Autor: Blic, 021

Info
14.04.2020.
07:01
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić danas će u Predsedništvu održati konsultacije sa predsednicom Vlade Anom Brnabić, a u vezi sa zahtevom Sinoda Srpske pravoslavne crkve da država odobri privremeni prekid zabrane kretanja na Uskrs.

Komentari 103

  • @Lazar

    17.04.2020 00:07
    Idi pa odrasti molim te
  • Lazar

    14.04.2020 19:48
    Gde vam je vera ljudi
    Gde vam je bre vera ljudi, zar stvarno mislite da je virus jači od Boga, ako tako misimo na šta smo spali. Svi koji milse da će se neko zaraziti na liturgiji u teškoj su zabludi, mi tamo idemo da primimo LEK NAD LEKOVIMA, SVETO PRIČEŠĆE, i to shvatite. Tamo se ide zbog zdravlja, bez duše nema ni tela, ali se to nekima ne može objasniti.
  • Komifo

    14.04.2020 16:51
    @xxx

    Koji katolički sveštenik je rasterivao Zmajeve dečije igre i druge kulturne manifestacije iz centra Novog Sada?
    Koji rabin parkira svoj audi na sportski teren Jovine gimnazije?
    Koji imam po mraku kreči umetnička dela na novosadskim ulicama?
    Jel ima neki budistički sveštenik da je izašao na trg da određuje ko sme da se voli a ko ne sme?

    Kad ljudi pljuju bagru, imaju običaj da pljuju najgoru, a kod nas nema gore bagre od SPC.
  • Nekoms

    14.04.2020 16:49
    @xxx
    Da. Ali za razliku od ovih pravoslavnih oni nisu ni pozivali na okupljanja i lizanje zajedničke kašike. Pokazalo se da je SPC najzatucanija.
  • Neko

    14.04.2020 16:42
    @xxx
    Ne kako bi i mogli, pošto je papa Franja služio misu bez vernika.
    A i kako to doživljavaš kao pljuvanje po SPC-u? SPC je i Vladika Grigorije koji je lepo citirao bibliju "Немој кушати Господа Бога свог"
    Kako ono beše:
    "5. Тада одведе Га ђаво у свети град и постави Га наврх цркве;
    Нем. 11:1

    6. Па Му рече: Ако си Син Божји, скочи доле, јер у писму стоји да ће анђелима својим заповедити за тебе, и узеће те на руке, да где не запнеш за камен ногом својом.
    Псал. 91:11

    7. А Исус рече њему: Али и то стоји написано: Немој кушати Господа Бога свог."
    A SPC su i Vukašin Milićević, Vladika Maksim....
    A SPC su i razne vladike koje su mogle biti ucenjivane dosijeima pa bi sada da se svete?
  • Zaboga

    14.04.2020 16:29
    Karantinom se uništavaju ljudski život, porodice, privreda čitave zemlje. I sad to sve puj pike ne važi, odlazak u crkvu ispade važniji od svega toga.
    možete da skinete policijski čas u nedelju ali ga onda više nemojte ni vraćati jer ga više niko neće poštovati niti će imati smisla.
  • xxx

    14.04.2020 15:16
    Vi sto pljujete po pravoslavnoj crkvi da li isto mislite i za katolicke, muslimanske i jevrejske svestenike?
  • Uspeh!

    14.04.2020 14:53
    Vic
    Konferencija za štampu

    Pozvao Bog Putina i Trampa i kaže - da mu je dozlogrdilo i da kažu ljudima da će smak sveta biti za 7 dana.
    Nekako se u njihovom društvu našao i Prvorođeni.
    Dođe Putin u Rusiju pa se obrati narodu:
    – Imam dve loše vesti: prva je da Bog postoji a druga da će biti smak sveta za 7 dana.
    Dođe Tramp u ameriku pa se obrati amerikancima:
    – Imam jednu dobru i jednu lošu vest: dobra je da Bog postoji a loša da će smak sveta biti za 7 dana.
    Dođe Prvorođeni u Srbiju i sazove konferenciju za štampu, srećan što će konačno opet biti u centru pažnje:
    – Imam dve dobre vesti: prva je da Bog postoji, a druga da sam JA uspio dogovoriti s Njim - da nam odgodi smak sveta za 7 dana!
  • Izzy

    14.04.2020 14:46
    Www
    Ako ovo Vucic dozvoli za mene vise NEVAZE mere!
  • Ortodox

    14.04.2020 14:46
    Psiho
    Paradoks...
  • /

    14.04.2020 14:46
    /
    popustice crkvi
  • Sib Adzija

    14.04.2020 14:06
    Cemu ovo natezanje sa Irinejom .Ovo je sekularna drzava .Uostalom Vucic nije dobio orden od njega.
  • socko

