Dobro je znati: Odgovori na pet pitanja o Kreditnom birou

Svi koji apliciraju za kredit mahom znaju da je Kreditni biro jedan od ključnih "koraka" pri odobrenju svakog kredita.
Dobro je znati: Odgovori na pet pitanja o Kreditnom birou
Foto: Pixabay
Bez obzira da li se radi o keš kreditu, kreditu za refinansiranje ili stambenom kreditu, Kreditni biro daće konačnu reč o vašoj kreditnoj (ne)sposobnosti. Kreditni biro čuva sve naše kreditne transakcije u prethodne tri godine.
Portal Kamatica donosi pet odgovora na pet važnih pitanja o Kreditnom birou.
Šta je docnja u Kreditnom birou?
 
Neuredan Kreditni biro, tačnije kašnjenje u izmirivanju obaveza građana predstavlja dospelu, a neizmirenu obavezu od 60 i više dana. Kašnjenje po kreditu nastaje kada fizičko lice ne izmiri dospelu ratu po osnovu kredita u roku od 60 dana, računajući od dana dospeća rate. Takođe, kao docnja će biti ubeležena i situacija kada nedozvoljeno prekoračenje po tekućem računu ne izmiri u pomenutom roku, računajući od dana nastanka nedozvoljenog prekoračenja.
 
Koliko su ažurni podaci o fizičkim licima?
 
Izuzetno. Podaci za fizička lica se ažuriraju na dnevnom nivou. Dakle, sve što ima veze sa novim kreditima, otplatama postojećih kredita, gašenju računa, izmirenju dugovanja, ažurira se u toku istog dana, a u izveštaju iz Kreditnog biroa svaka promena će biti prikazana već sutradan.
 
Ko može da promeni podatak iz izveštaja?
 
Podatak u izveštaju Kreditnog biroa može da promeni samo banka odnosno drugi pružalac usluge koji je takav podatak uneo u KB.
 
Ko je odgovoran za tačnost podataka u izveštajima?
 
Za tačnost podataka iz KB-a su odgovorne banke, lizing kompanije i drugi pružaoci usluga koji su te podatke dostavili.
 
Koja prava imaju građani u slučaju da banka ili lizing kompanija ne ispravi pogrešan podatak?
 
Na osnovu Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga, fizička lica treba da upute pisani prigovor banci ili lizing kompaniji. Ukoliko banka ili lizing kompanija odgovori negativno ili ne odgovori u roku od 15 dana, građani mogu da se obrate Narodnoj banci Srbije - Centru za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga.

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija