Menu 021

Ikarbus kupuju Kinezi

Sredinom ove godine očekuje se privatizacija "Ikarbusa" iz Zemuna, a generalni direktor te fabrike koja se bavi proizvodnjom autobusa, Aleksandar Vićentić, kaže da će novi većinski vlasnik biti kineski Jinlong koji planira proširenje proizvodnje i na elektrovozila.
Info 09.01.2019. | 18:14 > 18:40
Ikarbus kupuju Kinezi
Foto: Pixabay
Naveo je da je proces privatizacije već počeo kroz Unapred pripremljeni plan reorganizacije, te da očekuje da će sredinom juna kineskom partneru biti prodato 51 odsto "Ikarbusa".
 
Vićentić je rekao da će država ostati vlasnik oko 26 odsto, a preostali deo biće u vlasništvu malih akcionara. Kaže da će kineski partner otkupiti i oko 9,5 milione evra duga "Ikarbusa".
 
"'Ikarbus' ne posluje baš sjajno od sredine 2018. Imamo posla, ali ne dovoljno. Trenutno radimo sedam autobusa za kupca u Mađarskoj, još dva autobusa za lokalne kupce, a radimo i velike remonte za GSP", rekao je Vićentić.
 
Naveo je da se za socijalni program, koji je sproveden pred kraj prošle godine, opredelilo oko 140 zaposlenih koji su dobili 200 evra po godini radnog staža, a da je u preduzeću ostalo 120 radnika: "Otišli su uglavnom stariji zaposleni. Uspeli smo da sačuvamo kompletan inženjerski kadar što je i nama i firmi koja nas kupuju najbitnije".
 
Za kineski Jinlong je rekao da je jedan od najvećih svetskih proizvođača baterija za elektro vozila, te da je veliki proizvođač elektro autobusa, elektro kamiona i elektro dostavnih vozila.
 
"Jinlong ima ozbiljne planove za 'Ikarbus'. Zadržaće postojeći proizvodni program i proširiće ga elektro vozilima koje planira najpre da ponudi zemljama Jugoistočne Evrope, a potom i ostalom delu Evrope", naveo je Vićentić.
 
"Ikarbus" je osnovan 1923. godine, kao prva fabrika aviona na Balkanu, da bi kasnije promenio delatnost. Prvi autobus u "Ikarbusu" proizveden je 1954. godine, po licenci austrijske firme "Saurer". Do sada je u toj fabrici proizvedeno više od 20.000 autobusa, od čega je znatan deo izvezen.
Autor: Tanjug
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Zivan
    09.01.2019 19:49
    Ne znam kako će se stvari sa Ikarbusom dalje odvijati. Ali zemunsku firmu može da spase samo neki odsti svetski proizvođač kakva je ovaj kineski. Odlično bi bilo da se Ikarbus preorijentiše na elektroautobuse...

KOMENTARI nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje autora komentara.

NEMAMO nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za izbor komentara koji će biti objavljeni i nemamo obavezu obrazlaganja odluka s tim u vezi.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje, koji sadrže pretnje, uvrede na rasnoj, verskoj i nacionalnoj osnovi, netoleranciju svake vrste, upućuju na nezakonit sadržaj ili predstavljaju osnov za utvrđivanje građanske odgovornosti. Neće biti objavljeni ni oni komentari koji su opsceni, pornografski ili klevetnički.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste, koji se odnose na uređivačku politiku i koji su napisani velikim slovima.

MOLIMO VAS, obratite pažnju na pravopis i gramatiku, prednost imaju komentari koji su napisani bez pravopisnih i gramatičkih grešaka.

OGRANIČENO je pisanje komentara na 1.500 karaktera.

PORTAL 021 zadržava pravo da bez prethodnog obaveštavanja, u svakom trenutku, ukloni ili onemogući pristup bilo kom sadržaju i nalogu po sopstvenomm nahođenju, za koji se utvrdi da predstavlja kršenje odredaba ili da je na drugi način štetan za 021.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Uslovi korišćenja Pošalji vest