Počela izgradnja tunela kroz Frušku goru, najteža deonica brze pruge

Prošle nedelje počela je gradnja tunela "Čortanovci", na pružnom pravcu Novi Sad-Beograd.
Počela izgradnja tunela kroz Frušku goru, najteža deonica brze pruge
Foto: 021

Vrednost radova na toj deonici, dvokolosečnoj pruzi, jeste 337 miliona dolara, a planirano je da budu završeni za 52 meseca. Ta deonica se finansira iz ruskog kredita, a gradi je ruska firma "RŽD Internešnel", sa domaćim podizvođačima.

U pitanju je prva faza srednje deonice "brze" pruge Beograd-Budimpešta, koja podrazumeva izgradnju vijadukta i tunela "Čortanovci". Druga faza radova na ovoj deonici obuhvata rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog koloseka, odnosno radove na otvorenoj pruzi, u dužini od 40 kilometara.

Nakon završene eksproprijacije zemljišta i prenamene šumskog u građevinsko zemljište, na teritoriji Nacionalnog parka "Fruška gora", izvođač je započeo krčenje terena i seču šume. Nakon toga su stvoreni uslovi da se započne s radovima na toj deonici pruge od Beograda do državne granice s Mađarskom.

"Brzina kretanja vozova biće do 200 kilometara na sat. Pruga će biti ograđena, neće biti prelaza preko pruge, biće podvožnjaci i nadvožnjaci tako da će vozovi neometano ići svojom zacrtanom brzinom", kaže za RTS direktor Saobraćajnog instituta CIP Milutin Ignjatović.

Pripremni radovi su podrazumevali izgradnju kampa, geodetska obeležavanja i izgradnju puta, koji povezuje ulazni i izlazni portal budućeg tunela.

Prvi zamenik direktora "RŽD Internešenel" u Srbiji Mansurbek Sultanov kaže da za tunel i vijadukt mora da se izgradi 80 kilometara šipova.

"Moraju da uđu u zemlju na Fruškoj gori, dve i po hiljade komada, i ti radovi su već krenuli", navodi Sultanov.

Inače, ova deonica je po svim karakteristikama, topografskim, geotehničkim, hidrotehničkim, prostornim, urbanističkim i ekološkim, najteža i najsloženija deonica pruge od Beograda do državne granice sa Mađarskom.

  • ggg

    04.06.2018 14:13
    radovi su uveliko u toku- ko je išao vozom ili kolima mogao je da vidi početak tunela i nogare vijadukta- najveći problem je što su posekli šumu, uništili iskopine i nalazišta iz Rimskog doba, a za stanicu nadam se da neće ukinuti, stanari moraju nekako da odu do gradova na posao- za 1majske praznike sam baš iz čortanovaca putovala na posao i mogu reći da je svako jutro bilo 26 putnika a vozovi su uvek prepuni, sedi se na pomoćnim sedištima- bilo jutro ili podne
  • zoki

    24.10.2017 19:21
    Pa ne gradi se tunel ispod cele Fruske Gore nego je to verovatno samo kratki paralelni tunel pored vec postojeceg. Iance deo Beograd Novi Sad je 'rekonstruisan'vec vise puta tj. zapocinjano je a sta je posle sa parama bilo niko ne zna. Od Novog Sada prema Subotici vozovi isu 40 km/h a krajem 80-ih su isli 160 km/h.

    Nisam (ro)bot
  • Чортановци

    24.10.2017 12:13
    Ништа без Чортановаца, а Чортановци и Бешка ће остати без железничких станица.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti