Osamnaestogodišnjak se pridružuje Džefu Bezosu na letu u svemir

Osamnaestogodišnjak Oliver Demen će 20. jula postati najmlađi astronaut u istoriji, a poleteće zajedno sa američkim milijarderom Džefom Bezosom na prvom letu u svemir letelice Bezosove kompanije.
Kompanija "Blu Oridžin" saopštila je da će umesto pobednika na aukciji za jedno mesto na prvom letu u svemir sa Bezosom putovati 18-godišnjak Demen.

Kompanija je navela da će on biti prvi klijent koji plaća, ali nije navela cenu karte.

Pobednik aukcije, koji je za mesto platio 28 miliona dolara želi da ostane anoniman i putovaće u nekoj budućom misiji, navela je kompanija. Na prvom letu "Blu Oridžina" sa putnicima će pored Bezosa biti i njegov brat Mark i Voli Fank (82), koja će biti najstarija astronautkinja u istoriji.

Njih četvoro će poleteti iz zapadnog Teksasa u raketi "Nju Šeperd" na let od deset minuta.

Ovo će biti "početak komercijalnih operacija za Nju Šeperd", letelice Blu Oridžina, rekao je Bob Smit, šef kompanije.

"Oliver predstavlja novu generaciju ljudi koji će nam pomoći da izgradimo novi put ka svemiru", rekao je on.

Olivije Demen maturirao je 2020. i poseduje dozvolu privatnog pilota. Za Demena, fasciniranog svemirom, Mesecom i raketama od četvrte godine, ovaj let je ostvorenje njegovog životnog sna.

Namerava da studira fiziku i upravljanje inovacijama na Univerzitetu Utreht u Holandiji od septembra. Kompanija nije navela iz koje je zemlje, ali njegov javni Instagram profil ima uglavnom komentare napisane na holandskom.

Bezos, osnivač Amazona i najbogatiji čovek na svetu, nada se da će se pridružiti Ričardu Brensonu i klubu milijardera koji su stigli u svemir u letelici svoje kompanije.

Brenson je to uspeo u nedelju u letelici "Virdžin Galaktik", što je predstavljalo važan medjaš u svemirskom turizmu.

Iako će Bezos biti drugi u ovom poslu, "Blu Oridžin" naglašava da je njihovo iskustvo putovanja superiornije u odnosu na kompaniju "Virdžin Galaktik". Za razliku od svog konkurenta Bezosova letelica "Nju Šeperd" će preći međunarodno priznatu granicu za svemir na visini od 100 kilometara, a kompanija navodi takođe da je njena raketa prihvatljivija i za životnu okolinu.

Ambicije kompanije se ne zaustavljaju na svemirskom turizmu jer se nada da će postati veliki saradnik za misije američke svemirske agencije NASA poput kompanije "Spejseks" Ilona Maska.

• Hansel und Gretel

16.07.2021 12:43
    Ovo je predivno....

Nove fabrike "Tesle" gube milijarde dolara

Tesline nove fabrike u Nemačkoj i Teksasu gube milijarde dolara, rekao je izvršni direktor kompanije Ilon Mask, istakavši visoke troškove, skromnu proizvodnju i probleme u lancu nabavke.

Epl upozorava korisnike starijih ajfon modela

Korisnici ajfon modela koji su objavljeni pre marta 2016. godine, neće moći da koriste novi iOS 16, a iz kompanije Epl upozoravaju i na rizike po sigurnost ličnih podataka na tim uređajima.

Tviter testira znatno duže tvitove

Tviter isprobava novu funkciju koja omogućava korisnicima blogovanje u dužem formatu do čak 2.500 karaktera, koja se zove Tviter beleške (Twitter notes), javlja danas BBC.

Telegram uveo pretplatu

Nakon što je početkom meseca osnivač Telegrama Pavel Durov najavio Telegram Premium, popularna aplikacija za razmenu poruka je sada počela da nudi pretplatničku verziju korisnicima.

Može li se plastika zaista reciklirati?

Kako postoji na hiljade različitih plastika, svaka sa specifičnim aditivima, koje se ne mogu reciklirati istim postupkom, sve su češći glasovi da se upotreba ovog materijala svede na minimum.