FOTO: Objavljena nova slika Fantomske galaksije, "uhvaćena" dubina svemira

NASA svemirski teleskop je uhvatio prve dokaze ugljen-dioksida na egzoplaneti Fantomska galaksija, koja poznata kao vrsta spiralne galaksije nazvane "velika dizajnerska spirala".
To znači da ima dobro definisane spiralne krakove, koji se vijugaju iz centra vidljivog na novoobjavljenim slikama, prenosi Euronews Srbija.
Slike su napravljene korišćenjem podataka sa teleskopa Habl i Džejms Veb teleskopa. Veb je otkrio "nežne filamente gasa i prašine" u spiralnim krakovima galaksije, prema ESA.
Slike pružaju jasan pogled na nuklearno zvezdano jato u centru galaksije, nezamućeno gasom.

Vebov teleskop je takođe koristio svoj srednji infracrveni instrument (MIRI) za ispitivanje fantomske galaksije kao deo projekta za razumevanje najranijih faza formiranja zvezda, primetila je ESA.

Dok je Veb najbolji u posmatranju infracrvenih talasnih dužina svetlosti, Habl ima posebno oštar vid na ultraljubičastim i vidljivim talasnim dužinama, navodi agencija.

Ovo mu je omogućilo da otkrije posebno svetle oblasti formiranja zvezda, poznate kao HI regioni, na slikama Fantomske galaksije.

Kombinacija podataka sa oba teleskopa omogućila je naučnicima da steknu još dublje razumevanje Fantomske galaksije , i da stvore spektakularne slike kosmosa.

NASA je objavila Vebove prve slike visoke rezolucije pre samo nekoliko nedelja u julu.
Veći od Habla, teleskop je sposoban da posmatra izuzetno udaljene galaksije, omogućavajući naučnicima da nauče o ranom formiranju zvezda.

Habl kruži oko Zemlje, dok Veb kruži oko Sunca, oko milion milja daleko od Zemlje.