Kada se tome doda i to da 37 odsto potrošača kupuje isklјučivo na akcijama, dolazi se do zaklјučka da sami trgovinski lanci zaista ulaze u krizu profita, navodi se u odgovorima Privredna komore Srbije (PKS) koji su dostavljeni
Novoj ekonomiji.
Načelno rast maloprodajnih cena u najvećoj meri potiče od visokih troškova proizvodnje, odnosno visoke cene inputa u proizvodnji i niske ekonomija obima, navela je Tijana Maljković, ispred Udruženja za trgovinu PKS.
"Sektor maloprodaje beleži značajan rast operativnih troškova poslovanja: povećanje troškova usluga proizvođača i uvoznika, distributera i naknada zarada za zaposlene (samo u ovoj godini od 30-39 odsto), logistike, energenata (prevashodno struje kao i gasa) koje konstantno rastu, zakupa objekata, povećanje troškova otplate kredita kod komercijalnih banaka", rekla je ona.
Cene dobavlјača od početka godine porasle su za 20-40 odsto, a ukupni operativni troškovi trgovaca porasli su za 21 odsto u istom periodu.
"Prema podacima nadležnih institucija prosečna bruto marža kod najvećih maloprodajnih trgovinskih lanaca iznosi 14,6 odsto, a kod ostalih privrednih subjekata nema značajnijih razlika u pogledu prosečne bruto marže niti se povećavala od početka godine", navodi Tijana Maljković.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 14
Autonomaš
Autonomaš
Katarina
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar