Generalni sekretar srpske Asocijacije uvoznih vozila Boris Ćorović izjavio je da se u Srbiji kada je reč o novim automobilima najviše prodaju benzinci, a da je kupovina električnih automobila ispod jedan odsto.
Dokazano je da čisto elektrinčna vozila uopšte nisu ekološka - otrovne baterije čija proizvodnja zahteva masivno uništavanje životne sredine, izuzetno alektromagnetno zračenje u toku vožnje za putnike, sporo punjenje strujom iz faktički termoelektrana, gotovo nepostojeća mogućnost da se vozilo proda i na kraju reciklaža baterija gde je svako postojeće rešenje jedno gore od drugog.Mnogo je čistije da sva vozila pređu na TNG dok se recimo ne reše svi problemi oko vodonika kao goriva gde se vozimo na struju ali iz auspuha curi samo destilovana voda i nema otrovnih baterija
Robot
10.07.2025 • 11:31
Pa nisu Srbi ludi
Sve jesmo ali glupi i ludi nismo
Jel ovo neka ironija? Pogledaj kroz prozor na pobune građana, pogledaj u blisku istoriju i u onu dalju… ako mi nismo glupi nema glupih - svi su onda pametni!
Pa zašto smo valo jadni onda?
... i kako ide prodaja punjača za e-automobile? Za tvoju informaciju, TENT godišnje izbaci CO2, CO i SO2 više nego svi automobili u srbiji zajedno. I ti si našao da pišeš kritiku o najugroženijoj grupi građana kao problemu jer ne mogu da priušte sebi g*vno od 50.000 evra?
u italiji, za dopunu za oko 200 km dometa platio sam 25 eura na punjacu koji sam jedva nasao u blizini, pa vi vidite. za te pare sam mogao nekih 300 km dometa u benzinca da sipam, ako je neki mali agregat jos veci domet. pritom evropa nece preci do 2035 samo na elektricna, jer ce ih kinezi industrijski demolirati.
nase subvencije, budzetski kalendar i lagere prodavaca bolje ne komentarisati. skoro sam bio na selu, SVI voze elektricne mopedice, skutercice i slicno. bolje da su to subvencionisali.
Ajd jos jednom da ponovimo uslove za jeftinu voznju u srbistanu a to je dizel sa manje od 5 lit na 100 km, voznja na plin sa 7-8 lit i HEV vozila ( ko moze PHEV) ! Nista EV,kraj price, srbistan ne zanimaju ev vozila jer tu idu kilovati struje na kojima nema akcize i pdv, to se vidi po broju punjaca kojih sad mozda ima oko 100 ! Ako punite kod kuce na suko ev, racun ulece u crvenu zonu i mogucnost da izazovete pozar na instalacijama, e sad samo citajte kad se jave pojedine pametnice da dodaju glupost i kazu kako to nije ,,bas tako,, !!!!
Novi dizeli su otrov za odrzavanje.
Svi se zale,uzasan kvalitet motora. Odrzavanje kao za bebu.
Cena dizela visa od benzina,nema bas nikakve racunice vise sa dizelom.
Zapravo je isto ali manja glavobolja sa benzinom.
Cak se ni plin ne isplati ako nije fabricki ugradjen,preskupo je,pa sve takse i atesti kod cika brke da prodjes,treba mnogo godina da se to vrati kroz ustedu. Ma jok bre.
Da bi imao el auto treba ti posebno brojilo, da ne bi ulazio svaki mesec u crvenu zonu.
A da ne pričamo o tome što svako ko parkira to auto u garažu rizikuje da mu izgori cela garaža. Jer kad se zapali litijumska baterija nema gašenja dok ne izgori cela. Jer ona proizvodi sama svoj kiseonik, jer je katoda Litijum kobalt oksid (LiCoO2).
Baterija u trotinetima, el. biciklima vam traje toliko, da se još niko nije javio da je menja. Na telefonu baterija drži 7-8 godina. Baterije u ovom uređajima i u automobilima nisu ni približno iste. 10x su bolje, imaju hlađenje, grejanje itd. Sami zaključite da li traju 5 godina :-)
ili da imaš novca na bacanje za elektro auto ili ako ti je baš dosadno u životu da ga zakomplikuješ bez potrebe...
Zna se da su fabrike i industrijska postrojenja glavni zagađivači, ostalo su priče za malu decu i zaluđene ekologe koji gutaju sve što im se servira.
U ovlaštenom servisu u srbiji imaju problem da odrade dijagnostiku dizela iz 2005. a nagađanje popravke je neverovatno skupo - šta mislite da će se desiti kada na e-vozilu, koje je komplikovanije i sofisticiranije od SUS vozila, za 3 godine poiskaču 3, 4 kodne greške jer u tom periodu nije održavan dosledno usled nemara i nestručnosti osoblja. Šta ćete onda? Da pokrenete parnicu pred domaćim "pravednim" sudoviva? Naivčine sa više novca nego pameti...
Čitam komentare i ne verujem kako svi imaju različit pogled na istu temu. Pretpostavljam da je razlog nedovoljno poznavanje materije. Sviđalo se to nama ili ne električni automobili su budućnost, da sad ne ulazim u sve detalje zašto, i kako, ali tako je.
Infrastruktura će se razviti, punjača će biti na svakom ćošku, struje ima dovoljno, EV su 10x manje podložni požaru nego "obični", ne kvare se, domet se iz godinu u godinu povećava, itd.
Vreme će uraditi svoje.
A za one koji misle samo na sebe, da im objasnim da svi dišemo isti vazduh, u Srbiji se na primer samo u gradovima godišnje izbaci oko 200.000 tona kancerogenih materija od izduvnih gasova, što čini više od 50 % zagađenja.
Pametnom dosta.
Još da dodam, samo obratite pažnju kad ostavite automobil neko vreme na ulici i kad brzo po njemu napada neka "prašina", da to nije prašina to su kancerogene materije od izduvnih gasova.
Jeste se pitali kako se to ne dešava na primer u Holandiji, Norveškoj?
(Ako je neko bio automobilom duže vreme preko, zna o čemu pričam).
Kada sam bio u poseti sa električnim autom i video da u srbiji naplaćuju po minuti punjenje, više mi se isplatilo da ga punim na šuko utičnicu nego na brzi punjač, jer sa jednim brzim punjenjem mogu da platim struju za ceo mesec.
Juče sam pričao sa ljudima iz prodajnog salona automobila, u vezi EV modela koji je lansiran kod nas pre oko mesec dana, ima i sve cene, može da se poruči. Pitam za subvenciju, kaže gospođa mi odrađujemo sav posao u vezi subvencije ali trenutno imamo problem što su vozila na carini i najverovatnije će biti puštena sa carine sredinom Novembra, zbog nekih propisa i homologacije i ostalih zavrzlama. Naravno rok za podnošenje zahteva za subvenciju od 5000€ je 31. Oktobar. Nakon toga se čeka proleće 2026. da se ponovo pokrene čitava procedura, pod uslovom da tih subvencija uopšte i bude u 2026-oj, jer su i za hibride ukinuli naglo. Tako da ekipa radi punom parom da niko ne ostvari pravo na tu subvenciju, a na lagerima gotovo da i nema EV vozila, jer se u Srbiji proda 50ak kom za fizička lica godišnje.
U zemlji gde je masa ljudi na minimalcu, vi ocekujete da vam neko kupuje preskupe elektricne automobile, ha ha ha. Pa mi dalje uvozimo euro motore koji su zabranjeni svugde u svetu. Budite realni. Drugo sadasnji majstori ne umeju da poprave ni ove obicne, a ne elektricne. Zato sto su svi dobri otisli preko. Trece, da li iko prica o tome koliko vremena treba da se el.auto napuni. A imate samo javne punjace. Koliko kosta da instalirate tako nesto u drvoriste ili zgradu? Koliki ce vam biti racun za struju?
"Како би ископао и у камионе утоварио 250 тона земље потребне за производњу једне литијум-јонске батерије за електрични аутомобил, Катерпилар 994K, од 1.764 КС потроши чак 1.000 литара дизел горива за 12 сати рада.
