Naučnici otkrili vrstu gljivice koja suzbija malarične komarce

Svetska zdravstvena organizacija upozorava da polovinu ljudske populacije i dalje ugrožavaju malarični komarci.
Naučnici otkrili vrstu gljivice koja suzbija malarične komarce
Rešenje bi mogla biti genetski modifikovana gljivica, prenosi RTS

Naučnici sa Univerziteta Merilend u SAD i Istraživačkog instituta u Burkini Faso otkrili su jednu vrstu gljive koja može da suzbije malarične komarce. Dejstvo gljivice pojačano je otrovom koji je pronađen u vrsti pauka iz Australije.

Praktično, genetski modifikovana gljivica počinje da proizvodi otrov kada se nađe u telu komarca. U roku od 45 dana na probnom poligonu broj ovih insekata smanjen je za 99 odsto. Testovi su pokazali da je gljiva specifična za ove komarce i ne utiče na druge insekte kao što su pčele.

Inače, svake godine širom sveta registruje se oko 219 miliona slučajeva malarije. Godišnje ubija više od 400.000 ljudi.

Malariju izazivaju paraziti koje prenose komarci. Najčešće se pojavljuje u tropskim i suptropskim klimatskim područjima. Širenje je najintenzivnije tokom i nakon kišnih sezona. Glavni simptomi su groznica, glavobolja, osećaj hladnoće, povraćanje i dijareja.

VIDEO: Epl se izvinio zbog kontroverzne reklame

Američka tehnološka korporacija Epl izvinila se zbog reklamnog video snimka za novi tablet "ajped pro" (iPad Pro) sa čipom M4, nakon što se suočila sa oštrim kritikama na društvenim mrežama.