Počela izgradnja tunela kroz Frušku goru, najteža deonica brze pruge

Prošle nedelje počela je gradnja tunela "Čortanovci", na pružnom pravcu Novi Sad-Beograd.
Počela izgradnja tunela kroz Frušku goru, najteža deonica brze pruge
Foto: 021

Vrednost radova na toj deonici, dvokolosečnoj pruzi, jeste 337 miliona dolara, a planirano je da budu završeni za 52 meseca. Ta deonica se finansira iz ruskog kredita, a gradi je ruska firma "RŽD Internešnel", sa domaćim podizvođačima.

U pitanju je prva faza srednje deonice "brze" pruge Beograd-Budimpešta, koja podrazumeva izgradnju vijadukta i tunela "Čortanovci". Druga faza radova na ovoj deonici obuhvata rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog koloseka, odnosno radove na otvorenoj pruzi, u dužini od 40 kilometara.

Nakon završene eksproprijacije zemljišta i prenamene šumskog u građevinsko zemljište, na teritoriji Nacionalnog parka "Fruška gora", izvođač je započeo krčenje terena i seču šume. Nakon toga su stvoreni uslovi da se započne s radovima na toj deonici pruge od Beograda do državne granice s Mađarskom.

"Brzina kretanja vozova biće do 200 kilometara na sat. Pruga će biti ograđena, neće biti prelaza preko pruge, biće podvožnjaci i nadvožnjaci tako da će vozovi neometano ići svojom zacrtanom brzinom", kaže za RTS direktor Saobraćajnog instituta CIP Milutin Ignjatović.

Pripremni radovi su podrazumevali izgradnju kampa, geodetska obeležavanja i izgradnju puta, koji povezuje ulazni i izlazni portal budućeg tunela.

Prvi zamenik direktora "RŽD Internešenel" u Srbiji Mansurbek Sultanov kaže da za tunel i vijadukt mora da se izgradi 80 kilometara šipova.

"Moraju da uđu u zemlju na Fruškoj gori, dve i po hiljade komada, i ti radovi su već krenuli", navodi Sultanov.

Inače, ova deonica je po svim karakteristikama, topografskim, geotehničkim, hidrotehničkim, prostornim, urbanističkim i ekološkim, najteža i najsloženija deonica pruge od Beograda do državne granice sa Mađarskom.

OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • ggg

    04.06.2018 14:13
    radovi su uveliko u toku- ko je išao vozom ili kolima mogao je da vidi početak tunela i nogare vijadukta- najveći problem je što su posekli šumu, uništili iskopine i nalazišta iz Rimskog doba, a za stanicu nadam se da neće ukinuti, stanari moraju nekako da odu do gradova na posao- za 1majske praznike sam baš iz čortanovaca putovala na posao i mogu reći da je svako jutro bilo 26 putnika a vozovi su uvek prepuni, sedi se na pomoćnim sedištima- bilo jutro ili podne
  • zoki

    24.10.2017 19:21
    Pa ne gradi se tunel ispod cele Fruske Gore nego je to verovatno samo kratki paralelni tunel pored vec postojeceg. Iance deo Beograd Novi Sad je 'rekonstruisan'vec vise puta tj. zapocinjano je a sta je posle sa parama bilo niko ne zna. Od Novog Sada prema Subotici vozovi isu 40 km/h a krajem 80-ih su isli 160 km/h.

    Nisam (ro)bot
  • Чортановци

    24.10.2017 12:13
    Ништа без Чортановаца, а Чортановци и Бешка ће остати без железничких станица.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti

"Riverside" - novi projekat u Novom Sadu

U trenutku kada gradovi ubrzano rastu, a potrebe ljudi se menjaju, kompanija Aleksandar Group predstavila je Riverside – novi real estate projekat u Novom Sadu.