Veličković: Prelazak na ekološka goriva u Srbiji će se odvijati dosta sporije
Obaveza uvođenja klimatski neutralnog goriva u Evropskoj uniji će otvoriti pitanja od velike važnosti za automobilsku industriju, ali će se kod nas te promene odvijati dosta sporije.
Foto: Pixabay
Prema Zakonu EU prekida se prodaja automobila sa emisijom ugljen-dioksida (CO2) unutar Evropske unije od 2035. godine, a Petar Veličković sa portala Polovni automobili smatra da će se ovaj proces sporije odvijati zbog kupovne moći stanovništva.
"Evropska unija je praktično u poslednjem momentu dozvolila proizvodnju vozila sa SUS motorima, koja bi koristila ekološko gorivo od 2035. godine. To je klimatski neutralno gorivo, ukoliko se proizvede od obnovljivih izvora energije. Ovom promenom otvoriće se neka nova pitanja od velike važnosti za automobilsku industriju", rekao je Veličković za Tanjug.
Kako je naveo, postavlja se pitanje koliko će koštati litar takvog goriva.
"Dok neke procene govore da cena ne bi trebalo da prelazi dva evra po litru, drugi smatraju da bi litar mogao da košta čak osam evra. Postoji i pitanje ko će i na koji način kontrolisati da li je vozač sipao sintetičko gorivo na pumpi ili običan benzin ili dizel, jer radi se zapravo o gorivima sa vrlo sličnim svojstvima, koja su proizvedena na drugačiji način", kaže Veličković.
Ipak, kaže on, već sada je jasno da će se kod nas promene odvijati znatno sporije.
"Pre svega, mi imamo ogromnu razliku u prodaji novih i polovnih automobila. Prošle godine je prodato 22.785 novih vozila, dok je prvi put registrovano preko 132.000 polovnjaka iz uvoza, što nam dosta govori o kupovnoj moći našeg stanovništva. Naš vozni park je u proseku star više od 17 godina, tako da će prelazak na ekološki prihvatljivija vozila trajati godinama", kaže Veličković.
On smatra da svakako ohrabruje to što raste interesovanje za ekološki prihvatljive automobile, što pokazuje i statistika portala.
"Prošle godine su hibridi činili 17 odsto ukupne prodaje novih vozila. U 2021. godini hibridi su činili 12 odsto tržišta, a u 2020. to je bilo svega šest odsto. Dobra je stvar i što država pokušava da stimuliše vozače da kupuju ekološka vozila", kaže Veličković.
Ministri energetike zemalja članica Evropske unije su odobrili zakon prema kojem se prekida prodaja automobila sa emisijom ugljen-dioksida (CO2) unutar Evropske unije od 2035. godine, nakon što je Nemačka dobila izuzeće za automobile koji koriste e-goriva, preneo je ranije Rojters. Kako navode, novi automobili prodati od 2035. godine moraju da imaju nultu emisiju CO2, a oni koji budu prodavani od 2030. do 2035. moraju da imaju najmanje 55 odsto nižu emisiju u odnosu na one iz 2021. godine.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija
Đedović Handanović: Sutra ili prekosutra odgovor SAD o NIS-u
23.11.2025.•
2
Ministarka rudarstva i energetike Dubravka Đedović Handanović izjavila je da se sutra ili prekosutra očekuje odgovor SAD povodom rada Naftne industrije Srbije.
Čak i strani investitori poručuju da je Srbiji potrebno više domaćih ulaganja
23.11.2025.•
4
Savet stranih investitora preporučuje Srbiji da joj je, pored privlačenja stranih investicija, potreban što veći broj domaćih investitora, posebno kroz uključivanje malih i srednjih preduzeća u globalne lance vrednosti.
Šta su sekundarne sankcije koje je Tabaković "shvatila veoma ozbiljno": Na koga bi uticale
23.11.2025.•
8
Prvo priznanje da američka Kancelarija za kontrolu inostrane imovine (OFAC) ozbiljno preti uvođenjem sekundarnih sankcija stiglo je iz Narodne banke Srbije.
NBS radila analizu: Šta bi se dogodilo ako ne bi bilo brzog i lakog rešenja za NIS?
23.11.2025.•
10
Od toga da li će i koliko brzo biti pronađeno rešenje za pitanje ruskog vlasništva u NIS-u i sankcija SAD prema toj kompaniji zavise i kretanje inflacije i privredni rast Srbije u sledećoj godini.
Povlačenje NIS-a sa listinga Beogradske berze "izazvalo bi krah akcionarstva"
23.11.2025.•
5
Povlačenje Naftne industrije Srbije sa listinga Beogradske berze najverovatnije bi pokrenulo potpuni krah akcionarstva u Srbiji, ocenio je profesor na Ekonomskom fakultetu u Kragujevcu Dragan Stojković.
Oksfam: Uvećano bogatstvo milijardera iz zemalja G20, dostiglo 15,6 biliona dolara
22.11.2025.•
1
Bogatstvo milijardera iz zemalja G20 u proteklih godinu dana uvećano je za 16,5 odsto i dostiglo je 15,6 biliona dolara, podaci su međunarodne dobrotvorne i humanitarne organizacije Oksfam.
Bivši premijer Bugarske: Rešenje za NIS je kristalno jasno; Vučić: Ja ne želim neprijateljsko preuzimanje
22.11.2025.•
64
Bivši premijer Bugarske Kiril Petkov ocenio je da je rešenje za Naftnu industriju Srbije (NIS) "kristalno jasno".
Fiskalni savet: Izvršna vlast ima prevelika ovlašćenja da tokom godine menja fiskalnu politiku
22.11.2025.•
1
Predloženi budžet Srbije za 2026. godinu je fiskalno održiv i načelno kredibilan, ali ima i neke ozbiljne hronične mane, između ostalog, nedovoljnu transparentnost, ocenio je Fiskalni savet.
Glamočić: Suština sajma "Vinska vizija Otvorenog Balkana" u regionalnoj saradnji
22.11.2025.•
2
Ministar poljoprivrede Dragan Glamočić kaže da će sajam "Vinska vizija Otvorenog Balkana" ove godine okupiti više od 600 izlagača i da je njegova suština u regionalnoj saradnji.
Lagard: Članice evrozone da bolje kombinuju smanjenje duga sa investicijama
22.11.2025.•
0
Predsednica Evropske centralne banke (ECB) Kristin Lagard pozvala je zemlje članice evrozone da bolje kombinuju smanjenje duga sa produktivnim investicijama.
Vučić: Bez licence rafinerija staje, pregovori sa SAD o NIS-u u toku
22.11.2025.•
9
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da je u petak razgovarao sa Amerikancima o Naftnoj industriji Srbije i da će danas ponovo razgovarati.
Ruska nafta zaglavljena na moru
21.11.2025.•
4
Približno 48 miliona barela ruske nafte ostalo je zaglavljeno na moru zbog početka primene američkih sankcija protiv Rosnjefta i Lukoila.
EU odobrila prodaju "Iveka" indijskom "Tata motorsu"
21.11.2025.•
0
Evropska komisija je objavila da je odobrila prodaju italijanskog proizvođača kamiona i autobusa "Iveko" iz Torina "Tata motorsu", najvećem poizvođaču komercijalnih vozila u Indiji s najvećim tržišnim udelom u Aziji.
Cena litre dizela porasla za 12 dinara za samo mesec dana
21.11.2025.•
31
Gorivo u Srbiji je ponovo poskupelo.
Stručnjak: ADNOC bi bio dobar partner za NIS
21.11.2025.•
6
Stručnjak za energetiku Željko Marković izjavio je da su najbolji partneri za Naftnu industriju Srbijeone naftne kompanije koje imaju najveći promet i koje mogu najbolje da rade sa NIS, kao što je ADNOC iz Abu Dabija.
Šta bi prodaja ruskog dela NIS-a Emiratima značila za Srbiju: "Situacija kao skrojena za njih"
20.11.2025.•
21
Mediji kao potencijalnog kupca ruskog udela u Naftnoj industriji Srbije (NIS) spominju kompaniju ADNOC iz Emirata.
Dolazak kineskog proizvođača automobila u Srbiju: Šansa koja bi morala da se iskoristi
20.11.2025.•
26
Kinezi nevolje često doživljavaju kao priliku za dodatni iskorak i baš u susretu sa problemima iznalaze inovativna rešenja za duži rok.
Rusi jesu voljni da prodaju svoj deo NIS-a, ali će teško do novca zbog sankcija: Imaju više opcija
20.11.2025.•
17
Ruski vlasnici su pristali da prodaju svoj deo vlasništva u NIS-U, ali se nameće novo pitanje da li će Rusi moći da zaokruže transakciju zbog aktuelnih američkih i evropskih finansijskih sankcija.
Stižu rešenja za porez na oružje - i to izmenjen
20.11.2025.•
10
Poreska uprava saopštila je da je odredila nove iznose poreza na oružje za 2025. godinu, a nakon obrade podataka iz Ministarstva unutrašnjih poslova.
Dvojica srpskih preduzetnika preuzimaju Imlek
20.11.2025.•
16
Kompanija "Imlek" saopštila je da su investicioni holding preduzetnika Andreja Jovanovića, "AJFH", i aktuelni generalni direktor "Imleka" Bojan Radun potpisali sporazum o zajedničkoj kupovini "Imleka".
Ekonomista Drašković: Najava Rusa da prodaju svoj deo u NIS-u ne znači da je kriza prošla
20.11.2025.•
9
Ekonomista Božo Drašković ocenio je da prodaja većinskog dela Naftne industrije Srbije (NIS) trećoj strani ne znači da je energetska kriza rešena.
Komentari 4
Mićo
Zemlja čudesa
elektricni trotinet
05.04.2023 • 12:46
Pa naravno da će ići sporo. Ko bi još hteo da se odrekne akcize od 300 miliona % zarad životne sredine i kvaliteta života građana?
Pa mozda onaj ko voli decu vise nego svoje debelo d.pe? Mozda?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar