Otkrivena planeta bliznakinja Zemlje

Evropske južne opservatorije (ESO) trebalo bi krajem avgusta da objave da su otkrili novu egzoplanetu, 'Zemljinu bliznakinju' u orbiti oko zvezde Proksima Kentauri, najbližoj Sunčevom sistemu.

Ta nova planeta, koja još nije dobila ime, verovatno ima uslove za život i "na njoj bi mogla postojati tečna voda" što je važan uslov za postojanje života.

Nikada dosad nisu astronomi otkrili planetu sestru tako blizu Zemlje, udaljenu samo 4,24 svetlosne godine.

"Pronaći to svemirsko telo bio je vrlo težak posao", citira list astrofizičara koji je govorio pod uslovom da ostane neimenovan i objasnio da "su bili na granici onoga što je tehnički moguće izmeriti".

NASA je pre godinu godinu dana objavila da je otkrila egzoplanetu sličnu Zemlji, ali vrlo udaljenu, 1.400 svetlosnih godina. Ta egzoplaneta nazvana Kepler-452b, radijusa 60 odsto većeg od Zemlje, ima velike izglede da je stenovita, da ima gustu atmosferu i veliku količinu vode.

Kepler-452b deo je od dvanaest novih egzoplaneta uvrštenih u poslednji katalog otkrića koje je napravio svemirski teleskop Kepler.

Da bi te egzoplanete bile upisane moraju imati promer barem dvostruki u odnosu na Zemljin, moraju biti u orbiti neke zvezde izvan Sunčevog sistema i sa izgledima da na njihovoj površini ima vode u tečnom stanju što ih čini potencijalno nastanjivima.

• Doktor za nadimanje

17.08.2016 08:51
    A da li je, baš kao i planeta Zemlja, nastanjena šupcima?