Naučnici pronašli organski materijal na patuljastoj planeti

Naučnici koji tragaju za životom van Zemlje pronašli su organski materijal na Ceresu, patuljastoj planeti koja se nalazi između Marsa i Jupitera.
Materijali na bazi ugljenika, slični onima koji su izgradili život na Zemlji, otkrio je NASA-ina svemirska sonda "Dawn". Molekularni spojevi u materijalu ne mogu da se indetifikuju, ali odgovaraju mineralima poput onih u katranu.

"Ovo otkriće ukazuje na to da početni materijali u solarnom sistemu sadrže esencijalne elemente, odnosno takozvene građevinske blokove života. Ceres je ovo pronašao sada, ali možda će daljnjim istraživanjem otkriti kompleksniju strukturu i dinamiku sličnu Zemljinoj", rekao je naučnik Kristofer Rasel koji radi na ovoj sondi.

Planeta veličine Teksasa, prekrivena je stenama i ledom, najveći je objekat u pojasu asteroida i udaljena je tri puta više od Sunca nego Zemlja. Njen sastav odražava materijale koji su prisutni u delovima Sunčevog sistema kada je nastajao prije 4,5 milijarde godina.

Organski materijal je pronađen u blizini kratera velikog 50 kilometara na severnoj polulopti Ceresa. Ovim se Ceres priključio Marsu, te satelitima Jupitera i Saturna, na kojima naučnici tragaju za dokazima života.

"Ovo otvara mogućnost da se primitivni život mogao razvijati na Ceresu. Mislim da su ove organske molekule naprednije od mikrobiološkoh života. To nam govori da ovu planetu moramo da istražimo dodatno", rekao je naučnik Majkl Kupers iz Evropskog svemirskog centra.