    14.04.2020 13:56
    @klasika
    "U ovoj nazovi državi je sve trulo do srži pa i crkva"

    Priličan deo te truleži dolazi upravo iz crkve. Ne baš sve, ali mnogo više od pola.
  • Nemanja

    14.04.2020 13:47
    Baš volem
    Baš volem, nek se prži malko prvorođeni respirator u luz-luz situaciji ;)
  • AleksandarVojvođanin

    14.04.2020 13:41
    Paraziti i ne samo to!
    Odmah i bez odlaganja razrezati porez na imovinu, prihode i dohodke SPC!!! Takođe, odmah i bez odlaganja, ukinuti sve donacije i transfere sredstava sa budžeta i ostalih računa države!!!
  • hemodroid

    14.04.2020 13:30
    Aleksandar974
    14.04.2020 • 12:43
    Svi sa nestrpljenjem ocekujemo danasnju konferenciju za stampu.
    O vodjo,da li je spreman govor za danas?

    Nece on da kaze nista, ja mislim da ce poturiti nekog iz struke ili eventualno premijerku ali on se nece izjasnjavati.Ipak je rejting najvazniji.
  • herz

    14.04.2020 13:06
    Svi da postujemo
    Postujem nasu Crkvu ali mislim da nebi trebalo da se popusta sa meraam do Djurdjevdana.
    Ako ni katolicki vernici nisu mogli u crkvu za katolicki Uskrs, zasto bi sada pravosalvni.
  • Иван

    14.04.2020 12:56
    Уставно право сваког грађанина
    Поред овоземаљских закона постоје и Божији. Нико али нико ни на који начин ни из ког разлога не може верницима забранити и ускратити литургију и свето причешће. Ко верује у Бога он се Богу моли и у Њега узда. Дочекајмо Васкрс у својим храмовима.
  • Aleksandar974

    14.04.2020 12:43
    Svi sa nestrpljenjem ocekujemo danasnju konferenciju za stampu.
    O vodjo,da li je spreman govor za danas?
  • SaNe

    14.04.2020 12:33
    SPC
    Sta reci o SPC i Sinod-u jednostavno i kratko.

    Samo se osvrnuti i pogledati Rusiju kad Putin kaze Njet onda je Njet
    onda i Kirril mora reci Njet inace se zna .....dalje

    Pozzz svima i mislite svojom glavom a ne tudjom
    Zivi bili

  • Vlada

    14.04.2020 12:31
    @marko petrovic

    Moji preci su isto bili inteligentni, pa su im i uzori bili bolji od zatucanih popova i razmaženih plemićkih sinova koji bi da petljaju s religijom.
  • Jovan

    14.04.2020 12:26
    Vaskrs
    Pitam se da li je moguce da smo toliko praznoglavi i zadojeni nekim glupostima.
    Budimo vernici a ne sujevernici!
    Kako je velika vecina sveta Uskrs proslavljala kod svojih kuca, kako je Papa drzao misu u praznoj crkvi?
    Tako isto mozemo i mi a ne da drzavni vrh o tome odlucuje i trosi energiju na gluposti koje dolaze od velike manjine takozvanih sujevernika.
    Da Vam je neko blizak na respiratitoru ili ne daj boze umro, ne biste tako govorili.
    Na zalost, u svakom zitu ima kukolja, zato nam se sve ovo i desava, zato smo i najgori na celom svetu, A ZASTO?
    PAMET U GLAVU NARODE
  • Stara Detelinara

    14.04.2020 12:23
    Ma nemoj
    Koliko vernica je imalo abortus?
    I koliko je vernika vodilo svoje crkveno venčane supruge na abortus?
    I takvi ne mogu da preskoče liturgiju?
    Za tako duboko verujući narod imamo previše abortusa i nešto preslabo opraštamo!
  • Branislava

    14.04.2020 12:22
    Ostani kod kuce
    Bog je ljubav i svi ljudi na planeti su braca jer nam je jedan otac Stvoritelj. Bez obzira na njegovu odluku, OSTANI TE U SVOJIM KUCAMA . Dragi nasi sugradjani evo danas vam sa zakasnjenjem cestitam Uskrs ako su to propustili vodja i pravoslavna crkva.
  • klasika

    14.04.2020 12:22
    U ovoj nazovi državi je sve trulo do srži pa i crkva. Posledično, zdravlje i životi ljudi služe za potkusurivanje.
  • Hallo

    14.04.2020 12:22
    chief
    Ja mislio da je šef AV a izgleda da je SPC?
  • marko petrovic

