Autor: Politika

Info
23.09.2016.
19:47 > 23:12
Zdravlje mnogih učenika trpi zbog telesnih deformiteta i gojaznosti, što je posledica nedovoljne fizičke aktivnosti.
  • DIF

    28.09.2016 00:10
    Draga gospodjo bivša štreberko ,
    ja razumem da ste osećali nemoć i sramotu kao dete, zato što ste bili neuspešni i trapavi usled nedostatka vežbe i fizičke aktivnosti.Razumem i to da neko dete ne voli da vežba, da se bavi sportom i da mu to ne ide baš od ruke.To je njegov izbor i izbor njegovih roditelja da mu ne stvore radne navike u bavljenju sportom.
    Ali ne razumem po kom to logičnom i racionalnom osnovu to dete OČEKUJE I DOBIJA OBAVEZNU PETICU IZ FIZIČKOG?
    Pa fizičko bi ttrebalo da se isto ocenjuje kao i ostali predmeti od 1 do 5, pa ko šta zasluži.
    I u drugim školskim predmetima, neuspešni i lenji se nerviraju i sramote pred drugom decom, ali im niko ne poklanja ocenu.Dobiju ocenu koju zasluže!
    Sve ocene se ravnopravno računaju u prosek.
    PS Ukoliko želite da poradite na svojoj fizičkoj spremi, nije kasno. Počnite sa fitnesom, trčanjem plivanjem. Osećaćete se bolje
  • Mama

    27.09.2016 22:26
    Kako bi ste se Vi osećali kao mama jednog nadarenog deteta u muzici li sportu ili crtanju, čije dete svira klavir ili trenira svaki dan 2 sata i nakon toga uči matematiku, fiziku i istoriju, jer mora i iz ovih predmeta da ima obaveznu ZASLUŽENU PETICU da bi upisao gimnaziju u Novom Sadu? Ako dobije recimo 4 iz ovih predmeta neće je upisati, pošto su mu konkurencija "vukovci" sa ravno šest poklonjenih petica iz fizičkog, tri iz muzičkog i tri iz likovnog (VI, VII,VII)?Ove ocene SVE ULAZE U PROSEK, a osvojene nagrade i medalje na republičkim i medjunarodnim takmičenjima se ne računaju?
    I nije uopšte bitno kako se mame osećaju.
    Bitno je da naše škole ne cene i ne priznaju dečiji ekstra rad i talenat bilo koje vrste u muzici, sportu ili likovnoj kulturi,već ga naprotiv kroz sistem ocenjivanja suzbijaju i guše.
  • Mama

    27.09.2016 22:04
    Vaš komentar potvrdjuje sve ono što sam do sada napisala.
    Kako opisujete da ste se osećali na časovima fizičkog,verovatno se tako oseća i neko dete koje i pored uloženog truda na času matematike ne zna da uradi zadatak jer pre toga godinama nije ništa vežbalo dodatno kod kuće ili na privatnim časovima-
    E to dete će iz matematike dobiti 1, 2 ili 3, ali neće dobiti peticu sigurno.
    A Vama su iz fizičkog zaključili 5 da Vam se prosek ne pokvari iako realno niste zaslužili ni 2.
    I odmah da Vam odgovorim za crtanje i muzičko i tu treba realno ocenjivati!
    Ako moje dete ne zna da crta ili peva, ja ne bih očekivala 5 jer nije realno Zašto bih očekivala? Da detetu napravim lažan osečaj da je nešto što nije?
    Poklanjanje ocena iz fizičkog, muzičkog ili likovnog je nepravda prema trudu i talentu dece koja u ovim veštinama jesu dobra! Neka i oni imaju svoj delić slave i počasti u školi, pripada im.
    ILi ove predmete voditi kao fakultativne i izborne ili ih nemojte ocenjivati.Koja jer svrha da se ocenjuje nečiji rad i umeće , ako će svi dobiti istu ocenu?
    Protiv "štrebera" sam jer se ne stide poklonjenih ocena,već smatraju da im one pripadaju kako bi sa naduvanim prosekom upisali što bolju školu.E to nije moralno ni pohvalno.
    Svaka ocena poklonjena jednom detetu je nepravda prema deci kojoj ocene nisu poklonjene.Zašto? Zato što se sve ocene računaju u prosek.
  • @Mama

