Roba koja stiže iz Kine u Srbiju mogla bi da poskupi zbog veće cene transporta

Proizvodi koji u Srbiju stižu iz Kine najverovatnije će poskupeti, jer je cena transporta drastično porasla i tri puta je viša u odnosu na isti period lane.
Roba koja stiže iz Kine u Srbiju mogla bi da poskupi zbog veće cene transporta
Foto: Pixabay
Informativne agencije javljaju da su pandemija i neujednačen globalni ekonomski rast doveli do problema sa nedostatkom kontejnera prvo u Aziji, ali su pogođeni i drugi delovi sveta.
 
U Kini kompanije nedeljama čekaju kontejnere za isporuku robe plaćajući visoke stope naknada, što je uzrokovalo veliki rast troškova dostave. To utiče na sve firme koje treba da isporuče robu iz te zemlje, ali posebno na one koje se bave onlajn trgovinom i potrošače koji mogu snositi teret većih troškova.
 
Kritičan nedostatak brodskih kontejnera doveo je do ovog skoka, kao i kašnjenja isporuka iz te zemlje. U kolikom procentu će se to odraziti na cenu kineske robe u maloprodaji? 
 
Vlasnici prodavnica kineske robe u Srbiji kažu da sve zavisi od trgovaca na veliko.
 
"Još nismo kupovali robu koja je stigla skupljim kontejnerima. Ne znamo šta će biti, sve zavisi od ponašanja veleprodavaca. Ako oni podignu cene, onda ćemo i mi", ističu za "Novosti" u jednoj kineskoj robnoj kući.
 
Miroslav Mihić, iz kompanije koja se bavi posredovanjem u pronalaženju i slanju robe iz Kine, ocenjuje da će potrošači sigurno morati skuplje da plaćaju proizvode koji dolaze iz te zemlje, ukoliko ova situacija potraje.
 
"Cena transporta iz Kine je viša prema celom svetu, a ne samo prema našoj zemlji, a referentni podaci sa sajta FBX, koji prati indeks kontejnerskog prevoza, pokazuju da je on sada tri puta skuplji u poređenju sa istim periodom lane i da je stigao do skoro 6.000 dolara po kontejneru", navodi Mihić.
 
Kada transport poskupi, neko mora da snosi te troškove. To mogu da budu dobavljači, trgovci ili potrošači. U nekim situacijama taj teret podnesu prodavci na veliko i malo, tako što smanje svoje marže kako bi zadržali kupce.
 
Međutim, manja preduzeća neće moći taj trošak da izdrže. Na kraju, firme će odlučivati šta je za njih najbolje.
 
Cena transporta je skočila, jer, kako Mihić objašnjava, nema kontejnera.
 
"Kina proizvodi i izvozi robu koja odlazi u kontejnerima, ali oni se ne vraćaju, jer ostali deo sveta nema toliki plasman na tržište te zemlje, i tako je došlo do poteškoća", kaže sagovornik Novosti.
 
Mark Jeger, izvršni direktor kompanije Redvud lodžistiks, navodi da su u poređenju sa martom prošle godine, cene kontejnerskog transporta iz Kine za Evropu i SAD porasle za 300 odsto. On ističe da spot-cene idu približno i do 6.000 dolara po kontejneru, u odnosu na uobičajenu tarifu od 1.200 dolara.
  • AliExpress

    02.02.2021 08:42
    Od juna ne možemo da kupujemo normalno sa Aliexpresa a naša vajna pošta se ne oglašava kao ni Sijev veliki brat. Ima li vesti šta se radi da se to ispravi ili ste prezauzeti podizanjem cena i poreza?
  • Bobby

    01.02.2021 20:13
    Ordinarna laž
    Могу само да кажем, јер имам део породице у једној земљи на северу Европе, да цена транспорта из Кине за ту земљу су значајно ниже. А многи говоре да је разлика на штету Србије и када се упореди са Хрватском. Укратко, поскупљење трошкова транспорта за Србију нема везе ни са каквим поскупљењем некаквог контејнерског транспорта, већ са лоповлуком у поштама Србије.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Bernar Arno najbogatiji na svetu

Francuski biznismen Bernar Arno, koji ima kontrolni paket akcija u holdingu LVMH, vodećem svetskom proizvođaču luksuzne robe, nalazi se na prvom mestu na rang listi najbogatijih ljudi sveta.