    14.04.2020 12:22
    ugledajte se na nase najsvetije ljude koji su bili i ziveli u crkvi i ucili svoj narod..sveti Sava,vladika Nikolaj,patrijarh Pavle i mnogi drugi koji su sada blizu Boga..a ovi komentari protiv crkve i svestenika razumeo bi da je ovo albanija ali posto je ovo sveta zemlja Srbija cutite bolje..vi ste deca vasih predaka koji su ginuli za Boga i za narod..ne brukajte pretke i ne zalostite ih..jer oni postoje iako ih ne vidite
  • Mislilac

    14.04.2020 11:55
    mišljenje
    O čemu se ima konsultovati??? Da li su katolici proslavili svoj Uskrs kod kuće, jesu. Bude li se popustilo pritisku SPC biće "žurke" po sudovima!!!
  • Avram

    14.04.2020 11:44
    Neodgovorni dogmatizam
    Sta ima Vucic i Brnabic da razgovaraju o zahtevima SPC koji su
    neodgovorni,protivzakoniti,nadobudni,bahati ,primitivni,dogmatski i uperni protiv zdrave pameti i sto je najgore i protiv zdravlja svih gradjana.Gde je u svemu ovom hriscanska ljubav ,koja je kako SPC tvrdi osnov svake crkvene propovedi.
    Isto tako je neprihvatljiv ovaj snishodljivi odnos vlasti jedne sekularne drzave prema SPC,posebno u uslovima kada gradjani disciplinovano trpe sva moguca ogranicenja,a sve u nadi da ce se iz ovog zla sto pre i bezbolnije izvuci.
  • Ratko

    14.04.2020 11:18
    Gde su 11 miliona eura popov ?
    Treća donacija SPC u roku od dva meseca - 27,6 miliona dinara za hram u Hrvatskoj
    Nakon nedavnih uplata od 10 miliona evra i 250.000 evra Srpskoj pravoslavnoj crkvi, Vlada Srbije je u roku od dva meseca odobrila i treću donaciju SPC.

    INFO 27.05.2019. | 11:36 > 20:17

    https://www.021.rs/story/Info/Srbija/215195/Treca-donacija-SPC-u-roku-od-dva-meseca-276-miliona-dinara-za-hram-u-Hrvatskoj.html

    Četvrta donacija SPC od države u ovoj godini, ovaj put pola miliona evra
    Vlada Srbije je pre nekoliko dana Srpskoj pravoslavnoj crkvi odobrila novu dotaciju od 59,1 milion dinara ili oko 500.000 evra i to za obnovu Hrama Svete Trojice u Mostaru, piše Insajder.


    INFO 16.07.2019. | 13:51

    To je četvrta donacija koju je SPC dobila od države u poslednjih pet meseci, ne računajući visoka redovna primanja koja SPC svake godine dobija iz budžeta.

    Kako je objavljeno u Službenom glasniku, Vlada Srbije je na sednici koja je održana 11. jula donela odluku da iz sredstava tekuće budžetske rezerve odobri 59,1 milion dinara na ime dotacije Srpskoj pravoslavnoj Eparhiji zahumsko-hercegovačkoj i primorskoj.

    Izdvajanja novca za SPC iz sredstava tekuće budžetske rezerve postalo je pravilo, budući da je na ovaj način samo u poslednjih pet meseci Crkva na ime obnove i izgradnje svojih objekata dobila blizu 11 miliona evra.

    https://www.021.rs/story/Info/Srbija/218923/Cetvrta-donacija-SPC-od-drzave-u-ovoj-godini-ovaj-put-pola-miliona-evra.html
  • Pravoslavlje

    14.04.2020 11:18
    @Ko je Ko 14.04.2020 • 09:55
    "Uskrs se mora proslaviti...bog čuva srbe..."

    E moj Srbine , reci Bog i Srbe se pisu velikim slovom .
  • Dragan

    14.04.2020 11:14
    Jednom Papi nije smetalo da odrzi misu u praznoj katedrali Sv.Petra , prvi put u istoriji Vatikana .
    https://youtu.be/4R9-Q4RbI1Y
  • /

    14.04.2020 10:50
    /
    @/
    pokusavas da ti precutim
  • ////

    14.04.2020 10:50
    Nema sta da se raspravnja. Pokusavamao da se vratimo normalnom zivotu, a ne da nastavimo ovako. Ako mogu drugi mogu i ovi sa praznom crkvom i prenosom.
    Da li hocemo ovo da ostavimo iza nas sto pre ili ne?
  • Komifo

    14.04.2020 10:48
    @Bezimeni

    Pa vaše shvatanje 'različitosti' se uvek svede nekako na to da vi pravoslavci imate više prava i da se na vas propisi ne odnose - na primer u tome da možete da određujete drugima kako se vole, gde će da se održavaju dečije manifestacije i koliko možete da dovodite druge u opasnost samo da vaši rutuali ne bi trpeli.
  • dule

    14.04.2020 10:45
    malo istorije14.04.2020 • 08:41
    Oktobra 1941. godine, Nemci su bili na vratima Moskve. U jednom trenutku njihovi generali su posmstrali Kremlj iz okolnih sela. Kako bi odrzao moral kod naroda u iscekivanju konacnog napada, Staljin je dozvolio da se otvore crkve i odrzavaju molitve, prvi put posle 1918. godine. Ogroman broj gradjana Moskve je tih dana odlazio na bogosluzenja, a svestenstvo se molilo za branioce grada.