    27.09.2016 18:46
    Jako mnogo agresije prema "štreberima" izbija iz Vaših komentara, ne znam zbog čega ih doživljavate kao toliku pretnju i uporno vređate. Nisu sva deca po automatizmu lenja ako nisu u dobroj fizičkoj kondiciji, niti je to nešto što se može promeniti "grejanjem stolice" preko vikenda, kao što se može sa ostalim predmetima. Ja sam, recimo, bila jedan takav "štreber" koji je patio od gojaznosti i srčanih problema nedovoljno ozbiljnih da me oslobode fizičkog (aritmija i supraventrikularna tahikardija od prevelikog fizičkog napora, tj. ubrzano lupanje srca koje je trajalo i po 20, 30 minuta). Na časovima fizičkog sam davala svoj maksimum, što nije bilo dovoljno da steknem kondiciju i spretnost za ono što se tražilo, a vežbe u parteru nisam baš mogla da vežbam kod kuće. Dan danas pamtim užasan osećaj nemoći kad daješ sve od sebe a telo ne može da uradi ono što hoćeš, osećaj krivice što nisi dovoljno dobar (zadirkivanje od strane dece i nastavnika ću preskočiti). Slažem se sa Vama da decu od malena treba navikavati na fizičku aktivnost i da su posledice pogubne, ali uzmite u obzir da nisu sva deca u prilici da treniraju nešto i koliko je sati nedeljno potrebno da se stekne pristojna fizička forma, a koliko da se nauči gradivo iz nekog predmeta. Kako biste se osećali da majka likovno nadarenog deteta kuka zbog poklonjenih ocena i insistira da se predmet ocenjuje realno? Pošto, i crtanje i slikanje se isto tako unapređuju vežbom, samo treba uložiti sate i sate rada.
  • Pijedestal slave

    25.09.2016 21:58
    Tek da obavestim da su SVA DECA koja su osvajala medalje na Školskoj olimpijadi Srbije JAKO OZBILJNI TAKMIČARI SA JAKO OZBILJNIM SPORTSKIM REZULTATIMA.Zašto? Zato što su sva deca koja osvajaju medalje na državnim prvenstvima granskih sportskih saveza i medjunarodnom takmičenjima visokog ranga ISTOVREMENO I UČENICI osnovnih i srednjih škola u Srbiji.Deca rekreativci pored njih nisu imali nikakve šanse za medalje.
    Ova deca treniraju u klubovima,ali kako su svi na školskoj olimpijadi nastupali za svoje škole-vodili su ih profesori fizičkog.
    Na taj način škole i profesori dobili su GOTOVE TAKMIČARE da nastupaju za njih.
    O tome je pisala gospodja koja se potpisala kao Mama.
    I još nešto.Interesantno je da su skoro sva ova deca odlični djaci.Samo je predrasuda da su ljudi koji se bave sportom glupi i da im moždane vijuge ne rade.Naprotiv! Ove sportiste možete sresti i na takmičenjima iz drugih predmeta.
    Raspitajte se malo.U zdravom telu zdrav je i duh.
  • Mama

    25.09.2016 18:35
    Nisam ove komentare pisala zbog mog deteta i ne očekujem da ga iko zbog njegovih sportskih uspeha ( u koje je uloženo mnogo rada i vežbanja) podigne na neki pijedestal, pogotovo ne škola.Ne očekuje ni on ništa više od petice iz fizičkog
    Ali ako je on MOGAO I MOŽE da zasluži SVAKU SVOJU OCENU, (matematika, srpski, fizika istorija itd) bez ikakvih povlastica u odnosu na ostalu decu , ZAŠTO lenja deca koja NE TRENIRAJU I NE VEŽBAJU dobiju poklonjenu obaveznu peticu iz fizičkog? Zašto ne 3 ili 4?
    To je suština mog komentara.Da lenja deca, koja ni elementarne stvari ne mogu da odrade zbog svoje lenjosti i neaktivnosti , imaju povlastice iz fizičkog,
    Ako mogu sportisti kao moj sin da naštrebaju matematiku, fiziku i sl i budu odlični djaci, mogu i lenj štreberi da navežbaju kolut napred i kolut nazad i istrče bednih 200 m, ako baš hoće 5 iz fizičkog!
  • Mama

