Blagi pad prodaje novih automobila u EU

Broj novih, prvi put registrovanih automobila u EU od početka ove godine do kraja oktobra opao je za 0,7 odsto u poređenju s deset meseci 2018, saopštilo je danas u Briselu Udruženje autoindustrije Evrope (ACEA).
Blagi pad prodaje novih automobila u EU
Foto: Pixabay
Iako je potražnja u septembru i oktobru porasla širom EU, Nemačka (plus 3,4 odsto) je jedino veliko evropsko tržište koje je do sada ove godine beležilo rast. Za razliku od Nemačke, Španija (minus 6,3 odsto) i Velika Britanija (minus 2,9 odsto) su tržišta s najvećim smanjenjem broja prodatih novih automobila u EU za deset ovogodišnjih meseci.
 
ACEA računa da su se "gotovo oporavila" italijansko tržište (minus 0,8 odsto) i francusko (minus 0,3 odsto). Gledano po mesecu, u oktobru je tržište putničkih automobila u EU poraslo za 8,7 odsto u odnosu na oktobar 2018. i dostiglo 1.177.746 novoregistrovanih vozila. Međutim, taj mesečni skok je samo statistički, pošto je tog meseca prošle godine s kojim se poredi ovogodišnji oktobar, broj novih registrovanih automobila u EU bio opao za čak 7,3 odsto, te je osnova za poređenje niska.
 
Do pada prodaje novih automobila oktobra prošle godine je došlo jer je u EU tada stupila na snagu "Svetska usklađena procedura za testiranje lakih vozila" (The Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure, WLTP). To je nova "baterija laboratorijskih testova" za preciznije i strože merenje potrošnje goriva i zagađujućih izduvnih gasova putničkih automobila koje proizvođači iznose na tržište.
 
Kao rezultat zato statistički niske osnove iz oktobra prošle godine, skoro sve zemlje EU su oktobra ove godine objavile porast broja novih, prvi put registrovanih automobila, s izuzetkom Kipra i Velike Britanije gde je došlo da smanjenja.
 
Četiri od pet glavnih tržišta EU imala su oktobra statistički krupne dobitke: Nemačka (plus 12,7 odsto), Francuska (plus 8,7 odsto), Italija (plus 6,7 odsto) i Španija (plus 6,3 odsto), dok se u Velikoj Britaniji najviše smanjila prodaja automobila (minus 6,7 odsto). Među članicama EU na jugoistoku Evrope i u okolini, za deset meseci ove godine je najviše novih automobila registrovano u Rumuniji (134.698, rast 18,9 odsto).
 
Slede Mađarska (127.549 automobila, rast 10,4 odsto), Grčka (100.048 automobila, rast 9,7 odsto), Slovenija (61.568 automobila, što je pad od 3,8 odsto u odnosu na deset meseci 2018.), Hrvatska (55.457 automobila, rast 2,6 odsto) i Bugarska gde je za deset meseci ove godine broj novih prvi put registrovanih automobila bio 29.692, što je 2,4 odsto više u odnosu na deset meseci 2018. godine.
 
Na tržištu EU je i dalje najjača "Grupa Folksvagen" sa svojih osam robnih marki automobila (VW, Škoda, Audi, Seat, Porše, Bentli, Lamborgini, Bugati) koja je za deset ovogodišnjih meseci imala tržišni udeo od 24,4 odsto i prodala 3.154.784 automobila, uz rast od 0,9 odsto. Slede "Grupa PSA" (Pežo, Opel, Voksol, Sitroen, DS) s tržišnim udelom od 16,3 odsto i 2.107.865 prodatih automobila i "Grupa Reno" (Reno, Dačia, Lada, Alpen udeo 10,6 odsto, 1.366.666 automobila).
 
Jednocifreni udeo na tržištu EU po prodaji novih automobila za deset ovogodišnjih meseci imali su grupe "Hjundai" i BMW, zatim "Dajmler", "Ford", "Grupa FCA" i "Tojota", a udeo na tržištu manji od pet odsto su imali "Nisan", "Volvo", "Mazda", "Jaguar-Lend Rover", "Micubiši" i "Honda".
 
"Grupa FIAT-Krajsler, FCA" (Fiat, Džip, Lanča/Krajsler, Alfa Romeo, Dodž, Maserati) koja u Kragujevcu proizvodi "fiat 500L", na tržištu EU je za deset ovogodišnjih meseci imala udeo od 6,1 odsto i prodala 794.347 automobila, što je za 9,2 odsto manje nego u istom razdoblju 2018. godine.
  • Milanko

    20.11.2019 14:32
    Pada i padace
    Dosta je opala prodaja novih automobila u EU jer su vec nekoliko godina bas podigli cene. Ima vec hibridnih i elektricnih a oni dizu cene ovih standardnih. Kakva logika.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija