Trećina poginulih u udesima su stariji od 65 godina

Svaki drugi dan jedna starija osoba pogine, dok ih petoro bude povređeno u udesima na putevima u Srbiji.
Trećina poginulih u udesima su stariji od 65 godina
Foto: 021.rs
Na godišnjem nivou godišnje pogine 156 starijih osoba, dok ih više od 2.000 bude povređeno, piše "Dnevnik".
 
U prethodne tri godine, od 2016. do 2018, u saobraćajnim nezgodama poginulo je ukupno 469 starijih lica i povređeno 6.600. Podaci govore da je ugroženost starijih lica u saobraćaju velika, saopštila je nedavno Agencija za bezbednost saobraćaja. Od ukupnog broja poginulih u saobraćajnim nezgodama, oko 27 procenata su bila starija lica, a u ukupnom broju povređenih čine 11 procenata. U prilog činjenici o velikoj ugroženosti starijih lica ide i podatak o tome da starija lica manje učestvuju u saobraćaju od prosečnog stanovnika Srbije. U odnosu na svojstvo učešća u saobraćajnim nezgodama, starija lica su najviše ugrožena kao pešaci i biciklisti. Od ukupnog broja poginulih pešaka 49 odsto su starija lica, a od ukupnog broja poginulih biciklista 47 odsto.
 
Osim toga, od ukupnog broja lica poginulih na traktoru 42 procenta su starija lica. U putničkom automobilu od ukupnog broja poginulih oko 15 procenata je starijih, a od ukupnog broja poginulih mopedista svih starosnih kategorija, 18 odsto su starija lica.
 
"Toliko stradanje starijih u svojstvu pešaka i bicikliste se u velikoj meri može dovesti u vezu s dva faktora: psiho-fizička ograničenja i fizička ranjivost. Kako ljudi stare, javljaju se funkcionalna ograničenja i poremećaji, kao što su smanjenje vizuelnih i slušnih sposobnosti, produžava se vreme reakcije, sporije se kreću od mlađih osoba, javljaju se poteškoće s deljenjem pažnje, poteškoće s demencijom", ukazuju u Agenciji za bezbednost saobraćaja.
 
Kada starija lica učestvuju u saobraćajnim nezgodama u svojstvu pešaka ili bicikliste, nemaju nikakvu spoljnu zaštitu, usled čega postoji veći rizik da zadobiju teške telesne povrede (lomovi kostiju, kuka, i sl.), ali i smrtne povrede, nego što je to slučaj kada učestvuju u nezgodi kao putnici ili vozači u putničkom vozilu. Iz tog razloga Svetska zdravstvena organizacija je pešake i bicikliste, a posebno starija lica u svojstvu pešaka i biciklista, proglasila ranjivom kategorijom učesnika u saobraćaju.
 
Lica starija od 65 godina muškog pola su više od dva puta (70 dosto) ugroženija od žena (30 odsto). Starije žene su u saobraćaju najviše ugrožene kao pešaci i putnici u putničkom vozilu, a muškarci kao vozači i pešaci.
 
Kada se posmatra dnevna i časovna raspodela saobraćajnih nezgoda s poginulima starijim od 65 godina, može se uočiti da oni najviše smrtno stradaju petkom i u vreme sumraka i "prvog mraka", odnosno između 17 i 19 časova.
 
Gledano po mesecima, najviše nastradalih učesnika u saobraćaju starijih od 65 godina, od 2016. do 2018. godine bilo je u julu, septembru i oktobru. Takvi podaci se mogu dovesti u vezu s činjenicom da se taj period godine smatra sezonom poljoprivrednih radova.       
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • Prava Srbija

    04.09.2019 13:49
    Ma, ni svoje dnevno
    Preneću vam statistiku za poslednjih 8 meseci 2019-te.
    Znači, januar - avgust.
    8 meseci ima 240 dana.
    Za to vreme je bilo više od 300 poginulih.
    Tu se ne računaju preživeli invalidi. Dakle, budući teret države i bližnjih, mahom nesposoban za privređivanje.
    A poginulih je, precizno - 1.25 dnevno.
  • Pretpostavljam

    04.09.2019 11:40
    Zbog ovakvog stanja, najtuznija je Drzava i penzioni fond.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija