Najbizarnije zamerke koje su imali turisti iz Srbije

Iskustvo turističkih radnika govori da po povratku sa odmora jedni sabiraju lepe utiske, dok drugi prave spisak zamerki.

Tokom poslednjih devet godina, na adresu Turističke inspekcije stiglo je oko 4.500 prijava nezadovoljnih turista, a svaka druga bila je osnovana. Na ime opravdanih žalbi građani su dobili odštetu od skoro 40 miliona dinara. Za neosnovane dobili su ljubazne savete za naredni odmor.

Milionske odštete koje dobijaju svetski turisti jednako su neverovatne kao i razlozi zbog kojih se žale. Smetaju im turbulencije u avionu, sedenje pored putnika sa prekomernom težinom, prirodne nepogode. U Turističkoj inspekciji kažu da nisu imali takvih primedbi, ali da srpski turisti ne zaostaju sa bizarnim zamerkama.

"Imali smo prijavu gde se putnica žali što je na letovanju bila zanemarena od strane supruga jer joj nije posvećivao pažnju, provodio je vreme na terasi jer u susednoj sobi su bile atraktivne devojke. Putnica se žalila da temperatura vode nije odgovarajuća, čak su i merili temperaturu, pa su tražili da ih agencija obešteti što se nisu kupali", kaže Gordana Radosavljević iz turističke inspekcije.

Obeštećenje mogu dobiti samo ako agencija ne ispuni obećano. Ako su izneverena druga očekivanja, nemaju pravo na povraćaj novca.

"Naš odgovor je vrlo ljubazan i uputan na to da mi ne možemo da utičemo na vremenske prilike na destinacijama, pošto se reklamacije uglavnom tiču tih stvari - da li je negde duvao vetar, da li je negde padala kiša, da li su bili komarci", ističe Nevena Margan iz turističke agencije "Filip travel".

Iako se građani poslednjih godina manje žale, broj neosnovanih reklamacija procentualno raste. Radosavljevićeva dodaje da ne zna tačan motiv za rast neosnovanih reklamacija, ali da iz prakse može da zaključi da ima svega, pošto putnici računaju na popust zbog žalbe na nešto "sasvim neosnovano".

"Putnici su zahtevni, očekuju i previše. Ne razumeju da cena koštanja aranžmana uslovljava i kvalitet usluge kako smeštaja tako i hrane, i to je ono gde imamo najvećih problema da se razjasnimo i da se razumemo", kaže Aleksandar Seničić iz Nacionalne asocijacie turističkih agencija "JUTA".

Da bi se broj mogućih žalbi sveo na minumum, agencije bi trebalo verno da prikažu ono što putnike čeka na destinaciji. Istovremeno, turisti bi morali da imaju na umu da nerealna očekivanja odmor iz snova mogu pretvoriti u noćnu moru.

Autor: RTS

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija