Tu je brzi voz, a da li stiže brzi bus: Novi Sad ispituje mogućnost novog sistema javnog prevoza
Čelnici planiraju uvođenje "brzih" autobuskih linija u Novom Sadu, što bi zahtevalo određene izmene u sistemu javnog prevoza, saznaje 021.rs.
Foto: 021.rs
Upravo se traže inženjeri koji bi analizirali i projektovali rute i uopšte odvijanje javnog prevoza u uslovima kad saobraćaj diktira brzinu i veću pouzdanost.
Najpre, Gradska uprava za saobraćaj i puteve putem tendera traži autore studije o merama kojima bi se poboljšala brzina, kvalitet i atraktivnost javnog prevoza.
Ovo je još jedna u nizu saobraćajnih studija proteklih godina u Novom Sadu, s ciljem poboljšanja javnog prevoza. Sve protekle studije, a naročito one veće poput Smart plana za Novi Sad, pokazale su da se u javni prevoz mora više ulagati. Javni prevoz je proteklih godina pogođen velikim odlivom radne snage, a u tenderskoj dokumentaciji se navodi kako je vozni park obnovljen prethodnih godina i da je prosečna starost autobusa sada iznad proseka u zemljama Evropske unije. Uprkos poboljšanjima, postoje problemi.
"Pokrivenost grada linijama javnog prevoza izolinijama do 300 metara je preko 90 odsto, što je takođe iznad evropskog proseka, a u toku je implementacija informacionog sistema u vozilima i stajalištima. Bez obzira na to, vreme prevoza i tačnost, kao pokazatelje koji značajno utiču na odluku građana o korišćenju javnog prevoza, nije moguće značajnije poboljšati ukoliko vozila saobraćaju u uslovima mešovitog saobraćajnog toka. Zbog činjenice da se autobusi zaustavljaju na stajalištima radi izmene putnika, u uslovima mešovitog saobraćajnog toka vreme putovanja autobusa će uvek biti duže u poređenju sa vremenom putovanja koje se realizuje putničkim automobilom", navode u Gradskoj upravi za saobraćaj i puteve.
Kako objašnjavaju, da bi se zaustavili negativni trendovi i povećala konkurentnost, potrebno je razmotriti mogućnosti uspostavljanja komponenata javnog prevoza visokih performansi, odnosno brzih autobuskih linija, koje bi bile izolovane od uticaja mešovitog saobraćajnog toka.
Jedan od ciljeva gradskih čelnika je smanjenje subvencija koje GSP redovno dobija iz gradskog budžeta, a bez kojih faktički ne bi mogao da funkcioniše ni na ovom nivou.
"Takođe, očekuje se da bi se sa uvođenjem nove komponente sistema javnog prevoza moglo očekivati smanjenje negativnih uticaja na životnu sredinu (povećanjem brzine kretanja vozila, odabirom vozila sa niskim ili nultim emisijama. Osnovni zadatak Studije bio bi da se definišu glavni pravci duž kojih bi se uveo sistem brzih autobuskih linija. Pri tom bi, izbor pravaca trebalo zasnovati na već urađenim strateškim dokumentima i studijama", navodi se u dokumentaciji.
Na autorima studije je definisanje trasa, odnosno profila kretanja autobusa, raspored autobuskih stajališta, ali i procena potražnje duž koridora za period od narednih 20 godina. Na njima je i da izračunaju koliko bi sve ove inovacije koštale, kao i koliko je sama ideja, a buduća investicija isplativa za Grad Novi Sad.
Brze GSP linije trebalo bi da ne zavise i da ne ometaju opšti saobraćaj, što može da podrazumeva trasu duž središnjeg ostrva ili sopstvenu trasu kretanja, radi manje zagušenja.
Ukoliko brzi autobusi budu koristili središnje trase, pretpostavlja se da bi se primenio novi sistem naplate vožnje, odnosno zatvoreni sistem naplate, koji imaju metroi. Postojeći sistem naplate mogao bi da se zadrži na linijama koje se kreću svojim klasičnim trasama.
Novina koja bi naročito bila od značaja osobama sa invaliditetom i starijim putnicima je izmena visine staničnih platformi, odnosno usaglašavanje visine platforme i poda vozila, čime bi se i ubrzao protok putnika.
Skuplja novina bi bila centriranje stanice duž središnjeg koridora, čime bi putnici mogli da koriste oba smera kretanja, slično tramvajskoj vožnji.
Gradska uprava naglašava da bi projektovanje pešačke i biciklističke infrastrukture visokog standarda duž koridora brzih autobuskih linija omogućilo da se postigne bolja pristupačnost sistemu, ali i da se poveća bezbednost duž njega.
Autobusi bi određenim izmenama u regulisanju saobraćaja na raskrsnicama mogli čak da dobiju prioritet prolaza, ali ovakve izmene podrazumevaju učešće širokog kruga donosilaca odluka.
Stručnjaci zainteresovani za ovaj posao imaju rok do 10. oktobra da se jave na tenderu. Za izradu studije dobiće najviše 3,3 miliona dinara, najmanje 180 dana, a najviše godinu dana od dana zaključenja ugovora.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
JKP "Parking servis" nabavlja nove saobraćajne znakove i stubove - cena 6,6 miliona dinara
26.12.2025.•
1
Javno komunalno preduzeće "Parking servis" raspisalo je javnu nabavku za nove saobraćajne znakove i stubove, sve po ceni od 6,6 miliona dinara sa porezom.
Raspisan tender za rekonstrukciju objekata škole u Bačkom Jarku: Više od 965 miliona za izvođače radova
26.12.2025.•
0
Opština Temerin raspisala je tender za rekonstrukciju objekata u kompleksu Osnovne škole "Slavko Rodić" u Bačkom Jarku, za šta izdvaja gotovo 805 miliona bez obračunatih poreza.
Iz pokrajinskog budžeta 59 miliona za sanaciju krovne kupole na Gimnaziji "Jovan Jovanović Zmaj"
26.12.2025.•
6
Pokrajinska vlada finansiraće izradu projektno-tehničke dokumentacije i radove na sanaciji krovne kupole na objektu Gimnazije "Jovan Jovanović Zmaj" u Novom Sadu.
Studentu FTN-a Bogdanu Jovičiću ukinut kućni pritvor
26.12.2025.•
5
Student Bogdan Jovičić pušten je iz kućnog pritvora.
Prikupljanje potpisa za izbore u nedelju u Novom Sadu: Ovo su lokacije
26.12.2025.•
20
Studenti u blokadi novosadskih fakulteta objavili su tačne lokacije štandova na kojima će skupljati potpisi za raspisivanje vanrednih parlamentarnih izbora.
Novosadski studenti organizuju tribinu "Kako raspisati pobedu" i humanitarni bazar u nedelju u Kampusu
26.12.2025.•
1
Studenti u blokadi novosadskih fakulteta najavili su da će na dan prikupljanja potpisa, 28. decembra, održati i tribinu pod naslovom "Kako raspisati pobedu", kao i humanitarni bazar.
Naredni dani u Novom Sadu hladni, moguć mraz
26.12.2025.•
0
Subotnje jutro u Novom Sadu biće hladno i mestimično sa slabim mrazem.
Revizori kontrolisali Gradsku upravu za imovinu: Uočene nepravilnosti u javnim nabavkama
26.12.2025.•
4
Državna revizorska institucija utvrdila je više nepravilnosti u radu Gradske uprave za imovinu i imovinsko-pravne poslove u 2023. i 2024. godini, a koje se odnose na procedure u postupcima javnih nabavki.
Uštedite više, uživajte više: Novogodišnja čarolija u DekorDomu je počela
26.12.2025.•
0
Decembar je stigao, a sa njim i miris praznika, svetlucave lampice i trenuci koje želimo da zadržimo što duže.
Dispečer za kamiondžije u Americi: Druga strana "lagodnog" posla
26.12.2025.•
12
Novosađani koji rade kao dispečeri za kamiondžije u Americi upravljaju turama i vremenom u jednom od najvažnijih sektora američke privrede. Iako se neretko govori o "lakoj zaradi", postoji i druga strana medalje.
U Betaniji rođeno čak 26 beba za jedan dan
26.12.2025.•
0
U protekla 24 sata u novosadskom porodilištu Betanija rođeno je čak 26 beba.
Vreme u Novom Sadu: Jutarnji minus i oblačno tokom vikenda
26.12.2025.•
0
Vreme u Novom Sadu ovog petka biće promenljivo oblačno, uz temperaturu "u minusu".
Roditelji đaka: Direktor Jovine gimnazije naložio profesorima dežurstvo tokom praznika i godišnjeg odmora
25.12.2025.•
23
Roditelji učenika gimnazije "Jovan Jovanović Zmaj" u Novom Sadu saopštili su danas da je direktor te škole Radivoje P. Stojković doneo odluku prema kojoj su profesori obavezni da dežuraju tokom godišnjih odmora.
Noćni bazar, Električni orgazam i još ponešto: Novosađani, evo šta vas očekuje ovog petka
25.12.2025.•
3
Ovaj petak u Novi Sad donosi jutarnji mraz, ali i nekoliko večernjih događaja koji vas mogu malo "ugrejati".
Profesor FTN-a: Sa ovim režimom nikada nećemo dobiti pravdu za 16 ubijenih ljudi
25.12.2025.•
14
Novosađani su vest o obustavljanju postupka protiv troje funkcionera u slučaju pada nadstrešnice primili veoma odmereno - jer od ove optužnice nisu mnogo ni očekivali.
Novinar Danasa Uglješa Bokić saslušan u policiji: Nije želeo da otkrije svoje izvore
25.12.2025.•
3
Novinar Danasa Uglješa Bokić saslušan je danas u policijskoj stanici na Novom naselju u Novom Sadu po nalogu Osnovnog javnog tužilaštva.
Narednih dana ujutru mraz, dnevne temperature do pet stepeni
25.12.2025.•
0
U Novom Sadu će u petak biti oblačno uz slab zapadni i severozapadni vetar.
FOTO: "Lisje" na Božić čisti, seče i sređuje katoličko groblje
25.12.2025.•
13
Jedna sugrađanka nam se požalila kako je "Lisje" odlučilo da na katolički Božić čisti i uređuje katoličko groblje, a iz "Lisja" tvrde da to nije bio plan, ali da juče nisu uspeli sve da završe zbog vremenskih uslova.
Vučić o slučaju 'nadstrešnica': Nisam se nijednog trenutka mešao niti ću, nemam uticaj na pravosuđe
25.12.2025.•
76
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić kaže da nema uticaj ni na koga u tužilaštvu i pravosuđu i da se nije mešao niti će u rešenja, istrage, optužne predloge i presude za pad nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu.
"Dar za dar": U petak novogodišnji paketići za decu davalaca krvi
25.12.2025.•
0
Deca davalaca koji u petak, 26. decembra, budu dali krv u Zavodu za transfuziju krvi Vojvodine dobiće paketiće.
Želimir Žilnik: Srbija je iskoračila ka odbrani slobode, studentski protesti su sasvim nova forma otpora
25.12.2025.•
4
Reditelj Želimir Žilnik izjavio je da je "Srbija već iskoračila ka odbrani slobode i angažmana s jedne strane, a s druge strane da je jedan deo građanstva pod velikim pritiskom".
Komentari 46
Marko
Srdjan
to ubraja u svoje velike uspehe pa neka nam sad i prevoz iz stanova obezbedi
Balkanski spijun
Znas li koliko ti npr. vremena treba da metroom stignes sa kraja na kraj Beca? (15-20 min)
I koliko ljudi moze stati samo u jednu kompoziciju (200-300)
I da kompozicije idu svakih 4-5 min u spicu, izracunaj kolicinu ljudi koja se moze prevesti iz A u B (za samo 15 min.)
I to je fantaziranje?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar