Sva tri mobilna operatora istovremeno dižu cene, pravo potrošača na raskid ugovora - besmisleno

Operatori mobilne telefonije mts i Yettel povećali su cene od 1. marta, a A1 je najavio poskupljenje usluga od 1. aprila.
Sva tri mobilna operatora istovremeno dižu cene, pravo potrošača na raskid ugovora - besmisleno
Foto: Pixabay
Za korisnike usluga prve dve kompanije, rok za raskid ugovora, ukoliko korisnici ne žele da plaćaju više, istekao je upravo 1. marta, pošto su krajem januara obavestili korisnike, iako mnogi to obaveštenje nisu videli.
 
Neki korisnici mts su iznenađeni, a neki tvrde da su dobili SMS.
 
Korisnici Yettel-a se žale da nisu ni primetili obaveštenje koje je sitnim slovima odštampano na prošlomesečnim računima.
Korisnici usluga A1 imaju 30 dana na raspolaganju da raskinu ugovore bez naknade, ako ne pristaju na poskupljenje.
 
Međutim, ovo simultano poskupljenje sva tri operatora u kratkom roku čini pravo potrošača da raskinu ugovor bez naknade, ukoliko se ne slažu sa novom cenom, koje im garantuje Zakon o elektronskim komunikacijama - besmislenim, piše Danas.
Naime, u teoriji, ako potrošaču ne odgovara promena cene koju ima u ugovoru, on bi mogao za poskupljenje da kazni kompaniju odlaskom kod drugog opratora. Ali kada sva tri poskupe, šta onda?
 
Jovan Ristić iz Udruženja potrošača Efektiva ocenjuje da ovakvo ponašanje operatora ukazuje da naše telekomunikaciono tržište nije pravo tržište.
 
"Nema validnih razloga za poskupljenje. Oni se pozivaju na inflaciju, ali nama inflacija pada, država se svim silama trudi da je obori. Posebno nema validnih razloga da se ta poskupljenja dese istovremeno. Mislim da bi Komisija za zaštitu konkurencije trebalo da se pozabavi ovime. Ovo je simulacija tržišta", napominje on za Danas.
 
Ističe i da je ovo razlog zašto treba imati i četvrtog mobilnog operatora.
 
Ristić ističe i da neki operatori imaju praksu odugovlačenja kada korisnik hoće da raskine ugovor.
 
"Govore ljudima kako treba kompanija da dozvoli da se ugovor raskine, da mora da se čeka na to. Građani treba da znaju da raskid ugovora nastaje u trenutku kada potrošač izjavi raskid. Nema šta kompanija da odobrava. Jedino može da se za raskid plaća naknada štete i u tom slučaju treba operatori da predoče korisnicima koliko će to da ih košta, pa oni da odluče da li hoće ili neće da raskidaju. Pošto ljudi uglavnom idu u poslovnice, pa im tamo govore kako ne mogu odmah da raskinu ugovor, najbolje da pošalju poštom zahtev za raskidom ugovora", savetuje Ristić.
 
On kaže da kada je donet Zakon o elektronskim komunikacijama, to je rađeno netransparentno, na sve načine se pokušala izbeći javna rasprava i kao rezultat nijedno udruženje potrošača nije učestvovalo u njegovoj izradi.
 
"U avgustu 2021. godine održana je ta javna rasprava koja je trajala jedan dan. Nigde nije bilo poziva za nju, a to znam jer sam tražio tu informaciju. Na kraju su tu učestvovali samo predstavnici operatora. Da jeste bio neko, sigurno bi se pobunio protiv toga da kreditni biro registruje obaveze prema telekomunikacionim kompanijama, što je prošlo u zakon", napominje on.
Ristić ističe da treba mobilnim operatorima zabraniti da menjaju uslove ugovora na određeno.
 
"Ovako, ako mogu ugovor na određeno da menjaju, kakva je razlika između ugovora na određeno i neodređeno", pita se on uz napomenu da ovakva istovremena poskupljenja obesmišljavaju pravo potrošača da raskine ugovor.
  • Nis

    14.03.2024 21:41
    Prekid interneta
    Bez objašnjenja i pored uredne prijave kvara više id 5 (pet) sati smo bez interneta i bez mogucnosti gledanja TV programa prvom prilikom zbog ugovorne obaveze otkazujemo mts tv, internet i br tel zbog njihove bahatosti i neodgovornosti
  • Ja

    05.03.2024 09:35
    Cena interneta na veliko pada iz godine u godinu, cena terabajta je sada niza nego nekada megabajta a cene interneta preko mobilnog rastu... uz to rastu i razgovori (minuti), skracuje se broj besplatnih minuta ... nekada sam mesecno palcao 600 dinara sada placam 1300, plata mi naravno nije udvostrucena, evro je jos uvek ispod 120 din. Za poskupljenje hrane jos koliko toliko 'pije vodu' jer su poskupeli i inputi - cena hrane za stoku, cena zitarica itd.
    Sta je operaterima poskupelo ?
  • Milos

    04.03.2024 19:20
    Yetel
    Kazu da su obavestili sve korisnike preko aplikacije. Mnogi njudi nisu ni znali jer nemaju aplikaciju. Prvi ja bih raskinuo ugovor da sam znao. Tako su uradili pre neku god pa sad opet. I ko stiti gradjane od ovakvih lopovi. .

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija