galaksija sama sebe lišava novog života", kaže Braun dodajući da je razlika u tome što je ovo sporiji proces.
  • M

24.01.2017 15:19
    Šta se sve dešava u svemiru, a mi smo porobljeni od strane kompletnih idiota, bez vizije, snova, ičega.
  • Fantastična

24.01.2017 15:11
    Da nije ministar zdravlja?