Zimi treba redovno proveravati akumulator

Zimski period je vreme u godini kada zna da dođe do raznih kvarova na vozilu, a najmanje što vozačima treba je to da se nađu pored automobila u kojem ne radi akumulator.
Zimi treba redovno proveravati akumulator
Foto: 021.rs

U servisima i radnjama za automobile i opremu, svaki iskusni majstor će vam reći da se automobilski akumulatori mogu oštetiti tokom hladnih i vlažnih meseci ukoliko se ne preduzmu određene preventivne mere.

- Zbog niskih temperatura akumulatori se zimi pune sporije i pružaju manje energije. Motori i to prvenstveno oni koji rade na dizel, takođe zahtevaju više snage za pokretanje na niskim temperaturama. Grejači zadnjeg stakla, grejanje sedišta i ventilatori koriste najveći deo energije koju alternator stavlja na raspolaganje, tako da manje energije preostaje za punjenje akumulatora, naročito tokom vožnje u gustom saobraćaju - kaže za 021 serviser akumulatora Marko Reljić iz Nineksa.

Ukoliko posedujete akumulator kome nije potrebno održavanje, nema potrebe da dodajete vodu. Ipak, postoje i određene preventivne mere koje treba preduzimati u sklopu održavanja akumulatora.

- Pre svega prebrišite kućište i priključke akumulatora antistatičkom krpom. To će sprečiti neželjena električna pražnjenja do kojih može doći usled preostalih naslaga na kontaktima. Uverite se u sigurnost kontakata time što ćete proveriti kleme i zategnuti ih po potrebi - poručuje Reljić.

On dodaje da, ukoliko se ipak dogodi da akumulator otkaže, vozaču ostaje da pokrene motor pomoću kablova. Prema rečima našeg sagovornika, tri stvari su posebno važne pri pokretanju vozila pomoću kablova.

- Akumulatori u oba vozila, kako onog ispravnog, tako i onog kome je potrebna pomoć pri pokretanju, moraju da budu istog radnog napona. Zato prvo treba da se provere oznake na akumulatorima kako bi se to utvrdilo. Ne sme se pokušavati pokretanje vozila sa standardnim električnim sistemom od 12 V, sa kamiona ili sličnog vozila čija elektrika radi na 24 V i obratno. Kablovi za pomoć pri pokretanju moraju se priključiti pravilnim redosledom. Motor ispravnog vozila mora da se pokrene pre nego se počne sa pokretanjem vozila sa neispravnim akumulatorom, kako bi se izbeglo pražnjenje ispravnog akumulatora. Pokretački sklop mora biti isključen kod oba vozila. Najpre se priključi crveni pomoćni kabl na pozitivnu klemu neispravnog akumulatora, zatim se priključuje drugi kraj crvenog kabla na pozitivnu klemu ispravnog akumulatora. Kada se to uradi crni kabl se priključuje na negativnu klemu ispravnog akumulatora i potom se drugi kraj crnog kabla priključuje na čist i nelakiran deo šasije u prostoru oko motora neispravnog vozila. Sada samo treba pokrenuti motor ispravnog vozila - priča Nineksov serviser akumulatora.

Naš sagovornik objašnjava i da je prilikom ovog postupka veoma važno da kablovi ne prolaze blizu ventilatora ili njegovog remena, zatim da se ne pokreće motor neispravnog vozila, dok sasvim ne proradi motor ispravnog. Na kraju nakon što je vozilo sa neispravnim akumulatorom pokrenuto, treba odvojiti kablove obrnutim redosledom od priključivanja.

Prilikom ovog postupka, savet mastora je i da se vozači pridržavaju saveta proizvođača vozila sadržanih u uputstvu za rad i održavanje. Ukoliko je proizvođač predvideo posebnu pozitivnu ili negativnu klemu za pomoć pri pokretanju, treba nju koristiti.

Reljić za 021.rs kaže i da vlasnici automobila moraju biti svesni da kada se vozilo priprema za zimu uz redovne godišnje preglede svetala ili menjanje guma potrebno je takođe proveriti i akumulator.

- Veliki broj auto-servisa, prodavnica auto-delova i auto-moto klubova nude proveru akumulatora, ponekad i besplatno. Ako morate da zamenite akumulator, na raspolaganju su vam stručna lica koji će vam olakšati taj proces. Nezavisni auto-servisi, ovlašćeni saloni, prodavnice auto-delova i auto-moto klubovi mogu Vam takođe pomoći pri pronalaženju odgovarajućeg akumulatora - navodi ovaj serviser akumulatora iz Nineksa.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti