U Egiptu otkriveni ostaci nepoznate vrste dinosaurusa

Iz Egipta je stigla vest o otkriću ostataka do sada nepoznate vrste dinosaurusa, koji je živeo pre 100 miliona godina, samo nekoliko dana nakon vesti o otkriću egipatske grobnice visoke sveštenice stare 4.400 godina.
Krajem mezozoika dugovrati biljojed nastanjivao je oblast, koju je tada prekrivala džungla. Ona se znatno razlikuje od onoga što je dr Hešam Salam i njegov tim diplomaca zatekao kada je počeo sa istraživanjem područja 2013. godine.

Tim je pažljivo iskopao kosti vilice, nogu i ostale fosile i doneo ih u Paleontološki centar za proučavanje kičmenjaka na Univerzitetu u Mansuri, preneo je Glas Amerike.

Pronađeni deo skeleta ukazivao je na sličnost anatomije dinosaurusa sa evropskim džinovima iz istog perioda, što je u suprotnosti sa teorijama da su afrički dinosaurusi bili kompletno izolovani tokom mezozoika. Istraživači se nadaju da se ispod peska krije još otkrića.

"Sa sigurnošću možemo reći da je ove dinosauruse nešto lovilo. Kao i u svakom ekosistemu, ukoliko bismo otišli u džunglu pronašli bismo lava i žirafu. Znači, pronašli smo žirafu, ali gde je lav? To je ono što ćemo pokušati da otkrijemo", kaže vođa tima Hešam Salam.

"Žirafa" je nazvana "Mansurosaurus Šahine", po univerzitetu sa kog dolazi istraživački tim i jednom od osnivača paleontološkog odeljenja.