За то време ископа око 12 тона руде за литијум, 15 тона руде за кобалт, 3 тоне руде за никл, 12 тона руде за бакар, са јаловином, укупно 250 тона. Тих 250 тона потребних за производњу једне литијум-јонске аутомобилске батерије, на крају садржи око 12 кг литијума, 30 кг никла, 22 кг мангана, 15 кг кобалта, 100 кг бакра, 200 кг алуминијума, челика и пластике.
А људи и даље верују у бајку о „чистој енергији“ кад возе електричне аутомобиле."
Elektricni automobili dolaze, i tu nema zaustavljanja. Skuplji u startu jesu, ali su mnogo isplativiji u eksploataciji.
Deo o neupotrebljivoj bateriji nakon pet godina je apsolutno netacan i ovo je vec ko zna koji put da neko ponavlja tu istu informaciju nepotkovanu cinjenicama. Svi proizvodjaci elektricnih vozila daju garanciju da ce baterija nakon 5 godina eksploatacije zadrzati minimalno 80% originalnog kapaciteta. U praksi se pokazalo da vecina vozila nakon 5 godina imaju i preko 90% kapaciteta.
Nismo skolovali majstore za buducnost, uspavani kao i obicno. Nasi majstori jos uve ne razlikuju nulu od minus pola a ne da popravljaju sofisticirane automobile. Savremeni automobili zahtevaju ozbiljno obrazovanog tehnicara koji poznaje vise oblasti, zato je i opredeljenje kupaca vozila takvo kakvo je.
Glupaci misle da dišu neki drugi vazduh. To je osnovni problem. Na severu Evrope ljudi voze bicikle i koriste javni prevoz jer su prihvatili da auto nije pravo i obavezan, već obaveza.
Ја чекам летеће аутомобиле како је Вучић обећао. Све ово што нудите је демоде и није више шик. Увелико се паркинзи и гараже праве на крововима зграда кућа са пуњачима и сада оћете нама увалити заостала возила па не може или летимоили атерирамо!
Стално нам говоре како торошимо превише струје зими и лети што због грејања што због хлађења, а сад форсирају да се купују ел.возила па прво среди енергетику у држави обезбеди довољно струје да може да се пуни 50000 возила па онда можеш да причаш како треба да се купе ел.возила
Zapaljivi su i ne mogu da se ugase,prelaze kratke relacije izmedju punjenja(ne znam kako ljudi izdrže satima na granicnim prelazima leti na 40 stepeni),servis.Nisan u NS skoro godinu dana drži razmontiran automobil koji ne ume da popravi,zamislite kako će da poprave električni koji su prvi put videli juče….To su simpatične igračke do pijace i nazad pod uslovom da ga svaku noć punite u garazi( dok ne zapali celu zgradu)….
Ne čudi me što je tako. Prvi problem je sama prodajna cena e-vozila koja predstavlja prepreku čak i kupcu srednje kupovne moći. Drugi glavni razlog nezadovoljstva kupaca je što su se troškovi održavanja i korišćenja pokazali primetno iznad očekivanih. Treća slaba tačka e-vozila, posmatrano iz ugla kupca, jeste baterija. Ogromnih je dimenzija i čini oko 40 odsto težine vozila. Kada joj se nešto dogodi, gotovo je nemoguća popravka, već se automobil stavlja kao ulog za kupovinu novog, bilo opet električnog, bilo klasičnog. Pride, posle par godina korišćenja, polovni e-automobil postaje praktično bezvredan jer cena nove baterije prevazilazi tadašnju vrednost istog, pa je vozilo tada skoro nemoguće prodati. Takođe, pokazalo se i da je domet vozila na osnovu jednog punjenja uočljivo kraći nego što se u propagandnom materijalu navodi, a nije mali ni broj onih koji ocenjuju da vožnja e-vozilom u odnosu na vožnju klasičnim vozilom nudi znatno manju fleksibilnost. Naime, tradicionalna prednost automobila da čovek može skrenuti sa planirane trase ili zastati i bezbroj puta izaći iz vozila u slučaju e-automobila je neuporedivo manja.
mi vozimo vec 5 godina elektricni automobil. Prvo je to bio fiat 500e, a sada novi tesla model 3. Automobil jeste skuplji pri kupovini, ali kada se preracuna da nema brige oko mnogih servisa, nema menjanja ulja to je izuzetno komfornije. Mi punimo kod kuce i za 600km koliko Tesla moze realno da predje platimo oko 500 dinara struje. Smesno. Teslina infrastruktura je isto fantasticna, putovali smo svuda po evropi i samo unesete gde bi isli i celu rutu, punjenje, duzinu punjenja sve izracuna auto, i vi nemate nikakve brige. Na autoputu moze lagano i sam da vozi i u gradu da parkira ali to je neki lepi bonus.
Jedva čekam tu 2035 pa da vidim kako se iz zgrada širi gomila kablova za punjenje.Imaće braća sekundarci posla koliko hoćeš.Nego,mi nemamo struje ni za ovoliko klima odakle će se puniti ti silni elektromobili?
Razlozi: preskupi su i uz subvencije, kinezi koji se uvoze su skuplji nego bilo gde drugde, nema punjaca, ako treba da se proda kroz koju godinu polovan niko nece kupiti
Opšte je poznato da se struja u Srbiji proizvodi sagorevanjem uglja lošeg kvaliteta, tako da korišćenje električni vozila može samo da bude štrtnije za okolinu od korišćenja vozila koje koriste benzin.
Ja sam mislio da se kod nas leti u automobilima! Čuo sam da su i taksi vozila leteća! Šalu na stranu, dok god je prava prosečna plata u Srbiji 65.000 RSD prodaja novih vozila biće zakucana, ili manja. Deo onih koji si gluplji, a nemaju lični dohodak za finansiranje, kupuju od nekog nasledstva, njive, imanja na selu, pametniji ukradu, ili zarade pošteno... Da bi se bilo šta zavrtelo u ovoj, nazovi državi, potrebno je nekoliko ozbiljnih zahvata. Prvi je da odstupi aktuelni mafijaški režim, drugi da se prepolovi državna administracija, i kadrovi po javnim preduzećima, rasture svi benefiti tipa džabe klopa, dnevnice, putni troškovi, a naročito rasprodaju svi vozni parkovi, i da drugovi, i drugarice koriste javni prevoz koji je prostojan, i mi ga svi plaćamo. Tu bi se uštedele milijarde evra godisnje, i mogli bi da se smanje nameti kojima se finasiraju svi ti partijski aparatščici neradnici, šurnjaje, zetovi, svastike... Pa mi imamo katastre koji su uveli otvoreni dan za posetu građana!!!! To nema ni u crtaćima! Subvencionisanje stranih gubitaških kompanija u Srbiji bio je fijasko, bolje da je glupan finansirao domaće privrednike. Potrebna je reforma, ustvari reset kompletnog sistema. U Srbiji se pokrade stotinu milijardi evra godisnje, neko to mora da pokrije! Pokrivamo svi mi, i zato vozimo krševe. Privreda se vrti je sistem pristojan, a ne kad je haos, nered, nerad i lopovluk kao kod nas. Polovni elektricni automobil , ili hibrid niko nece da kupi, jer su popravke preskupe.
Kada cene budu dostupne gradjanima, oni ce kupovati... Cene svih automobila su duplo skocile za 5 godina.
Drugo, ja na limanu imam punjac za elektricni automobil samo na parkingu Lidla, dva mesta i oba zauzeta.. A sa tim automobilom mogu da predjem 350-400km... Kako da stignem negde dalje sa njim, kada ne postoji infrastruktura koja podrzava te iste automobile?
Kao prvo i u evropi je prodaja e automobila u silaznoj pitanju. Drugo, ne postoji ekonomska opravdanost kupovine takvog automobila. Da ga platim 30-40.000 eur, ne može da mi se isplati na uštedi u gorivu. Plus nakon 5 godina koriscenja baterija je neupotrebljiva i takav automobil polovan ne želi niko da kupi.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
U Srbiji jedva da iko kupuje električna vozila, benzinci i dalje znatno prednjače - dva razloga za to
Autor: Tanjug
Info
•10.07.2025.
•06:50
Komentari 46
.
Dejan
Ugh
10.07.2025 • 11:31
Pa nisu Srbi ludi
Sve jesmo ali glupi i ludi nismo
Jel ovo neka ironija? Pogledaj kroz prozor na pobune građana, pogledaj u blisku istoriju i u onu dalju… ako mi nismo glupi nema glupih - svi su onda pametni!
Pa zašto smo valo jadni onda?
/
ovi polovni benzinci ga preterase sa cenom
Grča
Realista
Alane Oprosti
kapetan mark
nase subvencije, budzetski kalendar i lagere prodavaca bolje ne komentarisati. skoro sam bio na selu, SVI voze elektricne mopedice, skutercice i slicno. bolje da su to subvencionisali.
Dejan
Mikica
Svi se zale,uzasan kvalitet motora. Odrzavanje kao za bebu.
Cena dizela visa od benzina,nema bas nikakve racunice vise sa dizelom.
Zapravo je isto ali manja glavobolja sa benzinom.
Cak se ni plin ne isplati ako nije fabricki ugradjen,preskupo je,pa sve takse i atesti kod cika brke da prodjes,treba mnogo godina da se to vrati kroz ustedu. Ma jok bre.
/
Robot
Da bi imao el auto treba ti posebno brojilo, da ne bi ulazio svaki mesec u crvenu zonu.
A da ne pričamo o tome što svako ko parkira to auto u garažu rizikuje da mu izgori cela garaža. Jer kad se zapali litijumska baterija nema gašenja dok ne izgori cela. Jer ona proizvodi sama svoj kiseonik, jer je katoda Litijum kobalt oksid (LiCoO2).
Vlada
jедина лампица
NN
Zna se da su fabrike i industrijska postrojenja glavni zagađivači, ostalo su priče za malu decu i zaluđene ekologe koji gutaju sve što im se servira.
Realista
Vojvodjanin
Punjač ns
Infrastruktura će se razviti, punjača će biti na svakom ćošku, struje ima dovoljno, EV su 10x manje podložni požaru nego "obični", ne kvare se, domet se iz godinu u godinu povećava, itd.
Vreme će uraditi svoje.
A za one koji misle samo na sebe, da im objasnim da svi dišemo isti vazduh, u Srbiji se na primer samo u gradovima godišnje izbaci oko 200.000 tona kancerogenih materija od izduvnih gasova, što čini više od 50 % zagađenja.
Pametnom dosta.
Još da dodam, samo obratite pažnju kad ostavite automobil neko vreme na ulici i kad brzo po njemu napada neka "prašina", da to nije prašina to su kancerogene materije od izduvnih gasova.
Jeste se pitali kako se to ne dešava na primer u Holandiji, Norveškoj?
(Ako je neko bio automobilom duže vreme preko, zna o čemu pričam).
Kiki
Vladimir
Vlada
Marko
Joe
За то време ископа око 12 тона руде за литијум, 15 тона руде за кобалт, 3 тоне руде за никл, 12 тона руде за бакар, са јаловином, укупно 250 тона. Тих 250 тона потребних за производњу једне литијум-јонске аутомобилске батерије, на крају садржи око 12 кг литијума, 30 кг никла, 22 кг мангана, 15 кг кобалта, 100 кг бакра, 200 кг алуминијума, челика и пластике.
А људи и даље верују у бајку о „чистој енергији“ кад возе електричне аутомобиле."
He
nn
Deo o neupotrebljivoj bateriji nakon pet godina je apsolutno netacan i ovo je vec ko zna koji put da neko ponavlja tu istu informaciju nepotkovanu cinjenicama. Svi proizvodjaci elektricnih vozila daju garanciju da ce baterija nakon 5 godina eksploatacije zadrzati minimalno 80% originalnog kapaciteta. U praksi se pokazalo da vecina vozila nakon 5 godina imaju i preko 90% kapaciteta.
Брат.Бачванин
Планирам да купим и електрични ауто.
Препоручујем електрична возила.
Čiča
Joca
Ш
Jeri dizel?
Пилот круз
Nema
Пеле
Maja
Branimir
Fung Ku
petar
Elmer davež
Zeko
Mile
Ipak
Rale
komsha
Drugo, ja na limanu imam punjac za elektricni automobil samo na parkingu Lidla, dva mesta i oba zauzeta.. A sa tim automobilom mogu da predjem 350-400km... Kako da stignem negde dalje sa njim, kada ne postoji infrastruktura koja podrzava te iste automobile?
Goku
XzX
Djeki
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H