Kontrola projekta kineskog mosta poskupela na 7,4 miliona - poznato i zbog čega

Tehnička kontrola projektne dokumentacije mosta u produžetku Bulevara Evrope poskupela je na 7,4 miliona dinara nakon novih izmena.
Kontrola projekta kineskog mosta poskupela na 7,4 miliona - poznato i zbog čega
Foto: 021.rs
Kako se navodi u objašnjenju, nije bilo moguće predvideti okolnosti koje su dovele do povećanja cene.
 
Navodi se da je do poskupljenja došlo zbog naknadnog uključivanja nove deonice u projekat (rekonstrukciji saobraćajnice državnog puta IIA reda broj 119 - veze između državnog puta IIA reda broj 111 i državnog puta IB reda broj 21) i izmene projektno-tehničke dokumentacije, što je značajno uvećalo obim usluga tehničke kontrole, a promenu izvođača nije bilo moguće sprovesti bez dodatnih troškova i poteškoća.

Zbog toga je ugovorena vrednost uvećana za 30 odsto u odnosu na prvobitnu.
Grupa ponuđača koju čine Građevinski fakultet u Beogradu, Kosovoprojekt Plus i Hidroprojekat-saobraćaj, radi kontrolu projekta novog mosta u Novom Sadu.
 
"Koridori Srbije" bili su izabrali ovu ponudu kao najpovoljniju od ukupno tri koje su pristigle na tender.
Za kontrolu tehničke dokumentacije ova grupa ponuđača prvobitno je trebalo da dobije 4,78 miliona dinara bez PDV-a, odnosno 5,7 miliona, sa PDV-om. 
 
Osim grupe koju čine Građevinski fakultet u Beogradu i još dve firme, na tender "Koridora" javio se i Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu sa Arhitektnosko-građevinskim institutom i drugim članovima grupe. Suma koju su zahtevali za uslugu bila je za oko 200.000 dinara viša u odnosu na ponudu izabranog ponuđača.
Ponuda "Putinvesta" iz Beograda ocenjena je kao neprihvatljiva jer je ovo preduzeće, iako je procenjena vrednost usluge bila pet miliona dinara, ponudilo "Koridorima" da posao "odradi" za čak 30 miliona dinara. 
 
Kineski most
 
Most u produžetku Bulevara Evrope spojiće dve obale, ali je pre njegove izgradnje podelio građane u mišljenju da li je potrebno da se gradi na planiranom mestu. 
 
Iako je na lokaciji na kojoj se gradi planiran decenijama unazad, jedna od novina bio je vijadukt koji je duži od samog mosta. Projekat izgradnje dodeljen je kineskoj kompaniji China Road and Bridge Corporation (CRBC), a vrednost mosta je 175,5 miliona evra. 
 
U vezi sa samim mostom mogla su se čuti razna mišljenja, od stručnjaka do političkih organizacija. Sve je kulminiralo sukobima na Šodrošu, koju su aktivisti videli kao poslednju gradsku oazu koja će ovim projektom biti uništena. Upravo je Šodroš bio glavna tačka sporenja, ali vlast nije odustajala od svojih planova. 
 
Zvaničan rok za završetak mosta je 20. maj 2027. godine.
 
Detalje o ovom mostu pročitajte na OVOM LINKU
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti