Telekom Srbija, neplaćeni računi: Čuvajte priznanice, nikad se ne zna

Nekim korisnicima je nedavno stigla opomena da plate račune za mobilne telefone ili će im biti isključena usluga. Neki tvrde da su račune platili, Telekom tvrdi suprotno, a ko je u pravu?
sms
BBC
Da li vam je stigla ovakva poruka?

Da li ste 17. oktobra dobili SMS poruku od kompanije Telekom Srbije da u roku od pet dana izmirite dugovanja ili će vam biti isključena usluga odlaznog saobraćaja?

Ništa neuobičajeno - kada računi nisu plaćeni u predviđenom roku, usluge se ukidaju do plaćanja.

No, ovaj slučaj je „izuzetak koji ne potvrđuje pravilo" - ovakav SMS dobilo je mnogo korisnika koji tvrde da su račune uredno regulisali i da do sada nisu dobijali opomene za neplaćene obaveze.

„Opomene su dobili korisnici koji, prema evidenciji Telekoma Srbija imaju neizmirena dugovanja", navodi se u odgovoru koji je BBC na srpskom dobio od kompanije Telekom Srbija.

Petodnevni rok koji je Telekom Srbija dala korisnicima za izmirenje dugova - ističe danas.

Da li ste račune uredno plaćali i imate dokaz za to?

Ukoliko je odgovor potvrdan - zanemarite SMS - kaže Mladen Alfirović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

„Ako su potrošači uredno plaćali račune, jedino što možemo da im kažemo je da zanemare taj SMS sa instrukcijama za plaćanje jer se radi o nečemu što nije razjašnjeno", kaže on.

Oni koji nemaju priznanicu, poruku neće moći da zanemare, već su prepušteni odluci druge strane - u ovom slučaju Telekoma, objašnjava Alfirović.

Kome je stigao SMS?

Na adresu Nacionalne organizacije potrošača Srbije stigle su brojne žalbe korisnika usluga Telekoma s navodima da su račune plaćali redovno, a da im sada preti isključenje. Neki su se žalili Telekomu, a mnogi su nezadovoljstvo izrazili na Tviteru.

https://twitter.com/JovanLicina/status/1185198674663661568?s=20

https://twitter.com/KsenijaR032/status/1185593121129861120?s=20

https://twitter.com/bagraubica/status/1185231963260669953?s=20

Šansu za dokazivanjem imaju samo oni koji su sačuvali priznanice - bilo da je reč o isečku sa računa ili priznanici u pisanoj ili elektronskoj formi.

„Mi uvek savetujemo potrošačima da godinu dana čuvaju priznanice. Toliki je rok zastarevanja", kaže Alfirović.

https://twitter.com/iIwa/status/1185282672978989057?s=20

https://twitter.com/npejin/status/1185506697902727169?s=20

U prepisku se na Tviteru uključilo i Telekom, predlažući korisnicima da podnesu žalbe.

https://twitter.com/mts/status/1185492114819506177?s=20

https://twitter.com/Bojana80889635/status/1186046297402478592?s=20

Onima koji plaćaju onlajn je lakše, pošto priznanice imaju na nalozima banaka, a dobijaju ih i mejlom.

https://twitter.com/DjindjicMarija/status/1185569335080828928?s=20

https://twitter.com/Smizletina/status/1185522476408868869?s=20

Šta kaže Telekom?

U toj kompaniji kažu da su korisnici redovno i na vreme dobijali račune za usluge koje koriste i da je najveći broj - kao što je to i inače praksa - račune izmirivao redovno.

„Opomenama su obuhvaćeni samo korisnici koji nisu plaćali račune i pored činjenice da su ih redovno dobijali", dodaje se u odgovoru.

račun za mobilni
BBC
A da li vam je opomena stajala i na prethodnom računu?

Dok neki korisnici tvrde da je Telekom napravio grešku prilikom uvođenja novog sistema plaćanja, iz kompanije kažu da nije bilo nikakvog problema prilikom izmirivanja obaveza.

„Telekom Srbija je u prethodnom periodu sprovodio unapređenje sistema za praćenje i naplatu potraživanja od krajnjih korisnika. Implementacija novog sistema, nije se odnosila na nemogućnost plaćanja računa. Korisnici su mogli račune da izmiruju redovno i bez problema", navodi se u odgovoru Telekoma.

