Menu 021

Zašto je bolje putovati preko agencija

U vremenu internet pretraživača, savremenih telefonskih uređaja, tableta i sveopštoj dostupnosti informacija, većina ljudi se i dalje pita da li da putuje preko turističke agencije ili u sopstvenom aranžmanu.
Život 12.05.2017. | 09:24 > 09:15

Sigurno ste već ste čuli stotinu puta kako je neko putovao na Tajland za 300 evra, već ste pročitali blogove "savremenih" entuzijasta koji savetuju kako otići na Siciliju i dinamično provesti odmor i sve to za nekoliko desetina puta nižu cenu od agencijskih. Ili čak kako ne postoji doplata za jednokrevetnu sobu...

Moguće je "uloviti" promociju avio karata, na booking-u naći popust od 40 odsto i sami iskrojiti putovanje. Sve je to nesporno, samo ima nekoliko začkoljica koje vam aviokompanije neće reći putem online kupovine, hoteli vam neće došapnuti ili u potvrdi rezervacije napisati da su cene preko agencija ili direktno pri hotelu često niže za tih 40 odsto. Recimo, avio karta kupljena online može biti jeftinija 10 ili više evra, ali pri vašem pokušaju zamene iste ili otkazivanja nastaju manji problemi... Sa druge strane, hoteli plaćaju visoke provizije Booking-u, Expedia-i, Trip advisor-u i drugim pretraživačima i jednostavno da bi ostvarili zaradu oni podižu cene.



Nekoliko tajni turističkih agencija

Prvo, turističke agencije ostvaruju bolje hotelske cene zbog količine rezervacija koje imaju, zatim imaju posebne agencijske ugovore sa definisanim cenama (sa hotelima ili lokalnim partnerima koji opet imaju unapred ugovorene cene), a često uopšte ne naplaćaju od putnika svoje usluge već od hotela. Jednostavno, klijent plati agenciji, agencija ceo iznos hotelu i onda hotel proviziju agenciji.

Uz poštovanje prema agencijama, praksa savetuje da birate agencije sa školovanim kadrom. Njih ćete prepoznati po količini i tačnosti informacija koju dobijete, ljubaznosti kao i sitnim i krupnim savetima koje dobijete (npr. pristupačan restoran se nalazi levo od hotela ili sitnice koje možete videti na destinacijama). Takvi saveti vam govore da su agenti obišli tu destinaciju i da su upoznati sa njom. Iskusni turistički agenti će vas saslušati, ubeležiti vaše želje i usmeriti vas ka nekoliko najboljih opcija. Kažemo nekoliko opcija, jer oni neće insistirati da uzmete baš taj i taj hotel ili aranžman već će, shodno vašim željama, pustiti vas da odlučite.

To mogu biti aranžmani ili hoteli sa porodicama sa dvoje ili troje dece, aranžmani za Lisabon, Prag ili slično u zavisnosti od afiniteta klijenta, odluke o aranžmanu za neku egzotičnu destinaciju (Dominikana, Maldivi, Kuba, Bali itd...), različite destinacije po Mediteranu shodno budžetu klijenta ili samo avio karte sa vašim preferencijama pri putovanju... Posebnu pažnju dobri agenti će posvetiti pronalasku dobrog letovanja sa najboljom mogućom uslugom shodno klijentovim željama, jer je letovanje često odmor kome se ljudi najviše raduju.

Već je poznato da putnici iz Srbije tradicionalno biraju Grčku, dok Kipar, Španija i Italija dele drugo mesto po broju putnika čarter letom ali se opet, posle enormnog pada podižu Turska, Egipat i Tunis. Očekuje se da Turska već 2019. povrati drugo mesto po broju srpskih turista. Naravno, ukoliko ne bude dramatičnih situacija.

Još jedna važna napomena. Nemojte slepo verovati ocenama na Booking-u, Expedia-i, posebno ne Trip advisor-u. Te ocene odnosno recenzije se prečesto fingiraju shodno potrebama hotela. Primer za to su hoteli u Turskoj koji izbrišu svoj profil i aktiviraju ga na početku sezone, naprave nekoliko desetina lažnih rezervacija i onda ocene sami sebe visokim recenzijama. Posebno obratite pažnju na Trip advisor gde svoj profil ima veliki broj ogorčenih putnika koji je u stanju da ceo svoj odmor posveti traženju i fotografisanju memljivih ćoškova, mreža paukova i slično. Naravno, uvek možete saznati nešto korisno kroz komentare i ocene ali ipak treba da budete umereni i da ne verujete u svaku odličnu ili katastrofalnu recenziju.

Dalje, turistički agenti su veoma važna podrška prilikom izdavanja avio karata i praćenja vašeg putovanja. Već smo pomenuli da danas možete sami za nekoliko minuta da kupite avio kartu online, ali ćete tada u bilo kojoj vanrednoj situaciji biti prepušteni sami sebi. Zato se plaća usluga izadavanja avio karte kod agenta. Većina, a tu mislimo na 99 odsto agenata, će učiniti sve da se dođe do najboljeg rešenja za vašu situaciju i UVEK će biti na strani klijenta. Takođe, agencije sa boljom prodajom avio karata imaju posebne pogodnosti kod nekih aviokompanija u zavisnosti od njihove prodaje te možete proći dosta jeftinije. Ovo posebno važi za daleke i egzotične destinacije.

Rezervacije avio karata preko agencija i beneficije ovakve saradnje najbolje koriste firme (opet je količina u pitanju) jer dobijaju profesionalnu uslugu i što je najvažnije - podršku. Ovakve beneficije svako može da ostvari jednostavnim opredeljenjem za npr. agenciju Dream Land, gde ćete biti smatrani stalnim putnikom već prilikom kupovine druge karte ili aranžmana.

Činjenica je da prilikom rezervacije aranžmana i avio karata preko agencije može da se uštedi prilično vremena i pametno ćete upotrebiti znanje agenta sa kojim sarađujete. Uostalom, poenta odmora i jeste uživanje u slobodnom vremenu koje imate.

Ako niste raspoloženi za grupno putovanje, opet vam turistička agencija može ponuditi povoljniji aranžman nego da sve uradite u sopstvenoj režiji, posebno za daleke destinacije. Agencija Dream Land sarađuje sa najvećim tour-operatorima (TUI, Dertour, Thomson, Neckerman, Bucher, Thomas Cook – koji su opet manje više svi u vlasništvu nemačkog TUI-a).

Zašto je ovo bitno? Uzimanje pojedinačnih usluga od ovih turoperatora značajno smanjuje cenu u odnosu na bilo koji pretraživač a ukoliko se uklopi paket aranžman, tim bolje. Tour-operatori pod vlasništvom TUI-a imaju preko 90 milijardi evra prometa godišnje (70 odsto ukupnog svetskog turističkog prometa) i samim tim ostvaruju najbolje cene.

Agenti agencije Dream Land su spremi da prenesu sve savete i manje trikove prilikom putovanja na neku od egzotičnih destinacija. Obišli su većinu o čemu svedoči i njihov turistički vodič.

Savet: Jedna sitnica koja delimično otkriva mentalitet vlasnika i način rada agencije je i internet prezentacija odnosno website agencije. Sajtovi u Srbiji mogu biti haotični, neažurni, beskorisni, ali opet sa druge strane mogu biti elegantni, uređeni i smisleni, ažurni, veoma korisni i laki za korišćenje.

Prilikom korišćenja usluga agencije vi ste u mogućnosti da koristite njihovo znanje i iskustva što je često neprocenjivo, posebno prilikom odabira dalekih i porodičnih putovanja. Njihova podrška prilikom rezervacije i zamene smeštaja, aktiviranja osiguranja, rezervacije i promene letova, transfera, refundacija, garancija, korišćenje usluga predstavnika i vodiča i slično, je samo deo usluga i beneficija koje imate prilikom putovanja preko agencije.

Autor: Reklamni tekst
Cenovnik Impresum Kontakt Uslovi korišćenja Pošalji vest