Na društvenim mrežama provedemo skoro dva sata dnevno

U proseku, čovek na društvenim mrežama provede 116 minuta dnevno, što upotrebu društvenih mreža postavlja na drugo mesto najzastupljenijih aktivnosti u slobodno vreme – odmah iza gledanja televizije, rezultati su analize SocialMediaToday.
Na društvenim mrežama provedemo skoro dva sata dnevno
Foto: Pixabay
Skoro polovina svetskog stanovništva (3,48 milijardi ljudi) koristi društvene mreže, pokazalo je istraživanje Digital 2019.
 
Pojavom prvih društvenih mreža i ekspanzijom Facebook-a promenjen je način komunikacije, a upravo sa ciljem da se ukaže na uticaj društvenih mreža na svakodnevicu ustanovljen je Međunarodni dan društvenih mreža, koji se obeležava 30. juna.
 
"Društvene mreže upotrebljavaju se za ličnu komunikaciju sa prijateljima i porodicom, pronalazak posla, kao i za širenje i promociju poslovanja. Zbog toga velika većina kompanija osim veb sajtova ima i profil na nekoj od društvenih mreža. Konkretno, mi smo radili istraživanje o biotehnološkim industrijama – hemijskoj, farmaceutskoj i medicinskoj i pokazalo se da je Tviter najrelevantnija platforma za ovu vrstu industrije, dok je Instagram najmanje popularan", objasnio je Jan Keler iz beogradskog odseka digitalne agencije Namics.
 
Keler dodaje da je pre upotrebe društvenih mreža u poslovanju potrebno dobro istražiti sve kanale komunikacije. Na primer, iako su postojale prognoze da će Facebook u 2018. godini izgubiti dva miliona korisnika, prema analizi Digital2019, on je ostao najpopularnija društvena mreža. Profil na Facebook-u ima čak 2,3 milijarde ljudi, dok Instagram koristi jedna milijarda. Dodatno, važno je istražiti i uzrast korisnika društvenih mreža, ali i njihov pol. Dobra analiza kanala komunikacije rezultiraće i dobrim rezultatima u upotrebi tih kanala", naveo je on.
 
Razvoj društvenih mreža i digitalne sfere uopšte uticao je i na količinu informacija kojoj su izloženi korisnici interneta. Prema Forbse-ovom izveštaju, ljudi svakog minuta podele 456.000 tvitova i postave 46.740 fotografija na Instagram, pa se postavlja pitanje kako korisnici da dođu do informacija koje su im stvarno bitne.
 
"Za širenje aktuelnih vesti mogu se koristiti takozvani heštegovi i ko god želi da ostvari interakciju na Twitter-u zna da relevantni heštegovi dodaju vrednost za čitaoca. Takođe, na društvenim mrežama, algoritmi već nude individualizovane i optimizovane sadržaje, ali se u budućnosti se očekuje da ponuda vesti bude još približnija interesovanjima pojedinaca", zaključio je Keler.
 
Kako pokazuje istraživanje Globalnog veb indeksa, čak 42 odsto ljudi koristi društvene mreže kako bi znali šta se dešava njihovim prijateljima i to je najčešći razlog za upotrebu društvenih mreža. Informisanje o aktuelnim vestima i događajima drugi je razlog za korišćenje društvenih mreža, a ispunjavanje slobodnog vremena na trećem.
 
Takođe, ljudi koriste društvene mreže kako bi pronašli šaljive sadržaje, podelili fotografije i video sadržaje sa prijateljima, ali i kako bi pronašli proizvod koji im je potreban.
  • Данко Б. Марин

    30.06.2019 07:49
    Нисам умешан -нисам човек!
    Пише ,,човек",а код мене стање је да ТВ не гледам због Александра Вучића који не излази из сокоћала, док ме је компаније ,,Фејсбук" блокирала на тридесет дана и прети губљењем права на профил због афоризма о А. Вучићу.... Твитер - Дачић кад је као Тадићев министар полиције хапсио због афоризма: посвађасмо се! Подмукли, лажнонезависни лажноруски ,,VK" се солидарисао са социопатском мрежом Фејсбук коју контролишу социопате & моје ,,МАРШ!" ,,G+"више не ради али ја нисам човек, ја сам афористичар: да ли сам ушао у статистику као НЕчовек? :-)

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija