
Tu je brzi voz, a da li stiže brzi bus: Novi Sad ispituje mogućnost novog sistema javnog prevoza
Čelnici planiraju uvođenje "brzih" autobuskih linija u Novom Sadu, što bi zahtevalo određene izmene u sistemu javnog prevoza, saznaje 021.rs.
_linija_1.jpg)
Foto: 021.rs
Upravo se traže inženjeri koji bi analizirali i projektovali rute i uopšte odvijanje javnog prevoza u uslovima kad saobraćaj diktira brzinu i veću pouzdanost.
Najpre, Gradska uprava za saobraćaj i puteve putem tendera traži autore studije o merama kojima bi se poboljšala brzina, kvalitet i atraktivnost javnog prevoza.
Ovo je još jedna u nizu saobraćajnih studija proteklih godina u Novom Sadu, s ciljem poboljšanja javnog prevoza. Sve protekle studije, a naročito one veće poput Smart plana za Novi Sad, pokazale su da se u javni prevoz mora više ulagati. Javni prevoz je proteklih godina pogođen velikim odlivom radne snage, a u tenderskoj dokumentaciji se navodi kako je vozni park obnovljen prethodnih godina i da je prosečna starost autobusa sada iznad proseka u zemljama Evropske unije. Uprkos poboljšanjima, postoje problemi.
"Pokrivenost grada linijama javnog prevoza izolinijama do 300 metara je preko 90 odsto, što je takođe iznad evropskog proseka, a u toku je implementacija informacionog sistema u vozilima i stajalištima. Bez obzira na to, vreme prevoza i tačnost, kao pokazatelje koji značajno utiču na odluku građana o korišćenju javnog prevoza, nije moguće značajnije poboljšati ukoliko vozila saobraćaju u uslovima mešovitog saobraćajnog toka. Zbog činjenice da se autobusi zaustavljaju na stajalištima radi izmene putnika, u uslovima mešovitog saobraćajnog toka vreme putovanja autobusa će uvek biti duže u poređenju sa vremenom putovanja koje se realizuje putničkim automobilom", navode u Gradskoj upravi za saobraćaj i puteve.
Kako objašnjavaju, da bi se zaustavili negativni trendovi i povećala konkurentnost, potrebno je razmotriti mogućnosti uspostavljanja komponenata javnog prevoza visokih performansi, odnosno brzih autobuskih linija, koje bi bile izolovane od uticaja mešovitog saobraćajnog toka.
Jedan od ciljeva gradskih čelnika je smanjenje subvencija koje GSP redovno dobija iz gradskog budžeta, a bez kojih faktički ne bi mogao da funkcioniše ni na ovom nivou.
"Takođe, očekuje se da bi se sa uvođenjem nove komponente sistema javnog prevoza moglo očekivati smanjenje negativnih uticaja na životnu sredinu (povećanjem brzine kretanja vozila, odabirom vozila sa niskim ili nultim emisijama. Osnovni zadatak Studije bio bi da se definišu glavni pravci duž kojih bi se uveo sistem brzih autobuskih linija. Pri tom bi, izbor pravaca trebalo zasnovati na već urađenim strateškim dokumentima i studijama", navodi se u dokumentaciji.
Na autorima studije je definisanje trasa, odnosno profila kretanja autobusa, raspored autobuskih stajališta, ali i procena potražnje duž koridora za period od narednih 20 godina. Na njima je i da izračunaju koliko bi sve ove inovacije koštale, kao i koliko je sama ideja, a buduća investicija isplativa za Grad Novi Sad.
Brze GSP linije trebalo bi da ne zavise i da ne ometaju opšti saobraćaj, što može da podrazumeva trasu duž središnjeg ostrva ili sopstvenu trasu kretanja, radi manje zagušenja.
Ukoliko brzi autobusi budu koristili središnje trase, pretpostavlja se da bi se primenio novi sistem naplate vožnje, odnosno zatvoreni sistem naplate, koji imaju metroi. Postojeći sistem naplate mogao bi da se zadrži na linijama koje se kreću svojim klasičnim trasama.
Novina koja bi naročito bila od značaja osobama sa invaliditetom i starijim putnicima je izmena visine staničnih platformi, odnosno usaglašavanje visine platforme i poda vozila, čime bi se i ubrzao protok putnika.
Skuplja novina bi bila centriranje stanice duž središnjeg koridora, čime bi putnici mogli da koriste oba smera kretanja, slično tramvajskoj vožnji.
Gradska uprava naglašava da bi projektovanje pešačke i biciklističke infrastrukture visokog standarda duž koridora brzih autobuskih linija omogućilo da se postigne bolja pristupačnost sistemu, ali i da se poveća bezbednost duž njega.
Autobusi bi određenim izmenama u regulisanju saobraćaja na raskrsnicama mogli čak da dobiju prioritet prolaza, ali ovakve izmene podrazumevaju učešće širokog kruga donosilaca odluka.
Stručnjaci zainteresovani za ovaj posao imaju rok do 10. oktobra da se jave na tenderu. Za izradu studije dobiće najviše 3,3 miliona dinara, najmanje 180 dana, a najviše godinu dana od dana zaključenja ugovora.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Tribina o policijskoj represiji 5. septembra: Građani padali u nesvest i povraćali, neki imali i opekotine
12.09.2025.•
0
Tribina o policijskoj represiji na studentskom protestu 5. septembra, održana je u kampusu Univerziteta u Novom Sadu u organizaciji studenata Kampus festa.
FOTO Završena protestna šetnja od Bačkog Jarka do Temerina: "Koje je boje tvoja voda?"
12.09.2025.•
7
Zbor građana Temerina organizovao je protestnu šetnju od Bačkog Jarka do Temerina, jer u Temerinu nemaju ispravnu pijaću vodu već 22 godine.
Koncertno izvođenje opere Edip u nedelju 5. oktobra: Četiri čina, šest slika i 200 muzičara
12.09.2025.•
0
Koncertno izvođenje opere Edip, Đorđa Eneskua, biće održano u nedelju, 5. oktobra 2025. godine sa početkom u 19.00 časova na Velikoj sceni "Jovan Đorđević" u Srpskom narodnom pozorištu.
Ponovo raspisan tender za semafore na Beogradskom keju: Izdvojeno više od 15 miliona
12.09.2025.•
2
Za izgradnju semafora i uređenje saobraćajnica na Beogradskom keju biće izdvojeno više od 15,2 miliona dinara sa porezima.
Poljoprivrednici najavili protest za 15. septembar ispred zgrade Vlade i Skupštine Vojvodine
12.09.2025.•
4
Poljoprivrednici šest udruženja u Srbiji najvili su da će započeti protest u ponedeljak, 15. septembra u podne, traktorima ispred zgrade Vlade i Skupštine Vojvodine.
Grad ponovo prodaje parking mesta u zgradi sa solidarnim stanovima: Cene smanjene
12.09.2025.•
0
Grad Novi Sad je po peti put raspisao oglas za prodaju garažnih mesta u sklopu zgrade sa solidarnim stanovima u Kisačkoj 55.
FOTO Počelo uklanjanje divlje deponije u Futogu: Košta više od 31 milion
12.09.2025.•
4
Radnici JKP "Čistoća" i JP "Vojvodina šume" počeli su na uklanjanju divlje deponije u Futogu, koja je prethodnih meseci više puta gorela.
Svedočanstva o policijskoj brutalnosti u Novom Sadu: Pendrek, suzavac i nepoverenje
12.09.2025.•
8
Policijska intervencija na protestu u Novom Sadu 5. septembra bila je među najgrubljima u trinaestogodišnjoj vladavini naprednjaka, a mnogi građani prijavili su povrede ili posledice velike količine suzavca.
U subotu sunčano, u nedelju pljuskovi
12.09.2025.•
0
U Novom Sadu će u subotu biti pretežno sunčano i toplo, ujutru sa kratkotrajnom maglom.
Danas protestna šetnja od Bačkog Jarka do Temerina zbog problema sa pijaćom vodom
12.09.2025.•
3
Zbor građana Temerina danas, 12. septembra, organizuje protestnu šetnju zbog problema sa pijaćom vodom.
Parking kod SNP-a će biti demontiran, premešta se na drugu lokaciju
12.09.2025.•
21
Javno komunalno preduzeće "Parking servis" raspisalo je javnu nabavku za demontažu "fast" garaže kod Srpskog narodnog pozorišta.
Protestni vikend u Novom Sadu: Skupovi i kontraskupovi
12.09.2025.•
16
U Novom Sadu se u subotu i nedelju očekuje protestni vikend. Tokom oba dana biće organizovani skupovi.
Pukovnica u penziji: Studentkinja treba da tuži policajce koji su je naterali da skine garderobu
12.09.2025.•
14
Pukovnica u penziji i narodna poslanica Slavica Radovanović kaže da studentkinja koja kaže da je bila primorana da u policijskoj stanici skine garderobu treba da tuži policajce koji su joj to naredili.
Protest uoči skupa protiv blokada u Petrovaradinu: "Marš iz moje avlije"
12.09.2025.•
22
Studenti u blokadi Filozofskog fakulteta pozvali su na skup "Marš iz moje avlije" u subotu, 13. septembra, u Petrovaradinu, zbog okupljanja građana koji se protive blokadama.
Skoro milijardu dinara za izgradnju Kulturne stanice Novo naselje: Ponovo izmenjen ugovor
12.09.2025.•
33
Izgradnja Kulturne stanice Novo naselje će, prema novoj izmeni ugovora, koštati skoro 983 miliona dinara sa obračunatim porezima.
Tužilaštvo traži podatke o Aneksu 5 ugovora za radove na pruzi: MUP tri nedelje ne dostavlja izveštaj
12.09.2025.•
16
Tužilaštvo za organizovani kriminal je od MUP-a sredinom avgusta tražilo da prikupi podatke o Aneksu 5 ugovora o modernizaciji pruge Novi Sad - Subotica, ali MUP još nije dostavio izveštaj, potvrđeno je u Tužilaštvu.
Zborovi Novog Sada pozvali na okupljanje danas ispred suda: "Bukom za istinu"
12.09.2025.•
14
Zborovi građana Novog Sada pozvali su na okupljanje ispred Osnovnog suda danas, 12. septembra, u 15 časova.
U Novom Sadu za jedan dan rođene 22 bebe
12.09.2025.•
0
U Novom Sadu su u protekla 24 časa rođene 22 bebe.
Danas do 28 stepeni
12.09.2025.•
0
U Novom Sadu će danas biti promenljivo oblačno sa sunčanim intervalima.
Advokat o protestu 5. septembra: Postupanje policije u Novom Sadu - kao da su pošli u lov na ljude
12.09.2025.•
22
Advokat Miodrag Golubović izjavio je da način na koji je policija postupala prema demonstrantima na protestu u Novom Sadu govori o tome "da su pošli u lov na ljude, a ne da rasteraju demonstrante".
Novosađani, sleduje petak: Pripremite se
11.09.2025.•
4
Za kraj radne nedelje očekuje vas umereno oblačno vreme , festivali i predavanja.
Komentari 46
Marko
Srdjan
to ubraja u svoje velike uspehe pa neka nam sad i prevoz iz stanova obezbedi
Balkanski spijun
Znas li koliko ti npr. vremena treba da metroom stignes sa kraja na kraj Beca? (15-20 min)
I koliko ljudi moze stati samo u jednu kompoziciju (200-300)
I da kompozicije idu svakih 4-5 min u spicu, izracunaj kolicinu ljudi koja se moze prevesti iz A u B (za samo 15 min.)
I to je fantaziranje?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar