Evropski proizvođači automobila pred obustavom proizvodnje: Nestašica poluprovodnika

Evropski proizvođači automobila upozorili su da će, ukoliko se ne pronađe rešenje, biti primorani da zaustave proizvodnju u roku od nekoliko dana zbog pogoršanja nestašice poluprovodnika.
Evropski proizvođači automobila pred obustavom proizvodnje: Nestašica poluprovodnika
Foto: Pixabay
Ovo je usledilo nakon što je Kina zabranila izvoz čipova koje proizvodi kompanija Nexperia.
 
Gardijan prenosi da je Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) čije su članice Folksvagen, Stelantis, Pežo i BMW saopštilo da proizvođači rade uz ograničene zalihe i pozvalo vlade da što pre pronađu rešenje spora.
"Zaustavljanje proizvodnih linijama mogli bi nastupiti kroz nekoliko dana. Pozivamo sve strane da udvostruče napore i pronađu diplomatsko rešenje ove kritične situacije", rekla je generalna direktorka ACEA Sigrid de Vris.
 
Generalni direktor Mercedes-Benca Ola Kelenius izjavio je da kompanija globalno traži alternativne dobavljače čipova.
Peking je, navodno usled bezbednosnih rizika, zabranio izvoz čipova proizvođača Nexperia početkom meseca nakon što je holandska vlada odlučila da preuzme ovu kompaniju sa sedištem u Holandiji.
 
Iako se veći deo Nexperia poluprovodnika proizvodi u Evropi, oko 70 odsto se pakuje za distribuciju u Kini, a kompanija i dalje plasira proizvode na kineskom tržištu.
Spor se odvija u trenutku kada se predsednik Kine Si Đinping i američki predsednik Donald Tramp spremaju da se sastanu u Južnoj Koreji radi potpisivanja trgovinskog sporazuma koji bi privremeno ukinuo ograničenja na izvoz retkih minerala. Još nije poznato da li će sporazum važiti i za Evropsku uniju.
 
Gardijan navodi da je zabrana izvoza čipova udarac za evropsku industriju automobila koja je već u teškoj situaciji zbog odluke kineskog predsednika Si Đinpinga da pooštri kontrole nad izvozom retkih minerala u sklopu kinesko-američkih trgovinskih nesuglasica.
 
Tramp i Si će se susreti sutra na marginama samita u Južnj Koreji i očekuje se da će tom prilikom potpisati trgovinski sporazum kojim će regulisati trgovinu retkim mineralima između Kine i SAD.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • boger

    30.10.2025 08:52
    Dijagnoza
    Mnogo opasnija je nestašica kupaca. Danas su automobili duplo skuplji u salonima i višestruko skuplji za održavanje nego pre 10-15 godina. EU birokrate su svojim insistiranjem na Euro 5 i Euro 6 normama za izduvne gasove uništile domaću autoindustriju i otvorile vrata kineskom toksičnom otpadu od kola. Tehnologija električnih automobila je daleko od realne svakodnevne primene a ni infrastruktura ne može ni blizu da ih podrži. Prosečan EU kupac sada zadržava svoj stari auto dokle god može da nađe nekoga da ga održava.
  • Mary Poppins

    29.10.2025 23:40
    I naravno,svi ti jadni ljudi u srbiji koji su u pelenama motali kablove za auto industriju ostaju istog momenta bez posla i bilo kakve novčane nadoknade.
  • Marija

    29.10.2025 22:14
    Sta njih
    briga za ekonomiju EU. Jos bolje da pukne pa da njima krene jos vise...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija