Odluka je usledila zbog pritiska evropskih proizvođača automobila i predstavlja najveći korak unazad u zelenim politikama Unije u poslednjih nekoliko godina.
Najveći pritisak vršili su proizvođači iz Nemačke i Italije, koji se teško bore da održe korak sa konkurencijom Tesle i kineskih proizvođača električnih automobila.
Prema novom predlogu, od 2035. godine proizvođači automobila moraće da smanje emisiju ugljen-dioksida za 90, umesto za 100 odsto.
To znači da će 90 odsto proizvedenih vozila morati da budu na električni pogon, odnosno sa nultom stopom emisije, a u proizvodnji preostalih 10 odsto moraće da se koristi čelik koji je proizveden u EU, uz nisku emisiju ugljen-dioksida ili korišćenje e-goriva i biogoriva.
To će omogućiti da se plug-in hibridi, blagi hibridi i automobili koji imaju motore sa unutrašnjim sagorevanjem proizvode i posle 2035. godine.
Uredba EU iz 2023. kao deo Zelenog plana postavila je cilj da od 2035. godine svi novoregistrovani automobili budu s nultom emisijom, to jest da budu električni, što je odmah naišlo na veliki otpor evropskih proizvođača, a najviše u Nemačkoj.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 3
komsha
Max
Jaja
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar