Novi uzorci potkrepljuju verovanje naučnika da je na Marsu nekada bilo vode

Uzorci koje na površini Marsa prikuplja rover agencije NASA "Perzevans" otkrivaju geologiju kratera za koji naučnici sumnjaju da je imao mikrobiološki život pre nekoliko milijardi godina.
Novi uzorci potkrepljuju verovanje naučnika da je na Marsu nekada bilo vode

Kamenje do kojeg je došao rover pokazuje promene zbog izloženosti vodi, što je još jedan pokazatelj da je Mars davno bio topao i mokar.

Naučnici smatraju da bi kamenje, koje je nastalo pre oko 3,5 milijardi godina, moglo da bude sedimentno, formirano kao blato i pesak na dnu jezera, preneo je Rojters.

"Zapravo, nismo pronašli nikakve dokaze o sedimentnim stenama tamo gde je rover istraživao dno kratera, uprkos činjenici da znamo da je krater nekada imao jezero i da je sediment morao da se taloži. Te sedimentne naslage su verovatno erodirale", rekao je geohemičar Kenet Farli, glavni autor jedne od četiri studije objavljene u časopisima "Sajens" i "Sajens advanses" gde se opisuje geologija kratera.