Menu 021

Telekom Srbija, neplaćeni računi: Čuvajte priznanice, nikad se ne zna

Nekim korisnicima je nedavno stigla opomena da plate račune za mobilne telefone ili će im biti isključena usluga. Neki tvrde da su račune platili, Telekom tvrdi suprotno, a ko je u pravu?
BBC 22.10.2019. | 15:37 > 16:00
sms
BBC
Da li vam je stigla ovakva poruka?

Da li ste 17. oktobra dobili SMS poruku od kompanije Telekom Srbije da u roku od pet dana izmirite dugovanja ili će vam biti isključena usluga odlaznog saobraćaja?

Ništa neuobičajeno - kada računi nisu plaćeni u predviđenom roku, usluge se ukidaju do plaćanja.

No, ovaj slučaj je „izuzetak koji ne potvrđuje pravilo" - ovakav SMS dobilo je mnogo korisnika koji tvrde da su račune uredno regulisali i da do sada nisu dobijali opomene za neplaćene obaveze.

„Opomene su dobili korisnici koji, prema evidenciji Telekoma Srbija imaju neizmirena dugovanja", navodi se u odgovoru koji je BBC na srpskom dobio od kompanije Telekom Srbija.

Petodnevni rok koji je Telekom Srbija dala korisnicima za izmirenje dugova - ističe danas.

Da li ste račune uredno plaćali i imate dokaz za to?

Ukoliko je odgovor potvrdan - zanemarite SMS - kaže Mladen Alfirović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

„Ako su potrošači uredno plaćali račune, jedino što možemo da im kažemo je da zanemare taj SMS sa instrukcijama za plaćanje jer se radi o nečemu što nije razjašnjeno", kaže on.

Oni koji nemaju priznanicu, poruku neće moći da zanemare, već su prepušteni odluci druge strane - u ovom slučaju Telekoma, objašnjava Alfirović.

Kome je stigao SMS?

Na adresu Nacionalne organizacije potrošača Srbije stigle su brojne žalbe korisnika usluga Telekoma s navodima da su račune plaćali redovno, a da im sada preti isključenje. Neki su se žalili Telekomu, a mnogi su nezadovoljstvo izrazili na Tviteru.

https://twitter.com/JovanLicina/status/1185198674663661568?s=20

https://twitter.com/KsenijaR032/status/1185593121129861120?s=20

https://twitter.com/bagraubica/status/1185231963260669953?s=20

Šansu za dokazivanjem imaju samo oni koji su sačuvali priznanice - bilo da je reč o isečku sa računa ili priznanici u pisanoj ili elektronskoj formi.

„Mi uvek savetujemo potrošačima da godinu dana čuvaju priznanice. Toliki je rok zastarevanja", kaže Alfirović.

https://twitter.com/iIwa/status/1185282672978989057?s=20

https://twitter.com/npejin/status/1185506697902727169?s=20

U prepisku se na Tviteru uključilo i Telekom, predlažući korisnicima da podnesu žalbe.

https://twitter.com/mts/status/1185492114819506177?s=20

https://twitter.com/Bojana80889635/status/1186046297402478592?s=20

Onima koji plaćaju onlajn je lakše, pošto priznanice imaju na nalozima banaka, a dobijaju ih i mejlom.

https://twitter.com/DjindjicMarija/status/1185569335080828928?s=20

https://twitter.com/Smizletina/status/1185522476408868869?s=20

Šta kaže Telekom?

U toj kompaniji kažu da su korisnici redovno i na vreme dobijali račune za usluge koje koriste i da je najveći broj - kao što je to i inače praksa - račune izmirivao redovno.

„Opomenama su obuhvaćeni samo korisnici koji nisu plaćali račune i pored činjenice da su ih redovno dobijali", dodaje se u odgovoru.

račun za mobilni
BBC
A da li vam je opomena stajala i na prethodnom računu?

Dok neki korisnici tvrde da je Telekom napravio grešku prilikom uvođenja novog sistema plaćanja, iz kompanije kažu da nije bilo nikakvog problema prilikom izmirivanja obaveza.

„Telekom Srbija je u prethodnom periodu sprovodio unapređenje sistema za praćenje i naplatu potraživanja od krajnjih korisnika. Implementacija novog sistema, nije se odnosila na nemogućnost plaćanja računa. Korisnici su mogli račune da izmiruju redovno i bez problema", navodi se u odgovoru Telekoma.

Prava građana

Alfirović objašnjava da oni koji su dobili SMS, a imaju potvrdu o plaćanju - mogu da se žale Telekomu ukoliko im telefoni budu isključeni.

On kaže i da su iz Telekoma bili u obavezi i da korisnicima naznače da imaju neizmirene obaveze na prethodnim računima.

„Zakon o zaštiti potrošača propisuje da je trgovac dužan da račune za pružene usluge dostavlja bez kašnjenja i u rokovima koji omogućavaju da ih potrošač plati u periodu od najviše mesec dana.

„Ovde se postavlja pitanje da li su računi uredno stizali, pa je onda stigla nekakva SMS poruka za zbirnim računom. Ukoliko su platili račune, nema osnova za plaćanje po instrukcijama iz poruke", kaže Alfirović.

mobilni telefon
Getty Images
Jeste li platili račun?

Alfirović kaže da bi u priču trebalo da se uključi i Tržišna inspekcija.

„Ako postoji bilo kakva sumnja u kršenje zakona, slučaj treba prijaviti Tržišnoj inspekciji uz prigovor sa dokazima da su računi plaćeni. Rok za odgovor je osam dana", kaže Alfirović.


Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

Autor: BBC News na srpskom
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • djolezloba
    01.12.2019 23:05
    ne radi im ništa a naplaćuju
    Nikako nemojte plaćati račun na jednoj uplatnici za više meseci, proknjižiće jedan mesec a ostalo će da pojede mrak. Imam problem kao i svi ovde, mnoge uplate su mi ne proknjižene, zato što sam dva meseca kasnio pa platio sve odjednom.
    Znači, jedna uplata=jedan mesec.
  • Predrag
    28.11.2019 10:19
    I meni napraviše haos
    U mtsu sam jako dugo, ali uglavnom koristim samo karticu telefone ne uzimam, i danas reko da odem da uzmem devojci neki telefon za rodjendan, kad ono medutim, kaže mi lik za pultom nisi platio za mart jul i avgust, a pritom sam produžio ugovor u avgustu niko ništa spomenuo nije, a pogotovo znam desi se kad plata kasni da zakasnim 1 dan i odma isključe tako da mi nije uopšte jasna priča, i šta ja sad da radim, ko je lud da čuva priznanice 7,8 meseci i to mi kažu ssd, strašno.
  • Tina
    24.11.2019 19:05
    Telekom prevare
    Telekom je slao poruke sa netačnim pozivom na broj. Novac im je legao na njihov žiro račun kako knjiže višak para? Ovo je pljačka gradjana pa gde upali. Većina će ponovo platiti već plaćeno. Zašto mediji ne objavljuju i zašto ako neko godinu dana ne plati oni tek sad isključuju?Zašto mediji ne upozore gradjana na veliku pljačku?
  • Darko
    21.11.2019 08:16
    Sramota za MTS
    Sletim sinoc u Srbiju,da pozovem suprugu da joj javim da sam sleteo a meni razgovori nisu omoguceni,nazovem operatera da ona meni kaze zbog ne placenog racuna za maj mesec,a sad novembar,ko koga ovde zajebava,posle pola godine oni navodno mene iskljuce,a svi racuni uredno placeni,njihov korisnik sam 10 gidina i nikad nisam zakasnio da platim racun,a ne da ne platim uopste,a sad nadji ti racun pre pola godine,sramota i katastrofa!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest