Cene električnih vozila i benzinaca se sve više približavaju

Cene električnih automobila se sve više približavaju cenama vozila koja koriste motor sa unutrašnjim sagorevanjem, pokazuje najnovija analiza tržišnih transakcija nemačkog automobilskog stručnjaka Ferdinanda Dudenhefera.
Cene električnih vozila i benzinaca se sve više približavaju
Foto: Pixabay
Prema podacima, razlika u prosečno plaćenim cenama između 20 najprodavanijih električnih modela i 20 najprodavanijih benzinaca iznosi oko 1.600 evra, dok je u septembru 2024. ta razlika prelazila 7.500 evra, prenosi Viršaftsvohe.
Ovaj trend ne zasniva se na zvaničnim cenama iz cenovnika, već na stvarnim transakcijama, odnosno iznosima nakon popusta i promotivnih ponuda.
Na približavanje cena utiče i kupovina vozila sa tzv. dnevnim registracijama, koja proizvođač ili auto-diler kratko registruje na sebe, najčešće na samo jedan dan, a zatim ih prodaje kao "polovna" iako su praktično nova i nemaju ili imaju vrlo malu kilometražu.
 
Automobil tada više nije "nov" po registru, tako da proizvođač može da ga proda uz veći popust, a da time ne narušava zvaničnu cenovnu politiku i cenovnik.
 
Dudenhefer navodi da proizvođači, među kojima BMW, Opel i BYD, trenutno nude značajno više popusta nego prošle godine, što direktno utiče na približavanje cena.
Prema proceni, dalji rast proizvodnih serija i stabilizacija dobavljačkih lanaca mogli bi dodatno sniziti troškove električnih modela, a Dudenhefer očekuje da će se trend približavanja cena EV i benzinaca nastaviti.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • Realista

    09.11.2025 10:37
    izostavljen podatak
    Kada je cena benzinac-električni u odnosu 30.000-37.500eur razlika je 7.500eur a kada je odnos cena 36.000-37.500 razlika je 1.500eur međutim, vidi se da nije električni automobil pojeftinio već su poskupeli benzince. To je urađeno da "pomognu" ekologiju... inače ta zakonska budalaština sa "dnevnom registracijom" prolazi samo u Kini, koja ima hrpu električnih automobila ostavljenih po depoima da se raspadaju i zagađuju jer su bili subvencionisani od strane države samo ako se prodaju tj. budu registrovani pa makar i jedan dan zbog "rupe" u zakonu.
    Kako je automobil subvencionisan, proizvođaču se isplati da ga dalje prodaje po mnogo nižoj ceni bez gubitka a ne da bi snizio cenu na tržištu.. Ponovo potpuno iskrivljeno prenete vesti.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Šta za Srbiju znači stopiranje prodaje Lukoila?

Prošlonedeljna najava ruske naftne kompanije "Lukoil" da namerava da proda svoju podružnicu u inostranstvu švajcarskoj kompaniji "Gunvor" zbog američkih sankcija, donela je Evropi i Srbiji samo kratkoročno olakšanje.

Rat za retke minerale

Do pre pola veka samo su fizikohemičari znali za elemente poput galijuma ili telura čija je upotreba i na globalnom planu, samim tim i potražnja, bila minimalna.

BDP Srbije veći dva odsto

Realni rast bruto domaćeg proizvoda (BDP) Srbije u periodu od januara do septembra 2025. međugodišnje je uvećan za oko dva odsto, a najveću zaslugu za to ima rast industrijske proizvodnje.

Banka broj 1 za oročenu deviznu štednju

AikBank, najveća domaća privatna banka u Srbiji, još jednom opravdava svoju reputaciju banke broj jedan za oročenu deviznu štednju građana i u Nedelji štednje.