Novosađanina "šetaju" nedeljama jer želi da vrati pantalone s greškom

U jednom butiku renomiranog svetskog proizvođača garderobe i obuće, a smeštenog na prvom spratu tržnog centra BIG, nije moguće izvršiti reklamaciju kao u ostalim radnjama jer reklamacije kupaca prima samo jedno lice i to, samo utorkom.
Na ovu anomaliju se nadležnoj inspekciji požalio Novosađanin Ivan K, a nakon izvršene kontrole po žalbi korisnika, tržišna inspekcija je utvrdila da je sve u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.
 
Ipak, reporter 021 se uverio da ni na jednom mestu u prodavnici ne postoji istaknuto obaveštenje da se reklamacije primaju samo utorkom i da ukoliko neke dođe da reklamira proizvod u npr. petak, neće biti uslužen.
 
"Reklamacija mora odmah biti primljena"
 
Predsednik Udruženja za zaštitu potrošača "Prosperitet", Radomir Ćirilović kaže za 021 da po Zakonu o zaštiti potrošača trgovac mora da obezbedi prisustvo zaposlenog zaduženog da prima reklamacije svakog dana. 
 
"Odgovor tržišne inspekcije je nekorektan. Oni su morali odmah da izreknu meru. Strogo je zabranjeno odbijanje prijema reklamacije", navodi Ćirilović.
 
On kaže da je važno napraviti razliku između prijema i odobrenja reklamacije.
 
"Prijem zahteva je samo preuzimanje robe i upis u knjigu reklamacija, što bi trebalo da može da uradi svaki zaposleni. Proizvod kasnije čeka da lice zaduženo za to utvrdi da li je podložan reklamaciji", objašnjava Ćirilović.
 
"Ako si nezadovoljan, idi na sud"
 
Novosađanin koji se požalio tržišnoj inspekciji nije bio zadovoljan odgovorom, pa mu je odgovoreno da se žali sudu. A za takve sporove potrebno je priložiti dokaz o uloženoj primedbi, kao i odbijenicu.
 
Ali šta raditi u ovom slučaju kada je trgovac odbio da uopšte i primi reklamaciju? U inspekciji kažu da svedoci mogu pomoći. No, da li je uopšte potrebno pokretati parnicu zbog jednih pantalona?
 
Problem je nastao kada je Ivan želeo da reklamira kupljeni proizvod, a zaposleni u radnji su mu rekli da oni nisu ovlašćeni da primaju reklamacije, a da  lice zaduženo za to, tu dužnost obavlja samo utorkom.
 
"Supruga je išla u BIG krajem aprila da vrati pantalone koje je kupila, a u međuvremenu su se oštetile i rekli su joj da samo utorkom primaju reklamacije. S obzirom da je sledeći utorak bio Prvi maj, ja sam otišao nedelju dana kasnije. Iako je i tad bio utorak, rečeno mi je da samo poslovođa može primati reklamacije, a da on trenutno nije tu", objašnjava za 021 ovaj građanin i dodaje da on "naprosto nema vremena ni volje da dolazi u radnju jednom nedeljno da bi došao tačno u trenutku kada je poslovođa tu i kada može da primi proizvod i utvrdi da li je podložan reklamaciji".
 
Slabo poznavanje potrošačkih prava
 
U toku 2017. godine, Udruženju za zaštitu potrošača "Prosperitet" obratilo se više od 2.000 potrošača kako bi zatražili pravnu pomoć zbog rešavanja reklamacija. Od toga se 600 reklamacija odnosilo na robu široke potrošnje.
 
Iz udruženja napominju da se susreću i sa velikim brojem žalbi poput slučaja odbijanja prijema reklamacije sa kakvim se suočio Ivan.
 
"Na razne načine pokušavaju da izbegnu prijem reklamacija potrošača i da ih dovode u zabludu, sve u nameri da sa sebe skinu odgovornost, znajući kakvog je kvaliteta roba koju prodaju", objašnjava Ćirilović za 021.
 
On naglašava da je problem izražen kod rešavanja reklamacija od strane trgovaca, koji ih retko prihvataju, svesni da veliki broj potrošača nije upoznat sa svojim osnovnim pravima i propisanom procedurom.
 
S druge strane, iz Ministarstva trgovine za 021 kažu da se novosadskoj tržišnoj inspekciji korisnici retko javljaju sa problemom da im reklamacija nije zaprimljena, već najčešće jer su nezadovoljni ishodom postupka. 
  • primer iz Finske

    28.06.2018 12:17
    Bio u Finskoj prosle godine. U jednoj radnji kupim par majica, dodjem kuci, skontam posle par dana da mi se ne svidjaju, naravno skinuo sa njih cenu i bacio racun.
    I kazem "hajde da probam da ih vratim, ionako ih nisam nosio, plus prolazim pored radnje, nista me ne kosta"
    Ja tamo...stavim majice na pult, kazem da mi se ne svidjaju i da bih da ih vratim nazad i kazem da sam racun izgubio ali da sam majice kupio pre tri dana.
    Oni kuc kuc na komp, nadju moj racun, uzmu majice, vrate pare. Sa sve osmehom.

    E tako se to radi. Zato je Finska tamo gde jeste a mi tu gde smo mi.
    Inace zbog takvog ugodjaja i dalje tacno znam i ime radnje i lokaciju, dobra reklama je cudo :)
  • Miki

    28.06.2018 07:40
    U cemu je problem da se napise puno ime takvih pa da ih bojkotujemo kao svagde u svetu????
  • Sanja

    26.06.2018 11:05
    Upravo juče sam imala slično iskustvo sa sportskom radnjom na istom mestu. Prodavačica i šef nisu hteli da prihvate reklamaciju jer nisam imala račun iako sam imala etiketu s cenom i njihovim bar kodom :(.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti