Menu 021

Počela demontaža mosta "Boško Perošević"

Počelo je rasklapanje mosta "Boško Perošević", odnosno montažno-demontažnog mosta MD-88, koji je Novosađane, i sve oni koji su prolazili kroz Novi Sad, služio više od 18 godina.
Novi Sad 07.10.2018. | 09:26 > 09:36
Počela demontaža mosta
Foto: 021.rs
Radnici su skinuli prvi deo konstrukcije mosta sa novosadske strane i krenuli sa njegovim rasklapanjem. Pokrajinska vlada je u 2018. godini izvodila oko 790 miliona dinara za finalne radove na novom železničko-drumskom mostu i za uklanjanje starog mosta.
 
Prema ranijim pisanjima, rasklopljeni delovi mosta "Boško Perošević" biće smešteni na prostoru ranžirne stanice, po zahtevu "Infrastrukture železnice Srbije". Demontaža ovog mosta bila je u sklopu ugovora o izgradnji novog stalnog železničko-drumskog mosta, ali je ona do sada bila uslovljena izgradnjom dela pristupnih saobraćajnica.
 
 
Prvobitnim planom most, koji je maja 2000. godine otvorio tadašnji predsednik Slobodan Milošević, trebalo je da bude u upotrebi samo četiri godine. Međutim, on je građane služio 18 godina, a o njegove stubove su tokom tog perioda nekoliko puta udarali brodovi koji su plovili Dunavom.
 
Nakon što je "Žeželjev most" u potpunosti srušen, kao posledica NATO bombardovanja Jugoslavije, od strateškog značaja za državu bilo je da se što pre uspostavi železnička veza preko Dunava, odnosno da se spoje bačka i sremska strana grada. Čelični rešetkasti most MD-88 postavljen je oko 75 metara uzvodno od "Žeželjevog", kako ne bi ometao uklanjanje betonskih ostataka nekadašnjeg mosta. 
 
Inače, most je rešenje koje je izrađeno na Saobraćajnom institutu CIP, a autori su profesori Ljubomir Jevtović i Milorad Luković. Rečne stubove izgradila je "Mostogradnja" DD iz Beograda, a montaža je izvršena za rekordnih 100 dana. 
 
Otvoren je 30. maja 2000. godine. Ime je poneo po nekadašnjem predsedniku Izvršnog veća AP Vojvodine, koji je ubijen maja 2000. godine.
 
Podsetimo da je izgradnja novog železničko-drumskog mosta, nakon brojnih odlaganja i mnogobrojnih obećanja, trajala šest i po godina. Iako je most otvoren za saobraćaj, svi radovi za funkcionisanje u punom kapacitetu nisu završeni, jer tek treba da se dovrše pristupne saobraćajnice, a montažno-demontažni most bio je jedna od prepreka da se to učini. Više o tome OVDE.
Autor: Z. Strika
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Backa Palanka
    09.10.2018 15:42
    zašto ne namontiraju taj most u B. Palanci
  • MD 88
    09.10.2018 15:23
    Da divan most, ali bio je zabranjen za svadbe, nije mogao armonikas preko njega.
  • @sinisa
    08.10.2018 23:16

    Koliko vidim, sve je doslo iz Srbije, osim imena. Ono je nesporni vojvodjanski doprinos.
  • Logi
    08.10.2018 22:39
    pozdrav
    Ćao, ćao mostiću! Izdržao si i preneo veliko breme. Hvala.

KOMENTARI nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje autora komentara.

NEMAMO nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za izbor komentara koji će biti objavljeni i nemamo obavezu obrazlaganja odluka s tim u vezi.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje, koji sadrže pretnje, uvrede na rasnoj, verskoj i nacionalnoj osnovi, netoleranciju svake vrste, upućuju na nezakonit sadržaj ili predstavljaju osnov za utvrđivanje građanske odgovornosti. Neće biti objavljeni ni oni komentari koji su opsceni, pornografski ili klevetnički.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste, koji se odnose na uređivačku politiku i koji su napisani velikim slovima.

MOLIMO VAS, obratite pažnju na pravopis i gramatiku, prednost imaju komentari koji su napisani bez pravopisnih i gramatičkih grešaka.

OGRANIČENO je pisanje komentara na 1.500 karaktera.

PORTAL 021 zadržava pravo da bez prethodnog obaveštavanja, u svakom trenutku, ukloni ili onemogući pristup bilo kom sadržaju i nalogu po sopstvenomm nahođenju, za koji se utvrdi da predstavlja kršenje odredaba ili da je na drugi način štetan za 021.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Uslovi korišćenja Pošalji vest