Zamke niskih cena u prodavnicama: Kako razlikovati rasprodaju od sezonskog sniženja

Prošle nedelje počela je i zvanično letnja rasprodaja u većini butika.
Zamke niskih cena u prodavnicama: Kako razlikovati rasprodaju od sezonskog sniženja
Foto: Pixabay
Trgovci su dočekali spremno, izlozi su izlepljeni natpisima o popustima i to do 70 odsto.
 
Marko Dragić iz Nacionalene organizacije potrošača i Dušan Uzelac sa portala Kamatica govorili su za RTS o trikovima trgovaca, zamkama u koje potrošači mogu da upadu i kako da spremimo naš budžet za sezonska sniženja.
Dragić navodi da postoje dva sezonska sniženja, jedno je letnje od 15. jula do 15. avgusta, a drugo zimsko od 15. decembra do 15. januara.
 
"U letnjem sezonskom sniženju isključivo treba da se nađe letnja garderoba, ako tu postoji nešto od kolekcije jesen-zima, to je svakako propust trgovaca i za sankciju je od nadležnih inspekcija koje treba da sankcionišu taj propust", istakao je Marko Dragić i dodao da ona može da se prodaje u letnjem periodu, ali ne sme da se predstavlja kao sezonsko sniženje.
Uzelac navodi da kupovina ne treba da bude investicija i da uvek treba prvo krenuti iz svog novčanika i budžeta.
 
"Trgovci se služe trikovima i zovu nas da dođemo da potrošimo novac. Često kažem da osoba koja sedi kod kuće i upravlja budžetom i osoba koja je u prodavnici nisu iste i da je teško uspostaviti komunikaciju između njih", rekao je Uzelac.
 
Dragić je pojasnio terminološku razliku sniženja, rasprodaje i akcije koja postoji u skladu sa Zakonom o trgovini.
 
"Rasprodaja se koristi kada se gasi poslovanje jednog određenog trgovinskog lanca ili kada dođe do jednostavno zatvaranja te prodavnice. Sezonska sniženja su upravo ova sad koja imamo, dva puta godišnje i oni mogu najviše trajati 60 dana tokom jedne godine i imamo akcije, koje traju tokom vikenda", istakao je Dragić.
 
Pametno upravljanje novcem
 
Uzelac navodi da je glavni zadatak pre nego što uđemo u prodavnicu da upravljamo finansijama i da moramo imati predstavu o ciklusima finansiranja.
 
"Treba da isplaniramo na šta ćemo potrošiti novac, tada je budžet definisan. Moramo voditi računa o ciklusima finasiranja. Imamo mesečni, kada primamo palatu i imamo mesečne troškove, ali unapred treba misliti i na godišnje kao što su letovanja, zimovanja, registracija, za koje ako se dobro organizujemo nema potrebe za kreditima i zaduživanjem", rekao je Uzelac sa sajta Kamatica.
 
U jeku je letnje sniženje koje traje do 15. agvusta.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • cirkus drzava

    21.07.2024 20:10
    Ono kad snize sa 200.000 na 180.000
  • Dijaspora6

    21.07.2024 19:17
    Rasprodaja ima raznih
    U Severnoj Americi kada se desi da je na kasi cena artikla veća od reklamirane, roba se dobije po reklamiranoj ceni, a u nekim prodavnicama, u zavisnosti koliki je iznos, roba se dobije bez naplate.
  • silver

    21.07.2024 17:56
    u mom selu se to zove kaubojska vodica.....

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Tramp produžio rok za prodaju Tiktoka

Predsednik SAD Donald Tramp potpisao je ukaz kojim se do 16. decembra produžava rok kineskoj matičnoj kući Tiktoka BajtDens za prodaju te popularne društvene mreže nekome ko nije u vezi s Kinom.