    25.09.2016 16:28
    SVAKO ZDRAVO DETE može da nauči kolut napred, kolut nazad i da preskoči kozlić i da istrči
    200 i mnogo više metara , ali za to treba VEŽBATI i imati kondiciju. I baratenje sa loptom se vežba i uči, kao i plivanje,vožnja bicikla, rolera, klizaljki, skijanje i sl. Sve se može naučiti.
    Kada bi se fizičko ocenjivalo realno, deca i roditelji bili bi više zainteresovani da sport upražnjavaju i da se sportom bave, ako to već ne čine zbog sopstvenog zdravlja,vežbali bi za ocenu jer je ona svima bitna.
    Te norme koje profesori fizičkog propisuju su smešne i može ih postići svako zdravo dete koje se rekreativno redovno bavi bilo kojim sportom. Deca iz takmičarskih grupa postižu bolje rezultate, ali se oni ne traže na časovima fizičkog.
    Problem je što su neka deca toliko fizički neaktivna i lenja, pa zbog toga ne mogu da istrče ni 100 m što je katastrofalno za njihovo buduće zdravlje.
  • Mama

    25.09.2016 16:19
    Evo javili se roditelji "vukovaca". Pa da Vam pojasnim.Motorika i kondicija se stiču i usavršavaju VEŽBANJEM.Svako dete koje se bavi redovno sportom makar i rekreativno u stanju je da istrči 200 m za predvidjen broj sekundi prema školskim pravilima. Deca koja nisu u stanju da istrče su baš ona deca koja sede i NE TRENIRAJU I NISU FIZIČKI AKTIVNA, jer ne moraju. (pokloniće mu se obavezno 5)
    Moje dete ima i peticu iz matematike i da LAKŠE MU JE DA DOBIJE 5 IZ MATEMATIKE I REŠI ZADATAK IZ MATEMATIKE nego da osvoji medalju na državnom.Zašto? Jednostavno treba Vam MANJE ULOŽENOG RADA I VREMENA za 5 iz matematike nego za medalju na državnom iz bilo kog sporta.
    Matematika, srpski i ostali predmeti MORAJU DA SE UČE.
    Fizička kondicija i sprema mora da SE VEŽBA.
    Kao što se niko nije rodio sa urodjenim znanjem iz matematike ili istorije, tako niko nije mogao da osvoji ni medalju u sportu zato što se rodio fizički spreman. Rad i vežbanje bitni su i za jedno i za drugo .To je poenta.Ali se uloženi rad i vežba u sportu kod nas ne vrednuje i ne priznaje.
    PS Deca koja se ozbiljno bave sportom provedu na treningu SVAKI DAN PO 2 SATA OSIM NEDELJOM. Ako bi toliko vremena provelo učeći matematiku. dete bi bilo VUNDERKIND EKSTRA.
  • Mama

    25.09.2016 16:18
    Evo javili se roditelji "vukovaca". Pa da Vam pojasnim.Motorika i kondicija se stiču i usavršavaju VEŽBANJEM.Svako dete koje se bavi redovno sportom makar i rekreativno u stanju je da istrči 200 m za predvidjen broj sekundi prema školskim pravilima. Deca koja nisu u stanju da istrče su baš ona deca koja sede i NE TRENIRAJU I NISU FIZIČKI AKTIVNA, jer ne moraju. (pokloniće mu se obavezno 5)
    Moje dete ima i peticu iz matematike i da LAKŠE MU JE DA DOBIJE 5 IZ MATEMATIKE I REŠI ZADATAK IZ MATEMATIKE nego da osvoji medalju na državnom.Zašto? Jednostavno treba Vam MANJE ULOŽENOG RADA I VREMENA za 5 iz matematike nego za medalju na državnom iz bilo kog sporta.
    Matematika, srpski i ostali predmeti MORAJU DA SE UČE.
    Fizička kondicija i sprema mora da SE VEŽBA.
    Kao što se niko nije rodio sa urodjenim znanjem iz matematike ili istorije, tako niko nije mogao da osvoji ni medalju u sportu zato što se rodio fizički spreman. Rad i vežbanje bitni su i za jedno i za drugo .To je poenta.Ali se uloženi rad i vežba u sportu kod nas ne vrednuje i ne priznaje.
    PS Deca koja se ozbiljno bave sportom provedu na treningu SVAKI DAN PO 2 SATA OSIM NEDELJOM. Ako bi toliko vremena provelo učeći matematiku. dete bi bilo VUNDERKIND EKSTRA.
  • @mama

    25.09.2016 09:07
    Niko nije rekao da nastavnici i deca (kakva glupost) treba da primaju dnevnice, već da se i nastavnici fizičkog angažuju u školi više i budu obavezni da spremaju talentovane za takmičenja, kao i ostli. Komentar ste izvrnuli, jer ste želili da se pohvalite uspesima svog sina. Bravo za klinca, ali mislim da ni deca koja osvajaju jako ozbiljna takmičenja nisu na pijedastalu slave, pa ne znam što bi vaše imalo poseban tretman. Odnosno, oni dobiju peticu iz tog predmeta na koji idu na takmičenje, kao i druga deca koja imaju samo školsko znanje.
  • @Mama

    25.09.2016 01:56
    Uz dužno poštovanje, matematika, fizika, srpski i ostali predmeti moraju da se uče, dok neko dete može ili ne može da istrči 200m za određeno vreme, može ili ne može da uradi kolut unapred, preskoči kozlić ili nešto slično. Super što Vam je sin talentovani sportista, ali upravo fizičko, likovno i muzičko treba da budu slobodnije ocenjeni jer neka deca, ma koliko se trudila, ne mogu da budu dobra u tim oblastima. Mislite li da takmičari iz matematike i fizike dobijaju dnevnice? I mislite li da je teže istrčati stazu za određen broj sekundi ili rešiti nepoznat matematički problem?
  • Mama

    24.09.2016 16:56
    Na časovima fizičkog u školama NE RADI SE NIŠTA i te DVE OCENE (obavezno PET)iz fizičkog
    služe radi poravljanja proseka.
    Kada bi se deca REALNO OCENJIVALA iz fizičkog, deca bi se više bavila sportom, jer bi bila motivisana da imaju bolje ocene.
    Glupost našeg školstva je da je obavezna petica iz muzičkog, fizičkog i likovnog, bez obzira na trud i rezultat jer je prioritet fabrikovanje lažnih vukovaca tj vunderkinda koji znaju i mogu SVE (sudeći po ocenama)
    Ovo je degradiranje talenata na račun bubalica.
    Kada se i veštine budu realno ocenjivale i vrednovale, nešto će se promeniti na bolje.
    A što se tiče komentara da nastavnici ne dobijaju DNEVNICE za takmičenja, napomenula bih i da ih ne dobijaju NI TAKMIČARI TJ DECA.
    Moj sin se aktivno bavi sportom, učesnik je SOŠOV i Školske olimpijade Srbije.Išao je da se takmiči za školu, dnevnice nije dobio, lekarski pregled uradjen je o mom trošku, a nastavnik fizičkog sa njim nije odradio NI JEDAN JEDINI TRENING.NIKADA.
    Za osvojene medalje na takmičenjima nije mu priznat ni jedan jedini bod kod upisa u srednju školu, čak je oštećen jer su jednak broj bodova kao on imala deca sa ravno 6 poklonjenih nezasluženih petica iz fizičkog. (VI, VII,VIII).
    Ovo znači da talentovani sportista MORA DA ZASLUŽI PET iz matematike, fizike, srpskog , engleskog i svih drugih predmeta kako bi bio vukovac i upisao željenu školu.
    Istovremeno dobar MATEMATIČAR ili ISTORIČAR, ne mora da ZASLUŽI PET IZ FIZIČKOG, Pokloniće mu se nezasluženi bodovi za upis.
  • VM

    24.09.2016 11:39
    Menstruacija
    Danas menstruaciju imaju i decaci i devojcice
  • NoviSad

    24.09.2016 11:13
    Istina
    U osnovnoj skoli cak 2 ocene iz fizickog ulaze u prosek- iz fizickog vaspitanja i iz izabranog sporta. Broj casova iz ta dva predmeta je ukupno 3 nedeljno,sto je vise od svakog drugog predmeta izuzev matematike i srpskog, sto znaci cak i vise od casova stranog jezika (2), sto je tragikomicno u 21.veku.
    Oni koji zele da se bave fizickim aktivnostima uglavnom treniraju nesto,a ostali se ili,kao sto neko rece,oslobadjaju fizickog,ili preko roditelja zahtevaju da se od njih ne trazi previse aktivnosti na ta 3 casa...A vi samo povecavajte,neka se zadovolji forma,a nikako sustina...standardno.
  • Ich

    24.09.2016 10:51
    Prvo, mislim da većina roditelja ne zna da je u školama OBAVEZAN treći čas fizičkog - takozvane slobodne aktivnosti. Ovaj čas ulazi u normu svim nastavnicima koji predaju predmet, ali se on u 99 posto slučajeva ne realizuje. Ili se realziju tako da se deci uzima novac za te iste slobodne aktivnosti.
    Drugo mene bi baš zanimalo kakav to novac republika izdvaja za takmičenja npr. iz istorije. Nastavnici koji spremaju decu na dodatnoj ne dobijaju ekstra novac. Odlazak vikendom na takmičenja nije plaćen, kao ni pregledanje testova. Ukoliko učenik dođe do višeg nivoa takmičenja - republičkog onda nastavnici dobiju putne troškove, jer se obično putuje van grada. To plaćaju opštine. O dnevnicama nema ni pomena.
    Pitanje da li nastavnici fizičkog mogu da rade isto? Da drže dodatne časove iz nekog grupnog sporta, naprave ekipu, potroše svoje vikende na takmičenja? Mislim da je to više nego izvodljivo. Samo da skinemo sa ove grupe nastavnika etiketu beli meda.
  • Hadus

    24.09.2016 10:40
    @Lexv
    Super je to što izgledaš dobro i ponosiš se time al ne daj bože da potrčiš ili da ti zatreba taj skok u dalj... Verovatno bi se sapleo sam o sebe... To je ono što se stiče od pete do petnaeste godine.
  • Brus Vilis

    24.09.2016 09:51
    Odmah bi potpisao da se umesto verske nastave doda još jedan čas fizičkog.
  • AleksandarVojvođanin

    24.09.2016 09:48
    Ništa ni od toga
    Sumnjam da će biti od te ideje išta. Prvi koji će to sabotirati su predsednici sportskih klubova koji se delimično ili u potpunosti finansiraju iz budžeta, a pri tom još naplaćuju i članarine roditeljima. Srozali su sport do najnižih grana, samo zarad njihovih pozicija po klubovima i naravno, enormnih zarada! Dok se na talentovanu decu pažnja ni ne obraća, bitno im je samo da se uzme lova!
  • Živeo sport

    24.09.2016 09:13
    Neophodno je ukazati na nekoliko problema.Navešću dva koja su prema mom mišljenju veoma važna.Prvi je taj što dosta roditelja oslobađa dete fizičkog, zašto ne znam.Imao sam situaciju kada je više učenika u jednoj NS školi sedelo "oslobođeno" ovog predmeta.Nastavnici u tom slučaju ne mogu ništa.S druge strane, i veliki broj kolega časove ne realizuje prema planu i programu. Bilo je situacija da dete od sedam, osam ili više godina ne zna da trči, što je nedopustivo.Fizičko vaspitanje mora krenuti od obdaništa,gde se akcenat daje na bazične motoričke sposobnosti.Taj period je zapravo baza za eventualno usmeravanje na neki sport u budućnosti.Kulturu zdravog načina života treba da nauče prvenstveno u krugu porodice, pa nadalje.
  • Jaaaaaaa....

