Otkrivena nova planeta, naučnici kažu da je jedna od najlakših poznatih

Vansolarna planeta polovine Zemljine mase otkrivena je kako kruži oko crvene patuljaste zvezde, objavili su naučnici.
Otkrivena nova planeta, naučnici kažu da je jedna od najlakših poznatih
Nebesko telo nazvano GJ 367 b je stenovita planeta male mase s poluprečnikom 72 odsto Zemljinog i masom koja odgovara 55 odsto Zemljine mase.
Naučnici kažu da je "jedna od najlakših među gotovo 5.000 egzoplaneta poznatih danas".
Međunarodni tim naučnika predvođen Institutom za planetarna istraživanja Nemačkog avio-centra (DLR) došao je do tog otkrića.

Astronom Szilard Csizmadia rekao je da njegova "visoka gustina ukazuje na to da planetom dominira gvozdeno jezgro".

Planeti GJ 367 b, koja je od Zemlje udaljena nešto manje od 31 svetlosne godine, treba oko osam sati da završi krug oko svoje zvezde, crvenog patuljka zvanog GJ 367 koji je samo oko pola veličine Sunca.

Planeta kruži vrlo blizu crvene patuljaste zvezde koja je manja, hladnija i manje blistava od našeg Sunca - čak 99 odsto bliže u odnosu na udaljenost Zemlje od Sunca.

"Čini se da ima sličnosti s Merkurom", rekla je Kristin Lam iz DLR-a, koja je vodila međunarodni tim sa Csizmadijom. "To je smešta među planete manje od Zemlje i dovodi istraživanja korak bliže potrazi za 'drugom Zemljom'."

Planeta se, međutim, ne može smatrati "drugom Zemljom" zbog vrlo visokog nivoa zračenja kojem je izložen, a koje je "više nego 500 puta jače od zračenja kojem je izložena Zemlja", rekao je Csizmadia.

"Površinska temperatura mogla bi doseći i 1.500 stepena Celzijusa - to je temperatura na kojoj bi se sve stene i metali otopili."

Četvrt veka nakon otkrića prvih egzoplaneta, nasučnici su se okrenuli njihovoj preciznijoj analizi kako bi stekli dublje razumevanje njihove raznolikosti, od velikih gasnih džinova sličnih Jupiteru do manjih stenovitih planeta nalik na Zemlju na kojima bi život mogao opstati.

Otkriće je objavljeno u naučnom časopisu "Science".
  • Lepi Brka

07.12.2021 19:01
    Neka TETKA vulinu (da, piše se malim slovom) tamo kupi stan.