Prava građana

Alfirović objašnjava da oni koji su dobili SMS, a imaju potvrdu o plaćanju - mogu da se žale Telekomu ukoliko im telefoni budu isključeni.

On kaže i da su iz Telekoma bili u obavezi i da korisnicima naznače da imaju neizmirene obaveze na prethodnim računima.

„Zakon o zaštiti potrošača propisuje da je trgovac dužan da račune za pružene usluge dostavlja bez kašnjenja i u rokovima koji omogućavaju da ih potrošač plati u periodu od najviše mesec dana.

„Ovde se postavlja pitanje da li su računi uredno stizali, pa je onda stigla nekakva SMS poruka za zbirnim računom. Ukoliko su platili račune, nema osnova za plaćanje po instrukcijama iz poruke", kaže Alfirović.

mobilni telefon
Getty Images
Jeste li platili račun?

Alfirović kaže da bi u priču trebalo da se uključi i Tržišna inspekcija.

„Ako postoji bilo kakva sumnja u kršenje zakona, slučaj treba prijaviti Tržišnoj inspekciji uz prigovor sa dokazima da su računi plaćeni. Rok za odgovor je osam dana", kaže Alfirović.


Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

  • Radoslav

    13.01.2021 16:10
    Debili firme
    Kako vas kao firmu Telekom nije sramota?predao sam zahtev za prebacivanje fiksnog broja telefona u mestu Djurdjevo sa jedne ulice na drugu ulicu isti broj samo druga kuca I druga lokacija predao sam zahtev pismenim putem jos 04.11 2020g, za prenos broja I do dan danas niste mi prebacili broj mog fiksnog telefona.kakvi su to debili? od montera sto rade tu u telekomu? Stvarno neznam?Ali trebada vas je sramota sve vas I generalnog direktora I pomocnog direktora I menadzere I sve vas da vas je sramota kao firmu?TU, STO radiate! sramota?! EVO sad CE BITI 04.02.2021g,tacno 3,meseca kako CEKAM prebacivanje linije? SRAM DA vas Bude SVE u Telekomu?! Zasto TOLIKO DUGO?! JOS CEMO I sud voditi! Zasto mi NE prebacujete vise MOJU liniju u Djurdjevu?! EVO sad CE I treci MESEC kako CEKAM da mi prebacite broj sa ulice Nikole Tesle 40,u Djurdjevo na ulicu SOLUNSKIH DOBROVOLJACA BR 56/A u Djurdjevu? Sram da vas Bude vise?!KAO firmu Telekom I sve vas?! STA je vise sa brojem 021 29 38 515?sta je sa Tim brojem?! Zasto mi GA NE prebacujete vise? CEKAM od 04.11.2020godine?
  • Vera

    08.09.2020 21:23
    Telekom Prevare
    od 1972 godine redovno placeni racuni i sad Telekom sa svojim lazima da nas sramoti ,laze i otima posteno zaradjen novac za lazne dugove ?! Ne nece moci .
    Ministre Mali pokazite nam da nismo drzava banana i da pomoc koju ste nam dali nije posteno da dajemo za lazne dugove Telekomu .
    29 septembra 2019 sam uplatila akontaciju od rsd 3500- i vise puta informisala Telekom i poslala nalog Komercijalne banke ,gde imama racun ali ne vredi ..

    Danas 8.9.2020 na racunu mi prete da platim dug .od rsd 2600 ..Liniju nisu ukinuli ..TELEKOMU UCINI MI USLUGU UKINI LINIJU SA FIRMOM LOPOVA NECU VISE DA IMAM NISTA ...


  • mima

    25.08.2020 20:01
    mts
    fiksni telefon mi je iskljucen u avgustu 2020 zbog neplacenog novembarskog racuna 2019 a iskljucen je bez bilo kakve opomene-mislim da ce nadrljati jer ja imam dokaz o placenom tom racunu-bezobrazluk

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC

Da li se ukrajinski operativci bore protiv ruskog Vagnera u sudanskom ratu

Na internetu su se pojavili snimci na kojima se navodno vidi kako ukrajinski operativci saslušavaju ruske plaćenike u Sudanu, dok neki medijski izveštaji sugerišu da bi Ukrajina mogla da učestvuje u sudanskom građanskom ratu. Da li se Ukrajina bori protiv ruske grupe Vagner u Africi uprkos tekućem ratu na vlastitoj teritoriji?