    Da, i?
  • vernik ali ne budala

    14.04.2020 10:21
    novac
    Kao prvo, treba zabraniti sve od četvrtka u 17 časova pa do utorka u 05 časova. Crkva samo misli na svoju zaradu. Sram ih bilo. Gde je tu ono; "Ljubi bližnjeg svog"?
  • Dragana

    14.04.2020 10:21
    Bezobrazluk SPC nema granice. Sreća pa čak ni Vučić nije toliko lud da dozvoli liturgiju, ali neće da se zameri crkvi pa pravi ovu suludu predstavu. Sledeće što nas čeka je nova monodrama gde on jadničak moli mrzitelje da svoj bes usmere na njega a ne na crkvu, krivi će biti ti nevidljivi neprijatelji (i Đilas) koji su ga pritisnuli da otkaže liturgiju inače ne bi on, itd.
    Još jedan običan dan u sekularnoj, multikulturalnoj srbiji.
  • Bojan

    14.04.2020 10:20
    Covid 19
    Mogu papa, kao vrhovni poglavar pola sveta i patrijarh Ruski da pozovu vernike da ostanu kod kuće, a našim popovima fali novaca, neka daju broj tekućeg ko može i hoće da se pomogne crkvi
  • Bezimeni

    14.04.2020 10:03
    Puno ljubavi
    Koliko ljubavi i tolerancije u komentarima. Poznata vojvođanska multikulturalnost sa puno razumevanja za različitosti.
    Tako i treba, pokazati 'onim drugim' kako mi to rešavamo. Mi vojvođani, mi znamo i podržavamo svačija prava. Mi smo primer!

    Sve što nije strano nije mi ljudsko.
    Jel tako beše izreka?
  • SaT

    14.04.2020 09:59
    Više je dnevno ljudi u Lidlu nego što može da stane u crkvu...

  • Ko je Ko

    14.04.2020 09:55
    Uskrs se mora proslaviti...bog čuva srbe...
  • Pokojni Čika Franja

    14.04.2020 09:51
    crkvenjAci prazne su vaM glave
    Ako, ako, praznujte vi samo, a posle neka vas leče patrijarh srpski, vladika bački i ostali koji vode crkvu, a, po svemu sudeći, ni bavljenje državom nije im strano...
    Čast Bogu, ali crkva je precenjena kategorija.
    Posle ovakve drskosti, za kaznu bih im rasprodao pola voznog parka - respiratori su važniji...

  • Ivan

    14.04.2020 09:45
    Misao
    Vernici, ili bi se pre reklo SUJEVERNICI?
  • podbarac

    14.04.2020 09:45
    NE
    nisu mogli katolici a mi možemo , svima isto , nema okupljanja i šlus
  • Vojvodjan

    14.04.2020 09:36
    Dva Uskrsa
    Ovo sto Sinod trazi, nema smisla iz jos jednog jako bitnog razloga.
    Proslog vikenda je bio katolicki Uskrs a mi smo imali totalni karantin.
    Niko nije trazio ustupke.
    Zato se pitam, na cega bi to sada licilo da mi pravoslavni idemo na bogosluzenja. Gde je tu ravnopravnost i jednakost.
    Gde je tu opsta kultura i obzir prema drugima i razlicitima.
    Mi u Vojvodini smo navikli ovako da razmisljamo.
  • D

    14.04.2020 09:26
    Mislim da je narod blesav ako se istog momenta ne pobuni i ne počne da krši mere momentalno, ukoliko odobre popuštanje mera za uskrs.
    Dokle više vašoj lakrdiji!?
  • Ž

    14.04.2020 09:20
    Katanac na bravu
    Može ali kad napune crkvu nek ih zabrave dok ne prođe pandemija.
  • NS

    14.04.2020 09:18
    ???
    Penzionere pustaju jednom nedeljno, ljudi koji su u samoizolaciji (a nisu bolesni i nisu imali kontakt) nos nisu promolili mesec dana i onda treba da se izmesaju sa potencijalnim rezervoarima virusa. Pa za cije babe zdravlje su bili utamniceni.
    Drugo, da li su ljudi druge veroispovesti manje verni i dobri ljudi, zato sto su postovali odluke i svoj praznik proslavili bez odlaska u crkvu.
    Trece, valjda strucnjaci treba da budu adresa na kojoj se odlucuje...opasno je-ne moze i tacka, nije opasno-ne zaj......e vise.
  • ma da

    14.04.2020 09:16
    sluzba
    jeste, svi koji su slavili uskrs prethodnog vikenda su majmuni koji bleje u prenos sluzbe, jedino je spc pametna pa za njih moze liturgija uzivo.
  • Brus Vilis

    14.04.2020 09:15
    Zašto predsednik ovo radi? Zašto ne poštuje ovlašćenja koja su mu određena i data Ustavom? Zašto premijerka vlade ne radi svoj posao?
  • lizanje kasikice

    14.04.2020 09:13
    Zasto se sad ne ugledate na vasu bracu ruse kad ih toliko volite ?
    Naime, ruski pedsednik Putin je pre nekoliko dana izricito zabranio odrzavanje uskrsnje liturgije .
  • Davor

    14.04.2020 09:09
    @malo istorije
    Sta to pises, covece?
    Kakve veze ima rat sa sirenjem zaraze?
    Paralele ovakvog tipa od strucnjaka...
  • Redzep Tajip

    14.04.2020 09:07
    Cak je i Turska raskrstila sa crkvom i postala sekularna drzava.
  • hm?

    14.04.2020 09:04
    Jel’ i u slucaju Sinoda vaze pretnje da nam groblja nece biti dovoljna za one koji budu izasli iz svojih kuca!!? Sta bi sa onim napadima na opoziciju kada su predlozili da se penzionerima dozvoli sat vremena setnje.... to sada ocigledno vise ne vazi....
  • Nebojša

    14.04.2020 09:04
    Ne ...
    Ne može crkva da bude iznad države i bezbednosti svih građana. Oni u sinodu da imaju malo časti i odgovornosti ne bi to ni tražili. Problem je u parama jer u online varijanti izostaje prihod. A to što smo mi svi ostali izgubili nema veze. Ako ovo bude dozvoljeno na sledećim izborima ću glasati isključivo za onog ko obeća da će ukinuti ovakvu crkvu.
  • Kamen

    14.04.2020 09:03
    Pozzz
    Jako mi je fascinantan i dan danas uticaj komunizma u severnoj srpskoj pokrajini. Valjda ostala zahvalnost prema Josipu Brozu na kolonizaciji, pa izmisljanju maksimalne autonomije od ne znam koga :D.
  • CoVid

    14.04.2020 09:02
    moj predlog je da ponovo otvorite kladionice , kafice , klubove .
    takodje , trebalo bi sto vise ljudi da putuje na soping u milano pogotovo zene .
    i na sve to potrebno je grohotom se smejati .
    koronavirus zna koliko su ove mere delotvorne .
  • mrva

    14.04.2020 08:59
    @Bata
    zbog takvih kao ti ova drzava je najgore blato. Hej, ti si sad tek ("zbog ovog") odlucio da Vucic nece dobiti tvoj glas... Majko mila sta je u tvojoj glavi
  • Orwell Vegan

    14.04.2020 08:54
    Istina
    Ovo su opet bacili kosku tupavim gradjanima i strogo ogranicenim medijima da imaju temu za prezvakavanje. Umesto toga svega saveujem ko god moze neka poseje po basti sta god moze, ako ima bastu ili neku zemlju da ima da jede na jesen i zimu.
  • Goran NS

    14.04.2020 08:51
    neka ide u crkvu ko hoce, ali neka NEDA NISTA NOVCA
    :)
  • Ja

    14.04.2020 08:51
    Neverica
    Ovo bi bilo jos jedno pljuvsnjena sve vas koji sedite kuci, na nas zdravstvene radnike koji crkosmo da sve funkcionise. Ako nema sirenja virusa nema ondani crkve za Uskrs. Da se razumemo vernik sam.
  • Gibo

    14.04.2020 08:49
    Preuzimanje odgovornosti
    Odlazak ili neodlazak na liturgiju ili bilo kakvo okupljanje treba da bude stvar lične odluke. Ne može i ne treba niko da nas "pazi" ako se mi sami ne umemo paziti. Treba da odgovaramo za svoje postupke, a ne stalno da imamo nekog patrona koji će nam govoriti šta i kako, od komunista pa redom. Ako treba svako od nas da izgubi nekog zbog korone, neka bude tako, nećemo se drugačije pameti naučiti niti vaskolikih spasilaca osloboditi koji bolje od nas znaju šta je za nas dobro.
  • SlavkoD

    14.04.2020 08:49
    SHOW
    Ma sve je ovo predstava za narod.
    Sad će on da pokaže čvrstu i pravednu ruku i ne dozvoli možešmisliti crkvi ono sto je svima zabranjeno.
    Najveći problem je u tome što se on toliko uživao u ulogu da prestaje da je glumi već je počinje živeti.
    Sa druge strane ljudi su iz straha prešli na nivo verujuće poslušnosti.
  • malo istorije