    24.09.2016 08:09
    Ovaj problem ima kontinuitet najmanje tridesetak godina...još dok smo živeli u normalnoj državi niko nije mario za fizičko vasitanje, sportska društva su bila poluprazna a sport nešto čime se bavila sirotinja! Grupni sportovi su bili uglavnom pa rezervisani za seosku sirotinju koja je dolazila u grad da uči neke škole pa kako je tapkati loptu lakše od muštrati moždane vijuge tu su i završavali. A VIZIČKA AKTIVNOST spada u kulturu i mora se stanovništvo obrazovati i deca od malih nogu vaspitati kako, šta, gde, koliko i kome sve što se radi koristi! A to kod nas nema! Imamo silne škole i vrtiće po kvartovima koji zvrje prazni i umesto da svaki dan otvore svoje sale za roditelje i decu za rekreaciju mi smo opet izmislili rupu na saksiji da se deca vode po kojekakvim teretanma i kao vežbaju tverkovanje i koješta nešto moderno! Nisam ni protiv toga, naprotiv ali ako pola nacije ima ravne tabane i gazi unutra s obe noge eto dokaza da sam u pravu! Gimnastičke vežbe običnog razgibavanja i održavanja tonusa mišića kroz njih pravi je uvod za svaki dalji napredak u bilo kom sportu....a mi toga nemamo niti to hoćemo da shvatimo a još manje primenimo u razvoju sportske kulture! A svebuslove za početak imamo...i onda se očekuje ispravno razmišljanje u bilo kojoj oblasti života koja zahteva i znanje i ulaganje i mukotrpan rad...e zato sam ja hvala bogu već dvadesetag godina preko bare JER SVE JE VEĆ SMIŠLJENO TREBA GA SAMO PRIMENITI! Ne izmišljajte toplu vodu stalno iznova...









  • Jaca

    24.09.2016 07:37
    pava stvar
    Obavezno fizicko vaspitanje da bude u osnovnoj i srednjoj skoli,fakultativno na univerzitetu a trideset minuta pre radnog vremena uvesti fizicko zagrevanje. Rasporede praviti tako da je fizicko cas pre lakseg predavanja ane pre kontrilnog ili pismenog zadatka.
  • Lexv

    24.09.2016 01:00
    E sto su se nalupetali u ovom tekstu! "Fizička kultura koja se usadi detetu od predškolstva do adolescentskog doba prati ga ceo život. Koliko nauči od pete do petnaeste godine, toliko će biti brzo, spretno, snažno. To su naučne činjenice. "
    Ja sam mrzeo casove fizickog jer sam imao dve leve noge. Tek na fakultetu sam postao fizicki aktivan tako sto sam krenuo u teretanu u koju idem i dan danas. Sad imam telo bolje nego 90% vrsnjaka. Mislim da u skoli casovi fizickog mogu samo da imaju kontraefekat kod stidljive i smotane dece. Pustite decu sami da biraju kojim sportom ce se baviti u svoje slobodno vreme i ne forsirajte ih u redovnoj nastavi. I dan danas se setim nastavnice fizickog koja je bila klasicni relikt komunizma sa svojim jedan-dva vezbama i skokom u dalj.
  • Treba

    24.09.2016 00:01
    Malo je reći da - treba!
  • micko

    23.09.2016 23:48
    sramota
    sve je u novcu i trci za novcem
    nema vise sportskih sekcija u osnovnim skolama i to je osnovni problem
    nastavnici nece da drze sekcije jer im nije placeno
    za ekskurzije su svi zainteresirani jer tu ima novca, u osnovnoj skoli nikola tesla razrednica nam je otovreno rekla da ko oce da ide na ekskurziju nek ide ko nece ne mora jer je cena previsoka a razlog je taj sto su se svi ugradili od sofera do direktora i sta mi tu mozemo a da nam deca posle ne snose posledice
    u takvom smo drustvu i to je to

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna