Za prejak gas kazne i na naplatnoj rampi

Novi sistem "merenja prosečne brzine" na domaćim auto-putevima će uskoro zaživeti, pa će kontrola onih koji pritiskajući papučicu gasa "do daske" i time ugrožavaju tuđe živote, biti veća.
"Priprema projekta MUP o merenju srednje brzine vozača na auto-putu je u završnoj fazi i uskoro će početi da se primenjuje. Policija će, u zavisnosti od načina rada, ili odmah kod naplatne rampe zaustavljati vozače ili će prijave slati na kućne adrese", kaže za "Novosti" načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov.
 
Prilikom plaćanja putarine automatski će se izmeriti vreme od ulaska na auto-put do izlaska, pa će se pređeni broj kilometara podeliti sa tim vremenom čime će se dobiti prosečna brzina. 
 
Neće biti bezbedni ni vozači koji, na primer, deo puta "divljaju", isprobavaju snagu svojih automobila, pa svrate u neki restoran, odmorište, naprave pauzu, misleći da će im tako prosečna brzina biti "normalizovana". Za njih će i dalje tu biti presretači.
 
Prvi čovek srpskih saobraćajaca za "Novosti" kaže i da je u toku "sređivanje tenderske dokumentacije i završni radovi" na novom sistemu snimanja saobraćaja koje će "otkrivati" vozače koji koriste mobilne telefone i ne vezuju pojaseve u toku vožnje.
 
"Pored toga, mi smo u novi zakon o saobraćaju, za koji se nadam da će biti brzo usvojen, implementirali nove odredbe koje se tiču mladih vozača, onih sa probnim dozvolama", kaže Arsov i pojašnjava da će se produžiti vreme trajanja probnih vozačkih dozvola, ograničiti snaga motora, ali i produžiti vreme u kojem će mladim vozačima biti zabranjeno da upravljaju vozilom.
 
Predloženo je da vozači koji polože pre navršene 19. godine sve do navršene 21. godine imaju probne vozačke dozvole, a oni koji posle 19. godine polože ispit moraće dve godine da imaju probnu vozačku dozvolu.
 
Analiza MUP Srbije i Agencije za bezbednost saobraćaja pokazala je da su mladi vozači izuzetno ugroženi u saobraćaju i da učestvuju u oko 23 odsto saobraćajnih nesreća. Najviše mladih vozača strada vikendom i u uslovima noćne vožnje.
 
"Neiskustvo, želja za dokazivanjem, prevelika brzina i alkohol su najčešći uzroci nesreća mladih. Zato u novom zakonu predviđamo zabranu vožnje za vozače sa probnim dozvolama u periodu od 23.00 do 6.00, ali i ograničenje snage motora do 70 KV", zaključuje Arsov za "Novosti".
 
Predviđeno je i drugačije ograničenje brzine za mlade vozače. Tako oni na auto-putu neće smeti da voze brže od 110 km na čas, na moto-putu 90, a na ostalim putevima brzinom koja je 90 odsto od inače dozvoljene.
  • Мунгос

    23.07.2017 15:00
    На аутопуту је максимално дозвољена брзина 120 km/h.
    Како евидентирати прекорачења те дозвољене брзине?
    Радарима (инструменти – радарски пиштољ).
    Упериш пиштољ у возача и кажеш: „Дај паре“.
    То је најлакше, а не на научној бази злоупотребљавајући физику – зависност пређеног пута од брзине. А возач каже, ја сам вам захвалан, од Вас сам много научио.
  • Мунгос

    23.07.2017 10:25
    Не сумњам да ће овај Начелник управе саобраћајне милиције остварити свој наум. Он је и постављен на то место по принципу негативне селекције, онда пуштен с ланца да оствари позитивне резултате у застрашивању и материјалном исцрпљивању грађана Србије. Да није овога сада, нашао би се лако други, није он крив, он је само добро уклопљен у Европски пут Србије.
    По свим правилима ЕУ, мораће да распише и тендер за фирму која ће вршити очитавање километраже и срачунавање средње брзине, са програмом који ће давати вероватноћу максималне брзине којом је возио, да би се праведно могла казна наплатити. Трошкове очитавања ће наравно сносити возачи, као што трошкове очитавања електричних бројила сносе корисници.
    Уколико не ангажује фирму за очитавање и срачунавање казне, доћиће у колизију са правилима Европске уније по којима је такође електродистрибуција била приморана да поступи. Уколико Начелник не буде ангажовао фирму, онда ће Комитет ЕУ за исцрпљивање грађана Србије предузети одговарајуће мере, по потреби и сакције.
  • Недељко

    23.07.2017 07:47
    Спорије, лошије, слабије
    Или беше обрнуто, сад се више ни не сећам.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Zašto je sve manje vrabaca u Srbiji?

Populacija vrabaca u Evropi, ali i Srbiji se smanjuje, mada kod nas to smanjenje još nije alarmantno, rekla je predstavnica Društva za zaštitu i proučavanje ptica Srbije Nataša Jančić.