    14.04.2020 08:41
    Oktobra 1941. godine, Nemci su bili na vratima Moskve. U jednom trenutku njihovi generali su posmstrali Kremlj iz okolnih sela. Kako bi odrzao moral kod naroda u iscekivanju konacnog napada, Staljin je dozvolio da se otvore crkve i odrzavaju molitve, prvi put posle 1918. godine. Ogroman broj gradjana Moskve je tih dana odlazio na bogosluzenja, a svestenstvo se molilo za branioce grada.
  • nema

    14.04.2020 08:38
    slažem se
    Slažem se da se ukine zabrana kretanja, ali ne samo za Uskrs, mada nije loš povod.
    Držite distancu, nosite maske, perite ruke, nemojte da se okupljate u velikim grupama, pazite na sebe i svoje.
    Policija neka opominje one koji se ne pridržavaju.
    Neka ostanu zatvoreni tc, kafići, teretane,biskopi, pozorišta , mesta masovnog okupljanja.
    To je to , razumne ljude ,kakva je većina , nema potrebe držati u pritvoru, za one druge ni to nije prepreka.
  • !

    14.04.2020 08:37
    Sada je najprece zdravlje
    Ako dozvole setnju jednima svi ce biti na ulicama, svi ce hteti u setnju i dzaba smo se onda cuvali i sedeli u stanu.
  • DelBoy

    14.04.2020 08:35
    Crkva testira svoju snagu i moć. Ušla je u škole, gde joj mesto nije, može li se sada postaviti iznad države?
  • Gramzi - Bagins

    14.04.2020 08:35
    Bilo bi krajnje neodgovorno staviti SPC i pravoslavnu religiju iznad zdravlja i dobrobiti naroda, i ne samo neodgovorno vec bi time bili diskriminisani vernici svih drugih verskih zajednica koje postoje u Srbiji. Ako njima nije bilo dozvoljeno da praktikuju svoju veru u svojim verskim objektima, nema razloga da se to dozvoli vernicima SPC. Ako se to dogodi mozete biti sigurni da ce sudovi biti preplavljeni tuzbama svih drugih verskih zajednica i njihovih vernika protiv drzave i SPC zbog diskriminacije. Onda cete morati da potrosite silne novce nas poreskih obveznika da biste im platili odstete. Ne sme se dozvoliti da SPC bude iznad zakona jer ce, u tom slucaju, biti u pravu su svi oni koji Srbiju nazivaju pravoslavnom dzamahirijom.
  • Boki

    14.04.2020 08:35
    Koli su para dobili...
    i crkva i ti glupani, što traže službu usred pandemije, da poubijaju celu državu?
    Ovde se ne radi o veri i ljubavi, ovo je pokušaj genocida!
  • Mira

    14.04.2020 08:33
    Stvarno?!
    Na tom sastanku, pre nego što budu odlučivali, obavezno pustiti snimke napravljene u bolnicama u Italiji i Španiji, da vide kako ljudi umiru, pa snimke iz Njujorka, gde iza bolnica stoje 3-4 ogromne hladnjače u koje se unose tela, jer mrtvačnice ne mogu da više prime mrtve...
  • Helios

    14.04.2020 08:25
    Niko ne govori o virusu i kako ljudi da se edukuju kako bi epidemija brze prosla, glavna tema je crkva, tajkunski mediji, policijski cas od - do... zaustavite bilo kog gradjanina na ulici i pitajte ga da objasni sta je corona virus, nema pojma, zato sto se "stručnjaci" ne bave svim ostalim temama a ne sustinom.
  • Бојан

    14.04.2020 08:23
    Propast
    Уместо да позову вернике на прославу они безбожнике питају за дозволу. Колико "српска" полиција може да ухапси Срба, ако би сви који хоће кренули у храмове?
    Још један доказ да патријарх и владике нису ништа друго до службеници режима. Све их Вучић држи у шаци.
  • Zzeljko

    14.04.2020 08:22
    Kao i uvek pos...ce se po svemu!ima drzava djavolji dil sa spc....,prvo 10 mil eura nasih para,pa onda onaj nesretni pricest za koji nece niko odgovarati(a sve je prekrseno )...sve se pise i pamti ...narode,pamet u glavu ,ne bih vise nista komentarisao!
  • Bata

    14.04.2020 08:21
    Cirkus
    Prodane duše. Odluke vam zgaze popovi.
    Doći će izbori,zbog ovog moj glas Vučiću nećeš dobiti.
  • Pawlle

    14.04.2020 08:21
    Dakle pohapsiti CEO sinod zbog izazivanja I sirenja epidemije kao ubistvo sa predumisljajem a precednika I premijera ako ovo dozvole kao saucesnike
  • dobro razmislite....

    14.04.2020 08:20
    Dobro razmislite sta radite, jer ako sada popustite narod vise necete moci zadrzati u zatvoren u kucama i stanovima, a ide prvomajski uranak...
  • Stanoje

    14.04.2020 08:20
    Od njih dvoje nisam nijednom čuo da će razgovarati i odlučivati kako da pomognu ljudima sa posebnim potrebama a pogotovo deci sa autizmom. Možda jedna šetnja na dan, deci sa autizmom znači neopisivo mnogo. Ali to njima nije problem, za njih su problem samo SRPSKI vernici. A šta je sa ostalima vernicima? Na njih nemisle.
  • Kosta

    14.04.2020 08:19
    U bre...
    Ovo je idealan način da se pomori cela država za dva sata, ako se dozvoli odlazak u crkve.
  • Ana

    14.04.2020 08:18
    21vek
    E sad cemo da vidimo ko je jaci :drzava ili crkva!!!
  • Sveta

    14.04.2020 08:17
    Ovaj što piše o kugi i koleri
    je pomešao lončiće - pa za vreme kuge i kolere nije se ni išlo na masovna okupljanja, pa im nije bilo ništa. Već je bio masovan pomor, a ko je bio u dalekim, izolovanim krajevima, ostao je živ!
  • Jovan

    14.04.2020 08:15
    Neka dozvole
    Samo opusteno,,,,za nedelju- dve, bice zaista blizu boga.
  • /

    14.04.2020 08:10
    /
    Oduzeto mi je pravo na rad, jer mi posao zavisi od okupljanja ljudi. Vidim ovo samo kao produzavanje agonije.
  • Ivica

    14.04.2020 08:10
    To je glupo i neodgovorno! Cemu onda sve ovo do sada? Hoce li i penzioneri moci u crkvu? Ako ne, opet ih ponizavas i dodvoravas se crkvi a ne vernicima koji idu u crkvu, jer ih nece biti ni 100000!
    A razumem i crkvu, opalo finansiranje od kad ljudi ne dolaze!
  • Aha

    14.04.2020 08:08
    Treba da ih puste, ali onda lepo sve djuture 28 dana u karantin u prihvatne centre gde su boravili ljudi koji su usli u zemlju posle proglasavanja vanrednog stanja. Tako stite ostalo stanovnistvo od potencijalne zaraze, a i njima ispune da odu na liturgiju. Pa ako im se rizikuje, nek izvole.
  • socko

    14.04.2020 08:08
    @Stanoje
    "Znači njih dvoje lično donose odluke o svemu. Pa ko je onda odgovoran za pogrešne odluke od 6-og marta?"

    Naravno. Zaklanjanje "strukom" sluzi samo da amortizuje nezadovoljstvo. Pa zar ste mislili ma i jednog trenutka da ON dopusta ikome da donosi bilo koju odluku? Premijerka je i ovde, kao i obicno, samo fikus koji priča.

  • Jovan

    14.04.2020 08:07
    Diskriminacija
    Ako popuste onda da se tuži država zbog diskriminacije na osnovu veroispovesti. Katolici su svoj uskrs proveli u kućama i nisu imali pravo da idu u crkvu.
    Zbog čega se pravoslavna crkva tretira drugačije? Ustav garantuje slobodu veroispovesti svima bez obzira na to koja je.
  • Sveta

    14.04.2020 08:05
    Ne želim
    Ne želim da me ikakva budala ugrožava. Ni mene, ni moju porodicu, ni moje rođake, poznanike, ni sunarodnike i sugrađane.
    Kao prvo, Isus je rekao da je crkva u nama, u verniku,i nikada nije insistirao na zgradama i materijalnom. A ljudi koji traže na osnovu svog obrazovanja da se njihovo mišljenje i egoizam u opštoj, celozemaljskoj pretnji, uzme iznad svih, je neviđen bezobrazluk i maloumlje. Nisu ti ljudi po obrazovanju i zvanju iznad svih, i ja sam fakultetski obrazovana osoba, i moj otac i drugi članovi porodice, kao i mnogi ljudi, a bez obzira na to nije zvanje "akademika" jednako sa "legalan egoista".
    Po meni, ako hoće u crkvu, neka crkva organizuje službu i ostananak od 6 nedelja tj. 40 dana u manastiru za popove i te vernike o svom trošku. Pa neka tamo provedu karantin, pa može napolje za Spasovdan. A i pitanje je, kada već ne uvažavaju šta kažu doktori, da li onda treba da ih leče doktor, ako se porazboljevaju.
    A inače, i ja smatram da sam vernik, i nikada me mesto boravka nije umanjivalo ili uvećavalo u veri u Boga. Tako da mi niko ne priča o veri.
  • Nivosadjan

    14.04.2020 08:04
    Ne moze i gotovo
  • /

    14.04.2020 08:02
    /
    Ako se ovo odobri, onda svi da izadjemo. Sta smo mi svi ostali, budale?!?
  • ns

    14.04.2020 08:00
    ako ovo dozvole a je*ali su nam mame zbog 15 minuta šetnje da deca protegnu noge i udahnu vazduh, trebalo bi svi ali SVI građansku neposlušnost i napolje ali SVI u 17h i ceo vikend, ko koga ovde za*ebava!!!!! crkvi je čak zabranjeno da priđe državi budući da nismo džamahirija nego sekularna država, u ustavu lepo piše crkva ne postoji za državu i NE SME da se meša!!!!! ovo je razlog zašto plačem što nisam otišao iz ove zemlje!!!!
  • Sun

    14.04.2020 07:59
    Hmmm...
    Kakve su ovo igrice? Zatvorice nas od petka a dozvoliti okupljanje u Crkvi? Uz duzno postovanje prema svakom razlicitom misljenju ne slazem se da ce odluka biti najbilja ukoliko se to dozvoli.
  • Dejan

    14.04.2020 07:58
    Pokerica
    Karta broj 1 je zahtev, ovo je karta broj 2 a sledi karta numero 3 koja ce vazdignuti vodju u nebesa jer je mudar i pravican. Popularnost mu raste eksponencijalno, siri se kao ... da ne budem neprimeren. Spin doktori igraju karte sa medijima, pecaju, troluju antirezimske medije. Sve ce im pare izbiti iz dzepa, tako da ce priilegovani ex-strucnjaci marketinga vrnuti parice u sistem. Kako ste vi inace?
  • futoška

    14.04.2020 07:52
    Idolopoklonstvo
    Ne dajte narodu da se klanja idolima!
  • Terenski rad

    14.04.2020 07:46
    Moraće popovi da pređu u Otpisane i da tajno drže liturgije po šumama?
    Šta ćeš, došao i njima terenski rad.
    A došlo i vreme da progovore.... omrznute osobe da daju dozvole.
    A pametni neka zaćute.
  • Ne

    14.04.2020 07:45
    Mogu
    Da verujem da je crkva jaca od zivota ljudi
  • Edi

    14.04.2020 07:35
    pitanje
    A kako da se niko od zvaničnika ne zezne pa kaže da učiniti poseban ustupak SPC nje pošteno prema građanima koji su Uskrs slavili 12. aprila?

    Je li to samo što su predstavnici crkvi koje slave po gregorijanskom kalendaru odmah svima učinili uslugu i rekli da nema teorije? Zato tada nije bilo govora o bilo kakvom većanju i konsultacijama?

    Hajde što to ni pomenuo nije Šef (učenik velikog Vojvode proterivača), ili fikus koja i tako nije entitet sama za sebe, ali ni poverenica za zaštitu ravnopravnosti da pisne o tome u saopštenju?

    Toliko o pominjanju, a kamoli zaštiti ravnopravnosti.
  • boger

    14.04.2020 07:34
    O čemu, bre?
    Ako puste "vernike" više nema šanse da ikoga zadrže u kući.
  • Đura

    14.04.2020 07:31
    pa dobro ljudi da li smo mi opet pametniji od pape? ako se i ukine zabrana kretanja sam je kriv ko ode na takvo masovno okupljanje. bitka sa epidemijom se ne dobija u bolnicama nego samodisciplinom i odgovornim ponasanjem!
  • ma gospodo novinari

    14.04.2020 07:25
    nismo svi dupeuvlakači
    Evo suzu ću da pustim, nad njegovim nezavidnim položajem i situacijom u kojoj se našao. Vladala je kuga, kolera, tifus, Turci vekovima, Nemci, komunisti...i niko nije zabranjivao proslave Vaskrsa, pa " dobročinitelju " nemaš prava ni ti...prosto i jednostavno.
  • KirkaYU

    14.04.2020 07:23
    ---
    Obavezno da ih pustite da se 'nataknu' u crkve, da ljube ikone uz neizostavno sveto lizanije iste srebrne kašike. Od toga nema važnije aktivnosti u ovim trenucima. Odavno Srbiju nazivam pravoslavnom džamahirijom, ali ukoliko se dozvole verski obredi za vikend, onda stvarno reči nemam.
  • Stanoje

    14.04.2020 07:14
    Znači njih dvoje lično donose odluke o svemu. Pa ko je onda odgovoran za pogrešne odluke od 6-og marta? Nadam se kad ova teška vremena prodju da će i naši sudovi suditi po odgovornosti a ne samo preki sud preko skajpa za sirotinju.
  • Petar Valić

    14.04.2020 07:10
    Jedva
    Jedva čekam šta će da odluči. Baš me zanima. Bože, kao da nam je svima zadnja liturgija u životu...... Strašno....

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna