Menu 021

Telekom Srbija, neplaćeni računi: Čuvajte priznanice, nikad se ne zna

Nekim korisnicima je nedavno stigla opomena da plate račune za mobilne telefone ili će im biti isključena usluga. Neki tvrde da su račune platili, Telekom tvrdi suprotno, a ko je u pravu?
BBC 22.10.2019. | 15:37 > 16:00
sms
BBC
Da li vam je stigla ovakva poruka?

Da li ste 17. oktobra dobili SMS poruku od kompanije Telekom Srbije da u roku od pet dana izmirite dugovanja ili će vam biti isključena usluga odlaznog saobraćaja?

Ništa neuobičajeno - kada računi nisu plaćeni u predviđenom roku, usluge se ukidaju do plaćanja.

No, ovaj slučaj je „izuzetak koji ne potvrđuje pravilo" - ovakav SMS dobilo je mnogo korisnika koji tvrde da su račune uredno regulisali i da do sada nisu dobijali opomene za neplaćene obaveze.

„Opomene su dobili korisnici koji, prema evidenciji Telekoma Srbija imaju neizmirena dugovanja", navodi se u odgovoru koji je BBC na srpskom dobio od kompanije Telekom Srbija.

Petodnevni rok koji je Telekom Srbija dala korisnicima za izmirenje dugova - ističe danas.

Da li ste račune uredno plaćali i imate dokaz za to?

Ukoliko je odgovor potvrdan - zanemarite SMS - kaže Mladen Alfirović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

„Ako su potrošači uredno plaćali račune, jedino što možemo da im kažemo je da zanemare taj SMS sa instrukcijama za plaćanje jer se radi o nečemu što nije razjašnjeno", kaže on.

Oni koji nemaju priznanicu, poruku neće moći da zanemare, već su prepušteni odluci druge strane - u ovom slučaju Telekoma, objašnjava Alfirović.

Kome je stigao SMS?

Na adresu Nacionalne organizacije potrošača Srbije stigle su brojne žalbe korisnika usluga Telekoma s navodima da su račune plaćali redovno, a da im sada preti isključenje. Neki su se žalili Telekomu, a mnogi su nezadovoljstvo izrazili na Tviteru.

https://twitter.com/JovanLicina/status/1185198674663661568?s=20

https://twitter.com/KsenijaR032/status/1185593121129861120?s=20

https://twitter.com/bagraubica/status/1185231963260669953?s=20

Šansu za dokazivanjem imaju samo oni koji su sačuvali priznanice - bilo da je reč o isečku sa računa ili priznanici u pisanoj ili elektronskoj formi.

„Mi uvek savetujemo potrošačima da godinu dana čuvaju priznanice. Toliki je rok zastarevanja", kaže Alfirović.

https://twitter.com/iIwa/status/1185282672978989057?s=20

https://twitter.com/npejin/status/1185506697902727169?s=20

U prepisku se na Tviteru uključilo i Telekom, predlažući korisnicima da podnesu žalbe.

https://twitter.com/mts/status/1185492114819506177?s=20

https://twitter.com/Bojana80889635/status/1186046297402478592?s=20

Onima koji plaćaju onlajn je lakše, pošto priznanice imaju na nalozima banaka, a dobijaju ih i mejlom.

https://twitter.com/DjindjicMarija/status/1185569335080828928?s=20

https://twitter.com/Smizletina/status/1185522476408868869?s=20

Šta kaže Telekom?

U toj kompaniji kažu da su korisnici redovno i na vreme dobijali račune za usluge koje koriste i da je najveći broj - kao što je to i inače praksa - račune izmirivao redovno.

„Opomenama su obuhvaćeni samo korisnici koji nisu plaćali račune i pored činjenice da su ih redovno dobijali", dodaje se u odgovoru.

račun za mobilni
BBC
A da li vam je opomena stajala i na prethodnom računu?

Dok neki korisnici tvrde da je Telekom napravio grešku prilikom uvođenja novog sistema plaćanja, iz kompanije kažu da nije bilo nikakvog problema prilikom izmirivanja obaveza.

„Telekom Srbija je u prethodnom periodu sprovodio unapređenje sistema za praćenje i naplatu potraživanja od krajnjih korisnika. Implementacija novog sistema, nije se odnosila na nemogućnost plaćanja računa. Korisnici su mogli račune da izmiruju redovno i bez problema", navodi se u odgovoru Telekoma.

Prava građana

Alfirović objašnjava da oni koji su dobili SMS, a imaju potvrdu o plaćanju - mogu da se žale Telekomu ukoliko im telefoni budu isključeni.

On kaže i da su iz Telekoma bili u obavezi i da korisnicima naznače da imaju neizmirene obaveze na prethodnim računima.

„Zakon o zaštiti potrošača propisuje da je trgovac dužan da račune za pružene usluge dostavlja bez kašnjenja i u rokovima koji omogućavaju da ih potrošač plati u periodu od najviše mesec dana.

„Ovde se postavlja pitanje da li su računi uredno stizali, pa je onda stigla nekakva SMS poruka za zbirnim računom. Ukoliko su platili račune, nema osnova za plaćanje po instrukcijama iz poruke", kaže Alfirović.

mobilni telefon
Getty Images
Jeste li platili račun?

Alfirović kaže da bi u priču trebalo da se uključi i Tržišna inspekcija.

„Ako postoji bilo kakva sumnja u kršenje zakona, slučaj treba prijaviti Tržišnoj inspekciji uz prigovor sa dokazima da su računi plaćeni. Rok za odgovor je osam dana", kaže Alfirović.


Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

Autor: BBC News na srpskom
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Nenad
    25.10.2019 16:42
    Plaćeno, a stigla opomena
    Stigla mu poruka o dugu od 888 din, baš tog 17. oktobra. Ja uplatio ldmah, a posle u banci ustanocim da sam platio sve racune sa tim iznosom. Isto mi rekao i operater mts. Sad čekam da mi jave iz mts šta će biti sa mojim parama. Avansna uplata se, każu, ne vidi,jer zbog radova ne knjize uplate. A čekanje u redovima banke i mts poslovnice da dokażem njihovu gresku niko ne racuna.. Biće izgleda, pojeo vuk magarca.
  • Korisnik
    23.10.2019 10:26
    Ja problema sa Telekomom sada nemam. Na svakom računu koji dobijem piše da nemam prethodnih dugovanja.Račun dobijem preko meila,u banci imam e banking, pa tako plaćam račun za MTS, i za sve ostalo. Mada, što kaže narod ovde, dosta dugo portal mts nije radio, i uplate nisu mogle da se vide, zbog kako su mi odgovorili u meilu, "unapređivanja sistema". Problem sam imao sa MTS bankom, jer sam uzeo kredit preko njih, a uplate rata nisam mogao da vidim zbog neproknjižavanja jer sistem mts nije radio....Ostalo mi još do decembra ove godine da platim dve rate i miran sam...
  • Ivan
    23.10.2019 06:18
    Telekom se raspada.......
  • Lelekom
    23.10.2019 03:59
    Ko sa telekomom tikve sadi, o glavu mu se lupaju. Primera ima bezbroj. Probajte telenor.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest