EU daje pomoć za razvoj seoskog turizma u Srbiji, konkurs u toku

Ministarstvo poljoprivrede Srbije saopštilo je da je objavljen prvi javni poziv za sredstva iz programa EU IPARD Mera 7, kojom je predviđena pomoć za razvoj seoskog turizma od 20 miliona evra, odnosno 2,3 milijarde dinara.
EU daje pomoć za razvoj seoskog turizma u Srbiji, konkurs u toku
Foto: Pixabay
IPARD Mera 7 ima za cilj podsticanje bavljenja nepoljoprivrednim aktivnostima na selu i akreditovana je krajem marta ove godine, arok za podnošenje zahteva je od 1. jula do 1. oktobra, objavljeno je u biltenu "IPARD na dlanu" Ministarstva poljoprivrede. Navedeno je i je krajem maja usvojen je Pravilnik o IPARD podsticajima za diverzifikaciju poljoprivrednih gazdinstava i razvoj poslovanja, kojim su bliže utvrđeni korisnici, uslovi i dokumentacija potrebna za ostvarivanje prava na IPARD podsticaje.
 
Ugostitelji koji žele da unaprede svoju turističku ponudu ili tek započnu bavljenje ovom delatnošću u ruralnim područjima Srbije, na ovaj način moći će da dobiju podršku u okviru IPARD Mere 7. Korisnici ove meru mogu biti fizička lica, preduzetnici i mikro i mala privredna društva. 
 
Za jedan projekat, koji može biti sačinjen od više različitih investicija, korisnici IPARD Mere 7 će iz IPARD fonda moći da povrate i do 65 odsto iznosa investicije i tako ostvare podršku između 5.000 i 300.000 evra po projektu. 
 
Investicije koje su prihvatljive su raznolike i odnose se na sve od izgradnje i rekonstrukcije objekata za smeštaj do pejzažnog uređenja dvorišta, izgradnje terena za rekreaciju, prostora za degustaciju i prodaju hrane i pića, nabavku bicikala, izradu veb-sajta za prikaz turističke ponude, nabavku opreme za proizvodnju energije iz obnovljivih izvora. Navedeno je da je izrada vodiča za korisnike IPARD Mere 7 u elektronskoj i papirnoj formi u toku.
 
Ovaj vodič će na razumljiv način prikazati korisnicima korake koje treba da preduzmu na putu do IPARD podsticaja za Meru 7 i omogućiti im da se bolje pripreme za podnošenje zahteva. Najavljeno je da će biti organizovane i radionice u prostorijama Upravljačkog tela, na kojima će svi zainteresovani moći da dobiju odgovore od Upravljačkog tela, IPARD Agencije i turističke inspekcije.
 
Korisnik sredstava IPARD-a ne mora da ima prebivalište u ruralnom području, već može da ima prebivalište na bilo kom delu teritorije Srbije, ali mesto investicije mora biti u ruralnom području. Podnosilac zahteva ne mora, ali može, biti lice koje se već bavi pružanjem usluge smeštaja u ugostiteljskom objektu.
 
Uz pomoć IPARD Mere 7 moguće je investirati u bilo koji tip ugostiteljskog objekta za smeštaj koji se kategoriše, tako da nije obavezno imati seosko turističko domaćinstvo.
  • veronika

    09.06.2020 20:21
    Za seoska gazdinstva?
    “Korisnik sredstava IPARD-a ne mora da ima prebivalište u ruralnom području, već može da ima prebivalište na bilo kom delu teritorije Srbije.”…Odlično, Dodik I njemu slični će moći potraživati sredstva iz ovog fonda!
    Bilo bi interesantno I sigurna sam I poučno, pročešljati liste do sada dodeljenih kredita za poljoprivrednike.
    Mnogi bi se iznenadili koliko naši političari volu zemlju.
  • cveće

    09.06.2020 19:35
    pejzažna arhitektura
    Evropa i "pomoć ". Tako su se ovde stekli i Rusi i Kinezi i Arapi, jer Evropa "pomaže". E sad kad im je Kina na pragu, oni opet "pomažu".

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Titkok će otpustiti veliki broj radnika

Kompanija Tiktok planira da otpusti veliki broj radnika širom sveta, a otpuštanja će posebno pogoditi timove koje se bave korisničkom podrškom i komunikacijom, kao i sadržajem i marketingom.

Stari su budućnost sveta

Nesporno je da je 21. vek doba tehnologija i veštačke inteligencije, nešto o čemu stariji imaju samo osnovne predstave.