Avio-taksi sve popularniji u Srbiji, sedam operatora u našoj zemlji

U Srbiji je u poslednje vreme sve popularniji avio-taksi, a prema podacima Direktorata civilnog vazduhoplovstva, postoji sedam operatora sa sertifikatom da obavljaju prevoz putnika uz naknadu, od kojih šest koristi avione, a jedan helikoptere.
Avio-taksi sve popularniji u Srbiji, sedam operatora u našoj zemlji
Foto: Pixabay (ilustracija)
Reč je o operaterima koji imaju do 10 putničkih sedišta.
 
Kompanije koje se bave javnim avio-prevozom su Air Pink, Air Serbia, Balkan Helikopters, Eagle Expres, MCP Air, Prince Aviationi Sky Bridge.
 
Kako navode u Direktoratu, ukupan broj vazduhoplova koji imaju do 10 putničkih sedišta, a koje koriste tih sedam operatera je 26 (23 aviona i tri helikoptera).
 
Glavni urednik vazduhoplovnog portala Tangosiks Petar Vojinović kaže za B92 i da jedna osoba može da poseduje avion, ali očenjuje da je nepraktično da ga lično koristi zbog svih bezbednosnih zahteva koje propisuju regulatorni organi države.
 
On, ipak, napominje da je to neverovatno dobra investicija, ako neko poseduje pet miliona evra.
 
"Kupi se avion i onda se izdaje, pa ga tek operatori stavljaju na tržište i snose troškove plata pilota, održavanja, obuke, goriva i administracije", navodi Vojinović i ističe da su Prince Aviation i Air Pink dve najveće avio-taksi kompanije u regionu i šire.
 
Vojinović smatra da je naše tržište premalo za ovaj posao, pa je većina tih letova sa trećih tržišta. Kako navodi, većinom se avioni iznajmljuju u vidu lizinga, često od kompanija koje su ih kupile, ali im je preskupo i nepraktično da ih koriste samo za svoje potrebe.
 
Vojinović ističe i da poslovnim ljudima prevoz avio-taksijem uštedi mnogo vremena jer je red letenja nebitan, kao i da se zakazuju poslovni letovi mlaznjacima.
 
Kako navodi, na većim aerodromima, pa i na aerodromu "Nikola Tesla", postoje posebni VIP terminali koji eliminišu gužvu i čekanje.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • The Lalosh

    18.09.2020 15:52
    Nikada neću razumeti ljude koji se tako napadnu razmeću svojom sirotinjom. Biti siromašan u 21. veku, i pri tome imati pristup internetu je sramota.
  • The Lalosh

    18.09.2020 13:46
    @ Kole
    Ne, ipak nema para u Srbiji. U tekstu lepo piše:
    Vojinović smatra da je naše tržište premalo za ovaj posao, pa je većina tih letova sa trećih tržišta. Kako navodi, većinom se avioni iznajmljuju u vidu lizinga, često od kompanija koje su ih kupile, ali im je preskupo i nepraktično da ih koriste samo za svoje potrebe.

    Dakle, šuplji smo i siromašni da je to sada već tužno.
  • Kole

    18.09.2020 10:29
    Bratija
    Znači ipak ima para u Srbiji kad se leti privatnim avionima.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Rat za retke minerale

Do pre pola veka samo su fizikohemičari znali za elemente poput galijuma ili telura čija je upotreba i na globalnom planu, samim tim i potražnja, bila minimalna.

BDP Srbije veći dva odsto

Realni rast bruto domaćeg proizvoda (BDP) Srbije u periodu od januara do septembra 2025. međugodišnje je uvećan za oko dva odsto, a najveću zaslugu za to ima rast industrijske proizvodnje.

Banka broj 1 za oročenu deviznu štednju

AikBank, najveća domaća privatna banka u Srbiji, još jednom opravdava svoju reputaciju banke broj jedan za oročenu deviznu štednju građana i u Nedelji štednje.

Arktička ruta: Kraći put od Kine do Evrope

Brod "Istanbulbridge" u vlasništvu nacionalne kineske kompanije za pomorski saobraćaj ostaće zabeležen kao prvi brod koji je iz kineskih voda do Evrope doplovio koristeći se plovnom rutom kroz Arktik.