Kupovna moć potrošača u Srbiji u padu: Više od trećine kupuje isključivo na akcijama

Iako je broj akcijskih ponuda u trgovinskim lancima povećan za pet do 10 odsto u odnosu na prošlu godinu, beleži se pad kupovine potrošača od 6,1 odsto.
Kupovna moć potrošača u Srbiji u padu: Više od trećine kupuje isključivo na akcijama
Foto: Pixabay
Kada se tome doda i to da 37 odsto potrošača kupuje isklјučivo na akcijama, dolazi se do zaklјučka da sami trgovinski lanci zaista ulaze u krizu profita, navodi se u odgovorima Privredna komore Srbije (PKS) koji su dostavljeni Novoj ekonomiji.
Načelno rast maloprodajnih cena u najvećoj meri potiče od visokih troškova proizvodnje, odnosno visoke cene inputa u proizvodnji i niske ekonomija obima, navela je Tijana Maljković, ispred Udruženja za trgovinu PKS.
"Sektor maloprodaje beleži značajan rast operativnih troškova poslovanja: povećanje troškova usluga proizvođača i uvoznika, distributera i naknada zarada za zaposlene (samo u ovoj godini od 30-39 odsto), logistike, energenata (prevashodno struje kao i gasa) koje konstantno rastu, zakupa objekata, povećanje troškova otplate kredita kod komercijalnih banaka", rekla je ona.
 
Cene dobavlјača od početka godine porasle su za 20-40 odsto, a ukupni operativni troškovi trgovaca porasli su za 21 odsto u istom periodu.
 
"Prema podacima nadležnih institucija prosečna bruto marža kod najvećih maloprodajnih trgovinskih lanaca iznosi 14,6 odsto, a kod ostalih privrednih subjekata nema značajnijih razlika u pogledu prosečne bruto marže niti se povećavala od početka godine", navodi Tijana Maljković.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • Autonomaš

    13.10.2023 16:01
    Dodatak
    Zaboravih, insalatisimu Rio mare u Hrvatskoj na akciji možete kupiti ispod 2e.
  • Autonomaš

    13.10.2023 15:53
    Marže
    Ako govorimo o bruto maržama izrečeni podatak je čista laž. Radio sam sa velikim sistemima i znam da nabavnu cenu većine artikala maržiraju sa 25%. Na to još idu kvartalni i godišnji bonoteti. Troškove ulistavanja kao i troškove akcija da ne pominjemo. Što se tiče akcija, cene u toku akcija su približne realnim. Kao dokaz, pogledajte cene insalatisima Rio mare. U svim velikim sistemima redovna cena je oko 600,00 dinara, a na akcijama 300,00 pa i niže. Isti je slučaj i sa "Nectar" voćne kapi. "Maxi" je na akciji prodavao dinju umesto 140,00 koja je redovna cena za 70,00 (50%) popusta kada ste je mogli kupiti na pijaci za 60,00 din. I tako dalje, samo pošteno pa ko koga...
  • Katarina

    13.10.2023 14:19
    Jako mnogo njih jedva preživljava. Samo mi nije jasno kako ovi što primaju socijalu (mislim na one što su došli i množe se kao amebe) imaju i za skutere, aute...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Proizvođač leka Ozempik ukida 9.000 radnih mesta

Danska farmaceutska kompanija Novo Nordisk, matična kompanija leka Ozempik za dijabetičare, saopštila je da će ukinuti 9.000 radnih mesta širom sveta, što predstavlja više od 11 odsto njenog platnog spiska.